جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| حملات تروریستی به تیم ها و تورنمنت ها

گروه های تروریستی گاهی اوقات مسابقات یا تیم های ورزشی را مورد هدف خود قرار می دهند و منجر به مرگ و جراحت ورزشکاران می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: حمله های تروریستی در نقاط مختلف دنیا توسط گروه های افراطی و جدایی طلب انجام می شود که منجر به مرگ و جراحت افراد زیادی می شود. گاهی اوقات این حملات در جریان یک تورنمنت یا یک مسابقه صورت می پذیرد و  ورزشکاران به خاطر بمب گذاری و تیراندازی ها جان خود را از دست می دهند.  

یورو ۱۹۹۶

جنجال های جهان ورزش

در جریان یورو ۱۹۶۶ که کسل کننده ترین جام ملت های اروپا بود حمله تروریستی اتفاق افتاد‌. یک کامیون پر از بمب ارتش جمهوری ایرلند در شهر منچستر منفجر و منجر به تخریب بخشی از شهر شد. معجزه بود که در این حادثه کسی کشته نشد  و تنها ۲۰۰ نفر مجروح شدند. پس از این حادثه تا پایان یورو احساس ناامنی وجود داشت. 

بازی‌های المپیک ۱۹۹۶

جنجال های جهان ورزش

بیست و هفتم جولای ۱۹۹۶ یک بمب در پارک المپیک سنتنینال در آتلانتا، محل تمرینات عمومی منفجر شد. در این حادثه یک زن کشته شد و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. اریک رودولف، کارشناس مواد منفجره که قبلا برای ارتش آمریکا کار می کرد اعتراف کرد این بمب را مقابل نمایشگر در پارک جا سازی کرده بود. او قبل از این که بمب منفجر شود دو بار با ۱۱۲ تماس گرفت تا به مسئولین هشدار دهد. رودولف در سال ۲۰۰۳ دستگیر شد و دو سال بعد به خاطر بمب گذاری های متعدد به حبس ابد محکوم شد. 

ال کلاسیکو ۲۰۰۲

جنجال های جهان ورزش

یکم می سال ۲۰۰۲ چند ساعت قبل از شروع بازی رئال مادرید و بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک ماشین بمب گذاری شده در نزدیکی سانتیاگو برنابئو منفجر شد. دومین بمب نیم ساعت بعد در دو کیلومتری ورزشگاه رئال مادرید منفجر شد. گروه جدایی طلب باسکی اتا مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. در این حمله تروریستی ۱۷ نفر زخمی شدند. با وجود این اتفاق ال کلاسیکو با حضور ۷۵ هزار تماشاگر برگزار شد‌. پادشاه اسپانیا برای حمایت از شهروندان و محکوم کردن حملات تروریستی در ورزشگاه حاضر شد. 

تیم کریکت نیوزلند ۲۰۰۲

جنجال های جهان ورزش

در سال ۲۰۰۲ حمله تروریستی دیگری در جهان ورزش اتفاق افتاد. به هتلی که تیم ملی کریکت نیوزلند اقامت داشت حمله شد که در این حادثه ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند. پس از این اتفاق تیم کریکت نیوزلند تصمیم گرفت به اردویش پایان دهد. 

تیم تکواندو عراق ۲۰۰۶

جنجال های جهان ورزش

می سال ۲۰۰۶ یک گروه تروریستی ۱۳ عضو تیم تکواندو عراق  که به اردن سفر کرده بودند را دزدید و سپس آن ها را به قتل رساند. 

ماراتن سری لانکا ۲۰۰۸

جنجال های جهان ورزش

ششم آوریل ۲۰۰۸ در شروع ماراتن سری لانکا در والیوریایا حمله انتحاری شد و  ۱۵ نفر از جمله جیاراج فرناندوپول، نخست وزیر سری لانکا جان خود را از دست دادند. این حمله توسط گروه شورشی ببرهای تامیل انجام شد. نزدیک به ۱۰۰ نفر در این حادثه زخمی شدند. 

تیم کریکت سری لانکا ۲۰۰۹

جنجال های جهان ورزش

یک گروه مسلح در پاکستان سوم مارس ۲۰۰۹ به تیم کریکت سری لانکا که در مسیر ورزشگاه برای انجام بازی برابر میزبان بود حمله کرد. هفت نفر در این حادثه کشته شدند که اغلب از نیروهای پلیس بودند. شش بازیکن نیز زخمی شدند. 

تیم فوتبال توگو ۲۰۱۰

جنجال های جهان ورزش

تیم ملی فوتبال توگو در سال ۲۰۱۰ با حمله تروریسیتی گروه جدایی طلب آنگولایی روبرو شد زمانی که در مسیر جام ملت های آفریقای جنوبی بود. آن ها اتوبوس تیم را به رگبار بستند و راننده، مدیر رسانه ای تیم و یکی از مربیان در این حادثه جان خود را از دست دادند. 

هواداران اوگاندایی ۲۰۱۰

جنجال های جهان ورزش

یازدهم جولای ۲۰۱۰ دست کم سه بمب در کامپالا اوگاندا نزدیک مردمی که در حال تماشای دیدار اسپانیا و هلند بودند منفجر شد. در این حمله که مقابل یک رستوران و زمین راگبی اتفاق افتاد ۵۰ نفر کشته شدند. گروه سومالیایی الشباب که یکی از شاخه های القاعده بود مسئولیت این حمله را پذیرفت. 

ماراتن بوستون ۲۰۱۳

جنجال های جهان ورزش

بدترین دوره ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ برگزار شد. پانزدهم آوریل آن سال در نزدیکی خط پایان یک بمب منفجر شد و مرگ سه نفر را رقم زد. دو برادر چچنی عامل این حادثه بودند که یکی از آن ها لحظاتی پس از انفجار توسط پلیس کشته شد و بردار دیگر به اعدام محکوم شد. بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله مجروح شدند. 

ورزشگاه سن دنیس ۲۰۱۵

جنجال های جهان ورزش

سیزدهم نوامبر ۲۰۱۵ پاریس یکی از ترسناک ترین شب ها را به خود دید. حملات تروریستی متعددی در نقاط مختلف این شهر صورت گرفت که منجر به مرگ ۱۳۰ نفر شد. شروع این حمله ها از ورودی ورزشگاه سن دنیس بود، جایی که تیم ملی فرانسه و آلمان به مصاف هم رفته بودند. یکی از اعضای داعش حمله انتحاری کرد و صدای انفجار درون ورزشگاه در نیمه اول شنیده شد. در حملات تروریستی پاریس ۴۱۵ نفر مجروح شدند. 

دیدگاه تان را بنویسید