به گزارش ایرنا، حجت السلام محمد علی نکونام روز چهارشنبه در جلسه ستاد شورای زکات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر اقامه فریضه زکات و دیگر واجبات الهی در جامعه بدرستی عمل شود، بلایا از جامعه دور می شود.
به گفته وی، برخی از بلایای طبیعی، حکمت الهی و آزمودن صبر و تحمل مسلمین را در پی دارد که باید مومنان با صبر، شکیبایی و کمک به همنوعان از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تمرکز و هماهنگی لازم در جمع آوری مطلوب زکات در استان ، گفت: باید بین عوامل شورای زکات در جمع آوری و تقسیم آن بین نیازمندان، هماهنگی لازم وجود داشته باشد، تا این زکات به دست نیازمندان واقعی برسد و اطمینان مردم به نیز نسبت به رساندن سهم زکات به مستحق افزایش یابد.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از رشد 40 درصدی جذب زکات در استان خبر داد و گفت: سال 97 بیش از 50 میلیارد ریال زکات واجب ، فطریه و مستحبی در استان جمع آوری و با مدیریت منسجم بین افراد نیازمند توزیع شد.
علی ملک پور افزود: از این میزان زکات واجب جمع آوری شده، 17 میلیارد ریال زکات فطریه و مابقی زکات گندم، جو و کشمش در بخش کشاورزی استان بوده است.
وی، تعداد روستاهای مشمول پرداخت زکات در استان را بیش از 500 روستا ذکر و تصریح کرد: از این تعداد 400 روستا زکات خود را پرداخت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری افزود: تعهد امسال استان در حوزه جذب زکات 60 میلیارد ریال است که تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت های موجود، این امر محقق شود.
به گزارش ایرنا، زکات از دستورات دین اسلام و یکی از فروع دین است که بر 9 چیز گندم و جو و خرما و کشمش و طلا ، نقره ، گوسفند ، گاو و شتر واجب است.
2097/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.