به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در همایش روز کارگر در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد افزود: کارگران اگر چه کم توقع ترین قشر جامعه هستند، اما با خدماتی که در اقتصاد کشور ارائه می دهند موثرترین قشر نیز به شمار می روند.
به گفته وی، برنامه ریزی های کلان و تلاش تصمیم گیران به نتیجه نمی رسد مگر با تلاش منظم و به موقع کارگران، که این مهم نشانگر ارزشمندی این جایگاه است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تنظیم صحیح روابط بین کارگر و کارفرما، تصریح کرد: اگر این روابط بدرستی تنظیم نشود و حقوق کارگران تعقیب و پیگیری نشود و کارگران در محل کار حاضر نشوند تمام بخش های کشور متضرر می شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع کارگران استان اظهار داشت: امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است و بی شک بدون حضور کارگر محقق نمی شود.
اردشیر نوریان با تاکید بر حمایت بیش از پیش از قشر کارگری، تصریح کرد: در سالهای گذشته بارها شاهد تحصن کارگران بوده ایم و این نشان می دهد اشکالی در کار وجود دارد.
وی ادامه داد: مجلس به نوبه خود آنطور که شایسته بوده است نتوانسته نقش خود را در حمایت از حقوق کارگران بخوبی ایفا کند و می طلبد در این حوزه نمایندگان ملت اهتمام بیشتری به کار گیرند.
وی با بیان اینکه بیشترین تاثیر هجمه های اقتصادی دشمن بر قشر کارگر بوده است، خاطر نشان کرد: با این وجود کارگران هیچگاه دست از حمایت از آرمان ها و ارزش های کشور برنداشته و همواره پشتیبان نظام بوده اند.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز با قدردانی از تلاش کارگران، به نقش تاریخی این قشر در حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش های نظام اشاره کرد و گفت: این استان 214 شهید کارگری را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
سردار علی محمد اکبری افزود: کارگران در کنار نقشی مهمی که در اقتصاد کشور ایفا می کنند، مطالباتی دارند که بسیج کارگری همواره پیگیر تحقق این مطالبات بوده است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: تحقق شعار سال با دستان پرتوان کارگران محقق می شود و چنانچه بخواهیم این مهم بخوبی انجام گیرد ضروری است تا به این جایگاه بیش از پیش توجه شود.
علی کاظمی باباحیدری، بهبود معیشت کارگران را نیازمند طرح جدید دانست و افزود: مسئولان و دولتمردان با طرح ها و برنامه های جدید می توانند از فشار اقتصادی که هم اینک بر قشر کارگر سنگینی می کند، بکاهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: تصور توسعه و پیشرفت یک جامعه بدون قشر کارگر محال است.
حفیظ الله فاضلی افزود: بیشترین نقش در تحقق رونق تولید متعلق به کارگران است و بی شک با رونق تولید می توان بهبود معیشت خانوارها، رفاه اجتماعی و بهبود جایگاه کارگران را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، بنابر گزارش های موجود بیش از 150 هزار کارگر چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده و به همین مناسبت همزمان با هفته کارگر از 5 تا 11 اردیبهشت،100 عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.