جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| مهاجمی که دوستش نداشتند

مهاجم آرژانتینی به خاطر تصمیماتش و موقعیت های گلی که در فینال ها از دست داد در نزد هواداران محبوب نبود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: گونسالو ایگواین، مهاجم بازنشسته آرژانتینی برای تیم های بزرگی همچون رئال مادرید، ریورپلاته، میلان، یوونتوس، ناپولی و چلسی بازی کرد. او توانست قهرمانی در جام یوفا، لالیگا و سری آ را تجربه کند. پیپیتا به خاطر رفتارهایش درون زمین، فرصت هایی که در سه فینال با آلبی سلسته از دست داد و جنجال هایش در بیرون از زمین دوران پر حاشیه ای داشت. 

درگیری در ایبیسا

ایگواین پس از کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۵ برای تعطیلات به ایبیسا اسپانیا سفر کرد. مهاجم آرژانتینی و لاوتزی به کلوپ شبانه رفته بودند که هنگام خروج از آنجا یکی از هواداران آرژانتینی ایگواین را شناخت و در حالی که دوستانش شروع به فیلمبرداری کردند از بازیکن ملی پوش امضا خواست. پیپیتا درخواستش را رد کرد. هوادار آرژانتینی عصبانی شد و گفت: "تو حتی یک پنالتی را گل نکردی." او به پنالتی که ایگواین در فینال کوپا آمه‌ریکا برابر شیلی از دست داد اشاره کرد. گونسالو خشمگین شد و با هوادار آرژانتینی درگیر شد. دوستانش سعی کردند او را جدا کنند و اسپانیایی هایی که او را می شناختند شروع کردند به فریاد زدن نامش. ایگواین بدون اینکه به حرف کسی گوش کند یکی از کسانی که با موبایل فیلم می گرفت را تهدید کرد و گفت: "ویدئو را پاک کن یا گردنت را می زنم."

امضای قرارداد با یوونتوس

مهاجم آرژانتینی در تابستان ۲۰۱۶ با قراردادی به ارزش ۹۰ میلیون یورو ناپولی را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. ناپولی دشمن بانوی پیر به حساب می آمد و به همین خاطر تصمیم ایگواین هواداران این تیم را به شدت خشمگین کرد. پیپیتا از یک گلزن محبوب به یک بازیکن منفور نزد هواداران ناپولی تبدیل شد. آن ها به بدترین شکل با بازیکن آرژانتینی خداحافظی کردند. پیراهن هایش را پاره کردند، سوزاندند و حتی آن را در توالت فرنگی انداختند. 

مدل ایتالیایی

پیپیتا زمانی که برای یوونتوس بازی می کرد یک رسوایی به بار آورد. آنتونلا فیوردلیسی، مدل ۱۸ ساله ایتالیایی در شبکه های اجتماعی فاش کرد که مهاجم آرژانتینی از او درخواست عکس کرده است و ایگواین را دیوانه خواند. فیوردلیسی در پاسخ به درخواست بازیکن یوونتوس گفت: "در زمان دیگری این کار را انجام خواهم داد، صبر کن." انتشار این گفت و گو ها با انتقادات شدیدی همراه شد و کاربران مدل ایتالیایی را به خاطر این کار سرزنش کردند. در نهایت فیوردلیسی در فیس بوکش نوشت: "مکالمه من و ایگواین دوستانه و سرگرم کننده بود. او بیمار یا روانی نیست. با من رفتار محترمانه ای داشت و من عذرخواهی می کنم. نمی خواستم کسی را برنجانم. آن تنها یک شوخی بود." مدل ایتالیایی پس از این کار اینستاگرامش را به حالت خصوصی تغییر داد. 

فرار از قرنطینه 

در بحران کرونا (۲۰۲۰) باشگاه یوونتوس پس از مثبت اعلام شدن تست کووید ۱۹ دنیله روگانی، اعضای تیم و بازیکنان را قرنطینه کرد. با این حال ایگواین تصمیم گرفت از قرنطینه خارج شود و به کشورش فرار کند. او به فرودگاه تورین رفت و با خود برگه پزشکی همراه داشت که نشان می داد به ویروس مبتلا نیست. مهاجم آرژانتینی که می خواست با هواپیمای خصوصی به کشورش برگردد به دلیل بسته بودن مسیرهای پرواز در ایتالیا مجبور شد ابتدا به فرانسه برود و سپس به اسپانیا رفت تا از آنجا بتواند به آمریکای جنوبی برود. خانواده اش نیز او را در این فرار همراهی می کردند. 

درگیری به خاطر نامزد دروازه‌بان پارما

ناپولی و پارما در سال ۲۰۱۵ در سری آ برابر هم قرار گرفتند. پس از سوت پایان ایگواین به دنبال آنتونیو میرانته، دروازه‌بان حریف می گشت تا با او دعوا کند. با این حال هم تیمی هایش اجازه ندادند این درگیری لفظی فراتر برود. دو بازیکن به خاطر نامزد میرانته به نام کیارا درگیر شدند. ایگواین از طریق اینستاگرام به نامزد دروازه‌بان پارما پیام داده بود و از او خواسته بود که با هم قرار بگذارند. کیارا این موضوع را به نامزدش گفت و موجب عصبانیت دروازه‌بان پارما شد. ایگواین در آن زمان با دنیلا زاوروالد نامزد بود و قرار بود در زمستان با هم ازدواج کنند. پس از دیدار دو تیم ایگواین از میرانته عذرخواهی کرد و دروازه‌بان پارما آن را پذیرفت. مهاجم ناپولی توسط کمیته انضباطی ۱۰ هزار یورو جریمه شد و دروازه‌بان ناپولی ۵ هزار یورو. 

فتوشاپ 

ایگواین در یوونتوس روی فرم نبود و اضافه وزن داشت. برخی هواداران او را چاق صدا می کردند. مهاجم یوونتوس مدعی بود برایش اهمیتی ندارد و تا زمانی که به گلزنی اش ادامه می دهد هواداران هر طور که دلشان می خواهد او را صدا کنند. ایگواین در این دوران عکسی را منتشر کرد که بدون پیراهن بود و نشان می داد روی فرم است. کاربران نسبت به این عکس واکنش نشان دادند و نوشتند که ایگواین از فتوشاپ استفاده کرده است تا نشان دهد شکم ندارد.  

شروع در MLS

مهاجم آرژانتینی تصمیم گرفت آخرین سال های دوران بازی اش را در لیگ آمریکا سپری کند. او به تیم اینتر میامی پیوست و نخستین بازی اش را برابر فیلادلفیا انجام داد اما همه چیز خوب پیش نرفت. اینتر ۲ بر صفر از حریفش عقب بود که داور یک پنالتی به نفع این تیم اعلام کرد. ایگواین فرصت داشت تا اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه اش را به آسمان زد. باز هم مهاجم آرژانتینی در گل کردن پنالتی ناکام بود. در آن لحظه یاکوب گلسنس، بازیکن فیلادلفیا فریاد زد، پرید و جلوی صورت ایگواین خوشحالی کرد. این اتفاق موجب خشم پیپیتا شد و او با دیگر بازیکنان فیلادلفیا نیز درگیری لفظی پیدا کرد. 

خداحافظی از تیم ملی 

ایگواین در ۷۵ بازی ملی توانست ۳۱ گل به ثمر رساند اما همیشه به خاطر موقعیت های گلی که در دو فینال کوپا آمه ریکا برابر شیلی و آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ از دست داد مورد انتقاد قرار می گرفت. خیلی از هواداران آرژانتین هرگز نتوانستند پیپیتا را به این خاطر ببخشند. او هنگام خداحافظی اش از تیم ملی به این دسته از هواداران کنایه زد و گفت: "می خواهم خیلی ها را خوشحال کنم و بگویم دورانم در تیم ملی تمام شده است. اکنون دیگر می توانند نگران نباشند که من به تیم ملی دعوت شده ام یا نه."

دیدگاه تان را بنویسید