به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز سه شنبه در سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: علما سرچشمه امور اجتماعی مردم در زمینه های مختلف هستند.
وی با محکوم کردن حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان افزود: مردم سیستان و بلوچستان با وجود همه توطئه های دشمن و عملیات های کور گروهک های تروریستی همچنان قوی تر و متحدتر از قبل سعی در حفظ آرامش و امنیت این استان پهناور دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توطئه‌های دشمنان نمی تواند گسل و شکافی بین مردم شیعه و سنی، این استان ایجاد کند.
وی تصریح کرد: دشمن علی رغم همه توطئه هایی که تاکنون انجام داده با توجه به اتحاد و انسجام مردم سیستان و بلوچستان نتوانسته گسل و شکافی بین شیعه و سنی، فارس و بلوچ ایجاد کند.
موهبتی بیان کرد: همدلی و انسجام علما و روحانیون مذاهب مختلف با یکدیگر سبب اتحاد و همراهی مردم نیز خواهد شد.
وی گفت: برگزاری این همایش ها باعث نزدیکی و تقریب گروه ها و مذاهب مختلف و اشتراکات هرچه بیشتر اقوام خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان از اسلامیت و ایرانیت به عنوان دو محور اصلی که بسیار حائز اهمیت است نام برد و خاطر نشان کرد: اسلامیت و ایرانیت دو محور مهم و تاثیر گذار در وحدت همه ی گروهها، مذاهب و ادیان الهی است.
وی اظهار داشت: از دیگر مباحث قابل طرح در این همایش ها می توان به مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی اشاره کرد که باید سعی شود مدل های جدیدی برای پاسخگویی و وحدت آفرینی در جامعه طراحی گردد.
موهبتی تبعیت از قانون را یکی از اصول مهم در جامعه دانست و تصریح کرد: همه باید به قانون احترام بگذارند و هیچ کس نباید از قانون عبور کند.
وی حوادث راهنمایی و رانندگی و آمار مجروحان و کشته شده های بالا را در کنار درگیری های طایفه ای از آفات دانست که سیستان و بلوچستان را بد نام دارد بنابراین باید در ترویج فرهنگ احترام گذاری به قانون کار شود.
به گزارش ایرنا سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار، علما و روحانیون شیعه و سنی استانهای مختلف کشور، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان، مولوی نذیراحمد سلامی نماینده اهل سنت مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، اساتید و اندیشمندان حوزه های علمیه شیعه و سنی و مدیران دستگاههای اجرایی امروز /سه شنبه/ در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.