معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 21 شهرک پرجمعیت در اردبیل وجود دارد که تنها 14 مدرسه در این شهرک‌ها احداث شده که هیچ تناسبی با جمعیت دانش‌آموزی این شهرک‌ها ندارد .
علی ورودی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما از سال گذشته در موضوعاتی نظیر وضعیت پوشش تحصیلی، بحث کنکور و شاخص‌های در نظر گرفته شده در حوزه تعلیم و تربیت اطلاعات دقیق و جامعی در شورای آموزش و پرورش ارائه کردیم تا با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه حل برخی از این مشکلات، کمبودها و نارسائی‌ها فراهم آید .
وی با بیان اینکه نیمی از مدارس مشگین‌شهر و پارس‌آباد و 23 درصد مدارس شهر اردبیل هم اکنون دونوبته اداره می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما به رغم این کمبود فضای آموزشی در ارتقای کیفی تحصیل دانش‌آموزان تمام تلاش و جدیت خود را بکار گرفتیم .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به آئین‌نامه آموزش و پرورش در احداث یک واحد آموزشی درر قبال احداث 200 واحد ساختمانی اشاره کرد و گفت: متولیان این حوزه با هدف عمل نکردن به این آئین‌نامه به ساخت 199 واحد اقدام می‌کنند تا این قانون مصرح را اجرا نکنند .
ورودی تصریح کرد: در شهرک کارشناسان اردبیل که معادل شهر مشگین‌شهر جمعیت دارد ما دبیرستان پسرانه نداریم و سه مدرسه ما به شکل استیجاری اداره می‌شود که حتی توان پرداخت هزینه اجاره آنها را نداریم .
وی بیان کرد: در شهرک سبلان ما حتی از داشتن یک مدرسه متوسطه پسرانه محروم هستیم و هنرستانی در این منطقه فعال نیست در حالی که به جای حل این مشکلات همواره به ما فشار می‌آورند که چرا فضای باکیفیت آموزشی وجود ندارد .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل مقصر اصلی در این زمینه را طراحان این شهرک‌ها و اداره کل راه و شهرسازی در عدم نظارت بر ساخت این شهرک‌ها بدون در نظر گرفتن کاربری آموزشی دانست و گفت: در حالی که در همه استان‌ها مجتمع آموزشی حیات طیبه به بهره‌برداری رسیده ما تنها استانی هستیم که از این قافله عقب ماندیم .
ورودی در مورد قیر توزیع شده با هدف آسفالت حیاط مدارس نیز بیان کرد: شهرداران ما باید گزارش دهند که با این قیر چه کردند و چند مدرسه تاکنون آسفالت شده است .
وی افزود: ما با داشتن چنین دغدغه‌هایی که بیشتر مربوط به سخت‌افزاری است نمی‌توانیم تمام تمرکز خود را روی مسایل نرم‌افزاری بگذاریم تا توسعه و توانمندی نیروی انسانی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: استان یزد و سمنان بیش از 20 سال است که صاحب رتبه اول و دوم کنکور هستند که این موفقیت‌ها نشان می‌دهد در سایه توسعه و افزایش رشته‌ها این جایگاه نصیب آنها شده وگرنه معلمان آنها هیچ برتری نسبت به معلمان ما ندارند .
ورودی ادامه داد: در استان اردبیل 14 هزار داوطلب رشته تجربی در کنکور داریم که تنها یک هزار و 500 نفر از آنها شرایط پذیرش پیدا می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی باید در افزایش ظرفیت پذیرش و دایر کردن رشته‌های لوکس پاسخگو باشد که چه اقدامی کرده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.