جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| بازیکنان برجسته ای که بدهکار و فقیر شدند

فوتبالیست های بزرگی به دلیل تجارت ناموفق یا اعتیاد تمام پول هایشان را از دست دادند و بدهکار شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: فوتبالیست ها در طول دوران حرفه ای خود دستمزدهای بالایی کسب می کنند و به همین خاطر جزو افراد پولدار جامعه به حساب می آیند. با این حال برخی از آن ها به خاطر مدیریت بد، تجارت ناموفق و اعتیاد تمام پول هایشان را از دست می دهند و حتی ممکن است میلیون ها یورو بدهکار شوند. بعضی از آن ها نیز وضعیتشان به قدری اسفبار می شود که مانند تنگدستان زندگی می کنند. 

گارینشا 

جنجال های جهان ورزش

ستاره برزیلی مانند پله محبوبیت داشت و او را "شادی مردم" می نامیدند. گارینشا عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۱۹۶۲ را کسب کرد. همچنین در سال ۱۹۵۸ این اتفاق افتاد. بازیکن برزیلی بیستم ژانویه ۱۹۸۳ در ۴۹ سالگی در فقر درگذشت. گارینشا به الکل اعتیاد پیدا کرد و بخش زیادی از پولش را به این خاطر از دست داد. درست است که در آن زمان فوتبالیست ها مانند امروز دستمزدهای کلانی نمی گرفتند اما ولخرجی هایش موجب شد دهه آخر زندگی اش را بی پول بگذراند. 

رونالدینیو 

جنجال های جهان ورزش

در سال ۲۰۱۸ پس از این که دادگاه پاسپورت رونالدینیو و برادرش را به خاطر پرداخت نکردن بدهی ضبط کرد وضعیت بد مالی ستاره سابق بارسلونا آشکار شد. دادگاه برزیل تمام حساب های بازیکن برزیلی را بررسی کرد و متوجه شد تنها ۲۴.۶۳ رئال برزیل موجودی دارد یعنی کمتر از شش یورو. رونالدینیو پس از آزادی از زندان از طریق تبلیغات به تجارت های میلیونی روی آورد. همچنین وارد دنیای موسیقی شد. 

پل گسکوین 

جنجال های جهان ورزش

هافبک برجسته انگلیسی به الکل اعتیاد داشت و زمانی که بازی می کرد نوشیدن مشروبات الکلی را شروع کرد. پس از بازنشستگی هم به این کار ادامه داد و بارها روزنامه ها از وضعیت اسفبار گسکوین تصاویری را منتشر کردند. او اعتراف کرد روزی چهار بطری الکل می نوشد. گسکوین علاوه بر نوشیدن بی اندازه الکل به مصرف کوکایین هم اعتیاد پیدا کرد. بازیکن بازنشسته انگلیسی از سال ۲۰۰۴ تقریبا ۱۷ میلیون یورو از دست داد. در سال ۲۰۰۸ به خاطر مصرف بی رویه الکل و مواد در بیمارستان بستری شد و تلاش های ناموفقش در رابطه با ترک اعتیاد موجب شد فقیر شود. در سال ۲۰۱۸ تصاویری از گسکوین منتشر شد که نشان می داد از این وضعیت بد درآمده است. 

کافو 

جنجال های جهان ورزش

اسطوره فوتبال برزیل به خاطر سرمایه گذاری بد خود را نابود کرد. دادگاه برزیل املاک کافو را مصادره کرد چون شرکت این بازیکن (کاپی پنتا اینترناسیونال پلیر) بدهی ها و وام هایش را پرداخت نکرده بود. این شرکت در سال ۲۰۰۴ توسط بازیکن برزیلی و همسرش تاسیس شد اما با گذشت زمان از لحاظ مالی دچار مشکل شد. کافو مجبور شد در سال ۲۰۱۹ پنج ملک خود را بفروشد تا بدهی شش میلیون دلاری اش را جبران کند. 

جرج بست 

جنجال های جهان ورزش

بازیکن توانمند ایرلندی دوران درخشانی در منچستریونایتد داشت و یازده سال برای تیم انگلیسی بازی کرد. "من پول زیادی برای زنان، اتومبیل ها و مهمانی ها خرج کرده‌ام. بقیه پولم را هدر داده‌ام." جمله معروف جرج بست است که نشان می دهد پول هایش را صرف چه اموری کرد و چه چیزهایی برایش اولویت داشتند. ستاره برجسته یونایتد پایان خوشی نداشت و به خاطر اعتیاد به الکل تمام پول هایش را از دست داد و همچنین دچار بیماری های مختلفی شد که در نهایت موجب مرگش در ۵۹ سالگی شد. 

آدریانو 

جنجال های جهان ورزش

مهاجم برزیلی می توانست به یکی از بهترین های جهان تبدیل شود اما اعتیادش به الکل و مواد مخدر و همچنین داشتن دوستان ناباب موجب شد تمام پول هایی که از گلزنی برای اینتر به دست آورده بود را از دست بدهد. مرگ پدرش وضعیتش را بدتر کرد و دچار افسردگی شد. آدریانو به خاطر اینکه دوره های مختلفی بدون تیم بود تمام پس اندازش را تمام کرد و مجبور شد در فاولا (محله فقیر نشین و زاغه در برزیل) زندگی کند. 

کریستین ویری 

جنجال های جهان ورزش

مهاجم ایتالیایی در دوران اوجش دستمزدهای میلیونی را از تیم های کالچو و دیگر تیم های اروپایی کسب کرد. با این حال ناگهان بی پول شد. ویری تمام پولش را در کازینوهای ایتالیا بر باد داد. او همچنین به مهمانی، مشروبات الکلی و زنان زیبا علاقه داشت و پول زیادی را صرف آن می کرد. مهاجم سابق اینتر در تجارت هم ناموفق بود و ۱۶ میلیون را در یک شرکت از دست داد. 

سلیمان زانه

جنجال های جهان ورزش

سلیمان زانه، پدر لروی زانه از فوتبال بازی کردن در آلمان دو میلیون یورو به دست آورد. با این حال بازیکن سنگالی تمام پولش را از دست داد و مجبور شد مربیگری در زنگبار را بپذیرد که تجربه ناموفقی بود. او در ۴۹ سالگی بدهکار بود. 

ایوان رنه والنسیانو 

جنجال های جهان ورزش

دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال کلمبیا اعتراف کرد در دوران اوج خود به الکل و زنان اعتیاد داشته است. پس از پایان فوتبالش نیز مشکلاتش ادامه داشت و به افسردگی دچار شد. والنسیانو نه به مادرش و نه فرزندانش اهمیتی نمی داد و هر روز الکل مصرف می کرد تا اینکه تمام پولش را از دست داد. ستاره بازنشسته کلمبیایی اکنون با مادرش زندگی می کند. 

ژان مارک بوسمن 

جنجال های جهان ورزش

بوسمن که موجب شد بازیکنان حرفه ای اروپایی بتوانند تیم شان را پس از پایان قرارداد ترک کنند بی پول شد. بازیکن بلژیکی دچار افسردگی شد و به نوشیدن روی آورد. او در سال ۱۹۹۶ از فوتبال خداحافظی کرد و با وجود اینکه کارنامه درخشانی نداشت اما نامش در تاریخ فوتبال ماندگار شد. او در تجارت پیراهن های ورزشی ناموفق بود و مشکلات مالیاتی داشت. 

ایوان زامورانو 

جنجال های جهان ورزش

بازیکن برجسته شیلیایی در طول ۱۵ سال دوران حرفه ای با پیراهن تیم هایی همچون سویا، رئال مادرید و اینتر بازی کرد. با این حال سه میلیون بدهی بالا آورد. زامورانو مجبور شد خانه، ۱۴ آپارتمان و اتومبیل گرانقیمتش را بفروشد تا بتواند بدهی هایش را جبران کند. گلزن شیلیایی در حالی اموالش را از دست داد که اینتر برای امضای قرارداد با او هفت میلیون هزینه کرد و دستمزدش برای هر فصل نزدیک ۲.۵ میلیون یورو بود. 

سالوادور کابانیاس 

جنجال های جهان ورزش

مهاجم اهل پاراگوئه در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۰۷ درخشید و یک دوره عملکرد درخشانی داشت. با این حال پس از این که در یک کلوپ شبانه به سرش گلوله خورد زندگی اش تغییر پیدا کرد. او از این حادثه نجات پیدا کرد اما مشکلاتش شروع شدند و زمانی متوجه آن شد که بخش قابل توجهی از سرمایه اش را از دست داده بود. همچنین همسرش او را ترک کرد. با وجود اینکه کابانیاس تلاش کرد در تیم های کوچک پاراگوئه پا به توپ شود اما در نهایت در نانوایی خانوداگی شان مشغول به کار شد. او همسر سابق و یکی از دوستانش را مقصر بی پولی اش عنوان کرد. 

آندرئاس برمه 

جنجال های جهان ورزش

برمه یکی از بازیکنان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ بود که در فینال برابر آرژانتین گلزنی کرد. او همچنین برای تیم هایی همچون کایزرسلاترن، بایرن مونیخ و اینتر بازی کرد. برمه در سال ۱۹۹۸ بازنشسته شد. در سال ۲۰۱۴ یک روزنامه آلمانی فاش کرد که برمه بدهکار شده است و بدهی هایش به ۲۰۰ هزار یورو می رسد. بازیکن بازنشسته بیکار و فقیر شده بود. فرانتس بکن باوئر که هدایت تیم ملی آلمان را بر عهده داشت از مردم درخواست کمک کرد و برمه توانست کار پیدا کند تا بتواند شکمش را سیر کند. 

دیدگاه تان را بنویسید