جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| لمان، دروازه‌بانی که در هر تمرین با هم تیمی اش دعوا می کرد

دروازه‌بان آلمانی تحمل نیمکت نشینی را نداشت و به همین خاطر هر روز با هم تیمی اش در تمرین دعوا می کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: ینس لمان ۲۲ سال از دروازه تیم های بزرگی همچون آرسنال، دورتموند و میلان حفاظت کرد و توانست فاتح لیگ برتر، سری آ و بوندسلیگا شود. او به همراه تیم ملی آلمان نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ را تجربه کرد و مدال نقره یورو ۲۰۰۸ را کسب کرد. دروازه‌بان ژرمن ها تحمل نیمکت نشینی را نداشت و به همین خاطر حاشیه ساز می شد. لمان پس از بازنشستگی نیز چند جنجال به راه انداخت. 

درگیری با همسایه 

دروازه‌بان بازنشسته آلمانی در تابستان سال ۲۰۲۲ با موتور سیکلتش به خانه همسایه اش آسیب وارد کرد. او کابل ها را قطع کرد تا سیستم امنیتی خانه همسایه اش از کار بیفتد و بتواند وارد گاراژ آنجا شود. به همین خاطر از موتورش استفاده کرد تا تیرها را بشکند و همزمان ساختمان را خراب کند. اولین بار نبود لمان با همسایه اش درگیر می شد دروازه‌بان سابق آرسنال بارها او را تهدید کرده بود. لمان از ساختن پارکینگ به شدت عصبانی بود چون معتقد بود در زمینش ساخته شده است. آن گاراژ تمام چشم انداز دریاچه اشترانبرگ را گرفته بود و دروازه‌بان ۵۲ ساله به همین خاطر شاکی بود. 

اخراج از باشگاه 

یکی از جنجال های لمن فرستادن پیام نژادپرستانه به دنیس آئوگو، بازیکن بازنشسته آلمانی بود. او در واکنش به مفسر شدن آئوگو در شبکه اسکای در واتس آپ نوشت: "اکنون دنیس سیاه سهمیه ای ما است؟" آئوگو پاسخ داد: "آیا او واقعا ینس لمان است؟ مطمئن هستم این پیام برای من فرستاده نشده است." دروازه‌بان ملی پوش در شبکه های اجتماعی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و پس از عذرخواهی از آئوگو نوشت: "پیام من بد برداشت شده است." این رسوایی موجب شد باشگاه هرتابرلین لمان را از هیئت مدیره اخراج کند. رییس هرتابرلین رفتار دروازه‌بان بازنشسته را محکوم کرد و تصمیم هیئت مدیره را تحسین کرد. 

ادرار کردن در جریان بازی

لمان زمانی که برای اشتوتگارت بازی می کرد نتوانست خود را کنترل کند و در جریان بازی ادرار کرد. او در دیدار برابر اونیرا در لیگ قهرمانان زمین را ترک کرد تا پشت تبلیغات کنار زمین ادرار کند. از شانس بدش دوربین های تلویزیونی این صحنه را شکار کردند. دروازه‌بان آلمانی در این رابطه گفت: "دوربین ها از همه چیز نباید فیلم بگیرند. آن یک مسئله شخصی بود و کارگردان تلویزیون نباید اجازه دهد همه چیز پخش شود."

جریمه به خاطر جشن رفتن 

اکتبرفست یکی از بزرگترین و مهمترین جشن های آلمان است که اواخر تابستان در باواریا برگزار می شود. لمان از مدت ها قبل برای حضور در این جشن برنامه ریزی کرده بود اما چون به باشگاه اشتوتگارت اطلاع نداده بود جریمه شد. با تصمیم مدیران تیم، دروازه‌بان آلمانی اجازه پیدا نکرد در جام حذفی به میدان برود. 

اختلاف شدید با آلمونیا 

آرسنال فصل ۰۴-۲۰۰۳ را در لیگ برتر انگلیس بدون شکست به پایان رساند. به نظر می رسید جایگاه لمان حفظ شود اما اشتباه هایش موجب شد دیگر دروازه‌بان اصلی نباشد. برای او پذیرفتن این موضوع سخت بود و به همین دلیل با مانوئل آلمونیا رابطه خوبی نداشت. لمن درباره آن اظهار کرد: "به این شرایط عادت نداشتم و سر هر تمرین با آلمونیا دعوا می کردم تا زمانی که توانستم دوباره جایگاهم را به دست آورم." دروازه‌بان آلمانی پس از ترک آرسنال با آلمونیا صحبت کرد و به او گفت: "تو را به عنوان یک انسان خیلی دوست داشتم اما باید درک می کردی مجبور بودم جایگاهم را پس بگیرم."

رقابت با اولیور کان 

لمان با وجود اینکه دروازه‌بان بزرگی بود در تیم ملی همیشه زیر سایه اولیور کان قرار داشت و همیشه ذخیره بود. به همین خاطر دو دروازه‌بان رابطه خوبی با هم نداشتند و از هر فرصتی استفاده می کردند تا به هم کنایه بزنند. زمانی که لمان نیمکت نشین آلمونیا شد کان او را مسخره کرد. لمان نیز آن را خیلی جدی گرفت و گفت: "من نامزد ۲۴ ساله ندارم. زندگی ام متفاوت است." دروازه‌بان آلمانی به رابطه کان با پیشخدمت مونیخی کنایه زد. 

لمان در نهایت توانست در جام جهانی ۲۰۰۶ دروازه‌بان اول تیم ملی کشورش شود. یورگن کلینزمن چنین تصمیمی گرفت. او عملکرد درخشانی در این رقابت ها داشت و ژرمن ها سوم شدند. لمان و کان در این تورنمنت رفتار دوستانه ای داشتند. دروازه‌بان آرسنال معتقد بود کان شایسته بازی در این جام جهانی است. کلینزمن، کان را در دیدار رده بندی در ترکیب اصلی قرار داد تا دروازه‌بان بایرن مونیخ هم فرصت بازی داشته باشد. 

دیدگاه تان را بنویسید