جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| درگیری‌های تاریخی در بسکتبال NBA

درگیری‌های جنجالی در تاریخ بسکتبال NBA میان بازیکنان، کادر فنی و هواداران رخ داده که با محرومیت های سنگینی همراه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در بسکتبال NBA درگیر شدن دو بازیکن اتفاق عادی است چون ممکن است بازیکنان در جریان بازی بارها با هم برخورد کنند. با این حال گاهی اوقات دعوا ادامه پیدا می کند و همه بازیکنان دو تیم درگیر می شوند. در تاریخ این رقابت ها درگیری هایی دیده شده که حتی پای تماشاگران هم به وسط کشیده شده است. کسانی که در این دعواهای تاریخی نقش داشتند اغلب با محرومیت و جریمه های سنگینی روبرو شدند. 

هیوستون راکتس و لس انجلس لیکرز

جنجال های جهان ورزش

یک ضربه کافی بود تا تاریخ عوض شود. ۹ دسامبر ۱۹۷۷ راکتس و لیکرز به مصاف هم رفتند. کرمیت واشینگتن، بازیکن لیکرز در تلاش بود تا توپ را از کوین کانرت بگیرد. در این لحظه دو بسکتبالیست شروع به ضربه زدن به یکدیگر کردند. رودی تامجاناوچ، کاپیتان راکتس برای کمک به هم تیمی اش دوید. واشینگتن که متوجه شد تامجاناوچ به سمتش می آید قبل از رسیدن بازیکن حریف یک مشت محکم به صورتش زد. تامجاناوچ برای جراحی راهی بیمارستان شد. او نزدیک بود جانش را از دست بدهد. جمجمه، فک و بینی تامجاناوچ شکسته بود. واشینگتن برای ۶۰ روز محروم شد. 

جولیوس اروینگ و لری برد

جنجال های جهان ورزش

در دهه ۸۰ سلتیکس و فیلادلفیا در NBA حکمرانی می کردند. این رقابت که به یک دشمنی تبدیل شده بود نهم نوامبر ۱۹۸۴ به اوج خود رسید. لری برد و جولیوس اروینگ با هم درگیر شدند. در جریان بازی لری در حال تعقیب اروینگ بود که بازیکن سلتیکس با برخورد به بازوی اروینگ روی زمین افتاد. لری از روی زمین بلند شد و با خشم به حریفش نگاه کرد. دو بسکتبالیست گردن هم را گرفتند و لری نخستین ضربه را به سمت صورت اروینگ نشانه گرفت. زمین پر از بازیکنان دو تیم و کادرفنی شد. برخی ها مشغول جدا کردن بودند اما بعضی ها دعوای خود را پیش می بردند. این بازی با پیروزی سلتیکس به پایان رسید. 

هیوستون راکتس و بوستون سلتیکس

جنجال های جهان ورزش این درگیری خاص است چون در فینال NBA سال ۱۹۸۶ رخ داد. در جریان دیدار پنجم رالف سمپسن، بازیکن تیم راکتس ناگهان در نزدیکی سبد به جری سیکتینگ، که خیلی از او کوچک تر بود مشت زد. او در ادامه مشت دیگری زد که بازیکن سلتیکس توانست از خود دفاع کند. بازیکنان دیگر دو تیم نیز وارد این درگیری شدند. پس از چند دقیقه آرامش برقرار شد و بازی ادامه پیدا کرد. راکتس توانست در آن دیدار پیروز شود اما در نهایت سلتیکس جام قهرمانی را در ششمین بازی بالای سر برد. سمپسن ۵ هزار دلار جریمه شد و سیکتینگ، دنیس جانسن و حکیم اولاجوان هر یک به پرداخت ۱۵۰۰ دلار محکوم شدند. 

چارلز بارکلی و بیل لایمبر 

جنجال های جهان ورزش

در سال ۱۹۹۰ دو تیم دیترویت پیستونز و فیلادلفیا به مصاف هم رفتند. در جریان این دیدار پس از این که لایمبر امتیاز گرفت ریک ماهورن توپ را به صورت بازیکن پیستونز چسباند و دو بسکتبالیست درگیر شدند. چارلز بارکلی که در حال جدا کردن این دو نفر بود تصمیم گرفت به بیل مشت بزند و این اتفاق موجب شد بازیکنان دو تیم با هم درگیر شوند. بارکلی حتی در رختکن هم عصبانی بود. بازیکن فیلادفیا خشمش را روی توالت فرنگی خالی کرد و آن را شکست. 

دیترویت پیستونز و ایندینا پیسرز

جنجال های جهان ورزش

بزرگترین درگیری تاریخ NBA در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۴ در دیدار پیستونز و پیسرز رخ داد. همه چیز با خطای ران ارتست روی بن والاس شروع شد. بازیکن پیستونز برگشت، به سمت حریفش رفت و او را هل داد. دو بازیکن با هم درگیر شدند اما سریع هر دو را آرام کردند. آن دعوایی ساده بود که جهان ورزش بارها به خود دیده بود. با این حال یکی از هواداران دیترویت نوشیدنی را به سمت ارتست پرتاب کرد و درگیری اصلی شروع شد. بازیکن پیسرز به جایگاه ها رفت و به هواداران مشت زد. تماشاگران نیز پاسخش را می دادند. آرتس با پیراهن پاره را استفن جکسون همراهی می کرد و درگیری وقتی دو بازیکن به زمین برگشتند نیز ادامه پیدا کرد. بازیکنان پیسرز در حالی زمین را ترک کردند که اشیا مختلفی به سمتشان پرتاب می شد. آن ها مجبور شدند برابر مشت هایی که به طرفشان می آمد جای خالی بدهند. 

جنجال های جهان ورزش

محرومیت و جریمه های بازیکنان متخلف در تاریخ آمریکا بی سابقه بود. ارتست ۸۶ بازی محروم و ۵ میلیون دلار جریمه شد. جکسون از ۳۰ بازی محروم و به پرداخت ۱.۷ میلیون محکوم شد. اونیل ۱۵ بازی و ۴.۱ میلیون. در مجموع ۹ بازیکن از حضور در ۱۴۶ بازی محروم و ۱۱ میلیون جریمه شدند. همچنین پنج هوادار دیترویت برای همیشه از حضور در بازی های خانگی تیمشان محروم شدند. این درگیری موجب شد NBA تدابیری امنیتی را بین بازیکنان و تماشاگران افزایش دهد و فروش الکل را محدود کند. 

دنور ناگتس و نیویورک نیکس

جنجال های جهان ورزش

ناگتس ۱۶ دسامبر ۲۰۰۶ به نیویورک رفت تا برابر نیکس بازی کند. مهمان با نتیجه ۱۱۹ بر ۱۰۰ از حریفش پیش بود و تنها یک دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که همه چیز از کنترل خارج شد. اسمیت، بازیکن دنور می خواست توپ را وارد سبد کند که مردی کالینز با یک خطای شدید حریفش را سرنگون کرد. این اتفاق آغاز درگیری میان بازیکنان دو تیم شد. مشت محکم کارملو آنتونی به کالینز اوج این درگیری بود. او فرار کرد تا بازیکن نیکس نتواند پاسخش را بدهد. ۱۰ بازیکن از بازی اخراج شدند. آنتونی از ۱۵ دیدار، اسمیت و نیت رابینسون از ۱۰ بازی و کالینز از شش دیدار محروم شدند. 

دیدگاه تان را بنویسید