به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: شورای آموزش و پرورش مرجع تصمیم ساز فعالیت های آموزشی استان است و اعضای این شورا باید برای تحقق اهداف نظام، برنامه های مدون و کارشناسی ارائه کنند.
وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر نظام آموزشی استان تشکیل شده و اعضای آن باید در این بخش صاحب نظر باشند.
استاندار مرکزی بیان کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش باید مشکلات، کمبودها و نواقص احتمالی نظام آموزشی در استان را به صورت علمی و کارشناسی تشخیص داده و برای حل این تنگناها در شورا ایده پردازی کنند.
وی بیان کرد: 25 سال از قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش در کشور می گذرد و شورای آموزش و پرورش استان باید با کارشناسی شاخص های آموزشی و فرهنگی در راستای توسعه علمی گام بردارد.
آقازاده با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، آموزش و پرورش را پشتیبانی کنند، اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت بهترین راهکار برای استفاده از ظرفیت های جوانان و نوجوانان است و باید از هر ایده و فرصتی برای این امر خطیر استفاده شود.
وی گفت: برای اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بسیاری از خانوارها توان پرداخت هزینه های این امر را ندارد که می طلبد دستگاه های اجرایی نسبت به تامین بخشی از این اعتبار اقدام کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه اجرایی و صنایع دولتی وظیفه دارند نسبت به جذب کارورزان و کارآموزانی که از سوی آموزش و پرورش به آنها معرفی می شوند، همکاری داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: بیش از چهار هزار و 854 کارآموز و کارورز دانش آموز دختر و پسر در 59 رشته علمی تابستان امسال به مراکز و دستگاه های دولتی و خصوصی معرفی شدند.
شهریار فولادوند افزود: برخی از دستگاه ها و مراکز صنعتی دولتی نسبت به جذب کارآموزان و کارورزان همکاری نمی کنند که انتظار می رود استانداری مرکزی در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از نهم تیرماه جاری در 279 مدرسه، دارالقرآن، کانون ها فرهنگی و پرورشی، اردوگاه های فرهنگی و مدارس در بخش های مختلف از قبیل رشته های قرآنی، رایانه، علمی و ورزشی آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه هزینه کلاس های غنی سازی اوقات فراغت بیش از هشت میلیارد ریال برآورد می شود، اظهار کرد: هزینه هر دانش آموز از 300 هزار تا 600 هزار ریال متغیر است.
وی گفت: پیش بینی می شود در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت امسال اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، بیش از 42هزار دانش آموز شرکت کنند.
فولادوند بیان کرد: آموزش آموزگاران مقطع تحصیلی ابتدایی استان در درس تربیت بدنی با هدف افزایش شور و نشاط در این مدارس نیز در دستور کار است که در گام اول معلمان مقطع تحصیلی اول ابتدایی 40 ساعت آموزش می بینند.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.