به گزارش ایرنا حجت ‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز شنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: اگر خواهان واکسینه شدن افراد جامعه از آلودگی و وسوسه های شیطان هستیم بهترین کار و روش اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در میان افراد جامعه است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: نماز کارکردهای بسیاری دارد که از جمله مهم‌ترین آن ذکر و یاد خداوند است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: توجه به یاد خدا و در محضر خدا بودن آثار مثبتی در رفتار فردی و اجتماعی افراد یک جامعه ایجاد می کند.
حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: نماز مایه عروج و وسیله سعود انسان هاست و نردبانیست که مومن را پله پله تا نزدیک شدن به خداوند متعال پیش می‌برد.
امام جمعه زاهدان افزود: اهتمام به نماز خواندن و ترویج آن در جامعه بویژه در میان جوانان بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خواندن نماز با اجبار امکان پذیر نیست افزود: حقیقت و لذت نماز برای افراد یک جامعه باید تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان کرد: دوران کودکی و نوجوانی از جمله دوران مهم و تاثیر گذار در ترویج نماز خواندن و بیان آثار آن است.
امام جمعه زاهدان به نماز اول وقت و جماعت به عنوان بهترین نوع اقامه اشاره کرد و افزود: اهتمام به نماز اول وقت و جماعت علاوه بر اینکه بهترین نوع اقامه است نقش مهمی در گسترش فرهنگ نماز خواندن دارد چرا که افراد با الگو پذیری از رفتار ما جذب نماز خواهند شد.
مدیر مجتمع فرهنگی، آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) نیز گفت: 600 آیه در قرآن آمده که 90 آیه به صورت مستقیم و بقیه به صورت غیر مستقیم به نقش و اهمیت نماز اشاره کرده است.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل ولی‌ خانی ادامه داد: 52 هزار حدیث و روایت از ائمه و بزرگان دین روایت شده که 19 هزار آن متعلق به مقوله نماز است.
وی بیان کرد: اهمیت نماز و نماز خوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و باید در شناخت و ترویج این امر پسندیده و مهم اهتمام جدی به کار برد.
مدیر مجتمع فرهنگی، آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: نقش تربیتی فرزندان و افراد جامعه تماما حول محور نماز خواندن می گذرد و تمام مشکلاتی که امروزه برخی خانواده ها با آن گریبان گیر شده اند در عدم توجه به امر نماز خواندن است.
وی به اصول مهم در ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و افزود: نخستین اصل در ترویج نماز شروع از خود است که این امر بسیار اهمیت دارد.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین ولی‌ خانی ادامه داد: اعمال تدریجی و با حوصله بودن، تعادل، تداوم و آسان گیری از دیگر موارد مهم در ترویج نماز خواندن است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.