جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| حاشیه های تعطیلات کریسمس

ورزشکاران و مربیان در تعطیلات کریسمس با رفتارهایشان حاشیه ساز شدند و جنجال به وجود آوردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در تعطیلات کریسمس تعداد مسابقاتی که برگزار می شوند انگشت شمار هستند و اغلب ورزشکاران فرصت دارند تا اوقات خود را با اعضای خانواده سپری کنند. با این حال در این زمان ممکن است رفتارهای حاشیه ساز و جنجالی از جانب آن ها سر بزند. همچنین برخی از تصمیم گیری ها موجب می شود ورزشکاران نتوانند تعطیلات مورد نظرشان را داشته باشند و مجبور به لغو برنامه هایشان شوند. 

ژوزه مورینیو

سرمربی پرتغالی در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ هدایت منچستریونایتد را بر عهده داشت. مورینیو در نخستین کریسمس خود در اولدترافورد تصمیم جنجالی گرفت. او در روز بیست و پنجم دسامبر برای ساعت ۱۶:۳۰ (به وقت محلی) تمرین گذاشت. بازیکنان یونایتد باید در روز کریسمس به اولدترافورد می رفتند، در حالی که اغلب تمرین های تیم در کمپ ورزشی باشگاه برگزار می شد. این تصمیم بازیکنان را ناراحت کرد و آن ها اعلام کردند برنامه کریسمس خود را لغو کردند. منچستریونایتد ۲۶ دسامبر با ساندرلند بازی داشت. در انگلیس در روز کریسمس تمرین برگزار کردن عجیب نیست اما اغلب تمرینات صبح انجام می شود تا بازیکنان بتوانند در کنار خانواده خود شام بخورند. 

محمد صلاح 

مهاجم مصری لیورپول از زمان امضای قرارداد با تیم انگلیسی هر سال کریسمس را در کنار خانواده اش جشن می گیرد. با این حال در سال ۲۰۲۲ با انتقاد شدید هواداران مسلمانش روبرو شد. صلاح در اینستاگرامش عکسی از خود، همسر و دو فرزندش منتشر کرد. آن ها لباس مخصوص کریسمس را پوشیده بودند و درخت کریسمس پشت سرشان دیده می شد. مهاجم لیورپول هم مانند اغلب مردم کشورش مسلمان است و هواداران عرب جشن گرفتن تولد حضرت عیسی را نپسندیدند. یکی از کاربران نوشت: "این عکس تو را به انگلیسی ها نزدیک می کند اما موجب خواهد شد خیلی از طرفداران مسلمان جهان عرب را از دست بدهی." آن ها معتقد بودند چون صلاح الگوی جوانان مسلمان است نباید از سنت های غرب پیروی کند. با این حال دار الافتا، بزرگترین سازمان اسلامی مصر از مهاجم لیورپول حمایت و اعلام کرد این کار خلاف شرع نیست. 

مائوریتسیو پوچتینو 

لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت پس از ۲۸ سال سنت شکنی کند و ۲۴ دسامبر بازی برگزار کند. در این روز چلسی مهمان ولورهمپتون خواهد بود. پوچتینو، سرمربی آرژانتینی چلسی از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: "خوشحال نیستم چون بیست و سوم سالگرد ازدواجم است. شام ۲۴ دسامبر هم برای آرژانتینی ها اهمیت زیادی دارد. حتی هواداران هم از این تصمیم خوشحال نیستند. شرایط سختی است که تغییری نخواهد کرد. باید بپذیریم که در انگلیس هستیم که با بقیه دنیا فرق دارد." سرمربی چلسی گفت در پایان گفت: "بعید است بتوانم همسرم را راضی کنم تا به تماشای بازی ولورهمپتون بیاید." پوچتینو امسال سالگرد ازدواج متفاوتی خواهد داشت. 

ردبول 

کارت تبریک کریسمس تنها در میان خانواده دیده نمی شود و در دنیای ورزش باشگاه ها و تیم ها هم برای تبریک کریسمس از آن استفاده می کنند. کارت تبریک تیم ردبول در سال ۲۰۲۲ جنجالی بود. در این کارت علاوه بر اینکه به اتفاق های مهم فصل اشاره شده بود به FIA و دو رقیب این تیم یعنی فراری و مرسدس کنایه زده بود. در تصویر مکس فراشتاپن، قهرمان دیده می شد. در کنارش کارتون اسباب بازی ها بود که ماشین های فراری و مرسدس در آن انداخته شده بود. در بالای تصویر بابانوئل قرار داشت که بوقلمون پخته شده در دست داشت و می گفت: "بوقلمون ممکن است بودجه ما را بگیرد." تیم ردبول به خاطر این که در سال ۲۰۲۱ بیشتر از حد مجاز خرج کرده بود توسط FIA جریمه شد. 

کووید ۱۹

در کریسمس و روزهای آخر سال میلادی تمام مسابقات ورزشی تعطیل نمی شوند و برخی از لیگ ها برنامه ویژه ای برای تعطیلات دارند. بسکتبال NBA در این زمان بهترین بازی هایش را برگزار می کند و لیگ برتر انگلیس سنت باکسینگ دی را به اجرا می گذارد. با این حال بحران کرونا موجب شد در سال ۲۰۲۱  برگزاری بازی ها به مشکل بخورد. افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ باعث شد دیدار لیورپول با لیدز یونایتد، اورتون با برنلی و ولورهمپتون با واتفورد ۲۶ دسامبر برگزار نشود و به تعویق بیفتد. در لیگ NBA تعداد زیادی از بسکتبالیست ها به ویروس کرونا مبتلا شدند و برخی از ستاره ها نتوانستند در روز کریسمس برای تیم هایشان به میدان بروند. نبود ستاره ها از لحاظ مالی هم به باشگاه ها ضربه زد. 

لوییس همیلتون 

راننده بریتانیایی در کریسمس ۲۰۱۷ رفتار نامناسبی از خود نشان داد که در نهایت مجبور به عذرخواهی شد. قهرمان هفت دوره فرمول یک پستی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در کنار خانواده اش بود. او در حالی که از خود فیلم می گرفت گفت: "من خیلی ناراحتم. برادرزاده ام را نگاه کنید." سپس  دوربین را چرخاند و به سمت برادرزاده جوانش گرفت که لباس صورتی و بنفش پوشیده بود. او از برادرزاده اش پرسید: "چرا لباس پرنسس ها رو پوشیدی؟ این لباسی است که برای کریسمس خریدی؟ چرا برای کریسمس لباس پرنسس ها را خریدی؟ پسرها لباس پرنسس نمی پوشند." این ویدئو با انتقادات زیادی روبرو شد. همیلتون سریع عذرخواهی کرد و ویدئو را از صفحه شخصی اش پاک کرد. او اظهار کرد: "با برادرزاده ام شوخی می کردم و منظوری نداشتم."

موز گندیده 

در کریسمس هدیه دادن همکاران و هم تیمی ها به هم مرسوم است. با این حال یکی از هدایا سر و صدای زیادی به پا کرد. شریف ترائوره بازیکن تیم راگبی بنتون ترویسو ایتالیا که اصلیتی گینه ای دارد هدیه ای از یک دوست ناشناس دریافت کرد. زمانی که کادویش را باز کرد داخلش موز گندیده ای بود. هم تیمی هایش نتوانستند جلوی خنده شان را بگیرند. این رفتار نیز موجب ناراحتی ترائوره شد. او در شبکه های اجتماعی این حرکت نژادپرستانه را محکوم کرد. پس از تحقیقات پلیس مشخص شد هدیه را ایوان نمر فرستاده است. فدراسیون راگبی ایتالیا نمر را تا پایان فصل محروم کرد. 

زیدان و مندی 

بحران کرونا موجب شد محدودیت های زیادی در نظر گرفته شود. یکی از آن ها ممنوعیت برگزاری مهمانی و رعایت فاصله اجتماعی بود. زین الدین زیدان، سرمربی وقت رئال مادرید که برای تعطیلات به فرانسه سفر کرده بود در کریسمس عکسی از خود منتشر کرد که جنجال به وجود آورد. در تصویر یازده نفر دیگر سرمربی فرانسوی را همراهی می کردند که آن ممنوع بود. دولت این کشور از ۱۵ دسامبر قرنطینه اعلام کرده بود و تجمع بیش از شش نفر در مهمانی ها ممنوع بود. بنجامین مندی، بازیکن منچسترسیتی نیز پروتکل ها را رعایت نکرد و در حالی که پنج نفر از هم تیمی هایش به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند در شب سال نو در خانه اش مهمانی گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید