گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| اسنایدر؛ بازیکنی که مشروب نگذاشت به قله فوتبال برسد!

هافبک هلندی زمانی که برای رئال مادرید بازی می کرد بهترین دوستش بطری مشروبش بود و همین باعث شد نتواند روزهای درخشان خود در فوتبال را ادامه بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: وسلی اسنایدر، بازی ساز توانمندی بود که تا یک قدمی فتح جام جهانی با تیم ملی هلند پیش رفت. هافبک هلندی در تیم های رئال مادرید و اینتر تمام عناوین باشگاهی را فتح کرد و نامش در میان بهترین های سال ۲۰۱۰ قرار گرفت. با این حال او روزهایی بدی را هم گذارند و برای چند سال به الکل اعتیاد داشت. از دیگر حواشی اسنایدر اظهارات جنجالی اش بود که سر و صدای زیادی به پا کرد. 

اعتیاد به الکل 

هافبک هلندی زمانی که برای رئال مادرید بازی می کرد مشکلاتش با الکل شروع شد. او از موفقیت چشم گیر لذت می برد و به مصرف الکل عادت کرده بود. بطری مشروب به بهترین دوستش در رئال مادرید تبدیل شده بود تا جایی که رسانه های اسپانیایی او را "ویسکی اسنایدر" نامیدند. مصرف بیش از اندازه الکل اوایل تاثیرش را روی بازیکن هلندی نشان نمی داد اما با گذشت زمان این اتفاق افتاد و او تمرکزش را از دست داد. اسنایدر به خود دروغ می گفت که همه چیز خوب پیش می رود و از لحاظ جسمانی به شدت ضعیف شده بود. کمتر می دوید و با تکنیکش خودش را پنهان می کرد و تصور می کرد کسی متوجه نمی شود.  

مهمانی‌‌های شبانه 

اسنایدر برای مهمانی های شبانه هزاران یورو خرج کرد. گوتی، دیگر بازیکن رئال مادرید اغلب او را در این بیرون رفتن های شبانه همراهی می کرد. گاهی اوقات بازیگران مشهور هالیوود در مهمانی های هافبک هلندی حضور داشتند. یک شب او و همسرش با جورج کلونی و مگان فاکس تا ساعت شش صبح جشن گرفتند. اسنایدر روز بعد برابر وردربرمن در لیگ قهرمان اروپا بازی کرد. هم گل زد و هم پاس گل داد. به همین خاطر ترسی نداشت که شب ها به مهمانی برود و فردایش بازی کند. او تصور می کرد همیشه توانایی انجام این کار را خواهد داشت.

فینال جام جهانی ۲۰۱۰

اسپانیا و هلند فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را برگزار کردند و لاروخا با تک گل آندرس اینیستا در وقت های اضافه توانست برای نخستین بار قهرمان جهان شود. اسنایدر به شدت به نحوه قضاوت اعتراض داشت و آن را خجالت آور عنوان کرد. هافبک هلندی گفت: "داور چهارم به من گفت ضربه اینیستا را دیدم و من به او گفتم اگر دیدی پس طرفدار اسپانیا بودی. سه اشتباه در یک برهه کوتاه... یک رسوایی است."

مسی و رونالدو 

هافبک هلندی بازیکن با استعدادی بود و زمانی که آژاکس را به مقصد مادرید ترک کرد رسانه های اسپانیایی او را "دی استفانو جدید" نامیدند. با این حال اسنایدر ترجیح می داد به شکل دیگری زندگی کند. او معتقد بود می توانست بهترین بازیکن جهان شود و نامش در کنار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار بگیرد اما اشتیاقش را نداشت و ترجیح داد از زندگی لذت ببرد و یک گیلاس مشروب بخورد تا به قله فوتبال برسد. اسنایدر معتقد بود دوران حرفه ای فوق العاده ای داشته است.

پنالتی 

هلند و مکزیک در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برابر هم قرار گرفتند و نارنجی پوشان با یک پنالتی جنجالی توانستند در دقیقه ۹۴ راهی مرحله بعد شوند. مکزیکی ها از آن روز از آرین روبن متنفر شدند چون معتقد بودند او در محوطه جریمه تمارض کرده است. رافائل مارکس که با بازیکن هلندی برخورد کرد هم آن صحنه را پنالتی نمی دانست. اسنایدر، زننده گل نخست تیمش پس از هشت سال اعتراف کرد که آن برخورد پنالتی نبوده است. یکی از هواداران بازیکن سابق اینتر را پیدا کرد و از او درباره آن پنالتی جنجالی پرسید. اسنایدر به او گفت: "پنالتی نبود. می خواهی چه کار کنم؟ داور آنجا بود و تصمیم گرفت."

انتقاد از بازیکنان مکزیکی آژاکس 

خورخه سانچس در فصل ۲۳-۲۰۲۲ برای آژاکس بازی می کرد. اسنایدر، مدافع مکزیکی را بدترین بازیکن لیگ هلند نامید و معتقد بود ۵۰ میلیون یورو ارزش ندارد. هافبک سابق آژاکس در این رابطه اظهار کرد: "اگر چلسی چنین مبلغی را برای خرید سانچس پیشنهاد کرده بود چشم بسته آن را قبول می کردم و با پولش دو بازیکن خوب می خریدم." اسنایدر همچین از ادسون آلوارس، دیگر بازیکن مکزیکی آژاکس به شدت انتقاد کرد و گفت: "او یکی از نقاط ضعف تیم است. تنها کاری که ادسون بلد است بازی کردن در کناره ها یا رو به عقب است. هیچ‌ وقت به جلو پیش روی نمی کند. نمی دانم چگونه همچنان برای آژاکس بازی می کند چون با فلسفه باشگاه همخوانی ندارد." 

دستگیر شدن 

بازیکن سابق گالاتاسرای در سال ۲۰۱۹ مست روی سقف اتومبیلی در شهر اوترخت در حال رقصیدن بود که توسط پلیس دستگیر شد. پلیس به خاطر شکایت همسایه ها از ایجاد سر و صدا خود را به آن محل رساند. اسنایدر با پرداخت ۶ هزار یورو توانست آزاد شود. 

دیدگاه تان را بنویسید