کارلسن دوباره باخت و جنجال کرد!

مرد شماره یک شطرنج جهان پس از باخت شوکه کننده به نفر 578 جهان بار دیگر شائبه تقلب در بازی را پیش کشید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های مسترز قطر با یک اتفاق شوکه کننده همراه بود. جایی که مگنوس کارلسن مرد شماره یک جهان و دارای بالاترین ریتینگ تاریخ مقابل علی شعر سلیمانوف از قزاقستان با ریتینگ 2512 بازی را واگذار کرد. این بدترین باخت کارلسن در 15 سال اخیر و ضعیف ترین حریفی بود که بازی را به او واگذار کرده بود.

بازیکن قزاق در حال حاضر حتی جزو 100 بازیکن برتر قاره آسیا هم نیست و در رده بندی جهانی رتبه بسیار پایین 578 را داراست. سلیمانوف اخیرا در بازی های آسیایی هانگژو عضو تیم ملی قزاقستان بود و در این رقابت ها روی میز 2 مقابل امین طباطبایی شکست خورده بود.

کارلسن بعد از این باخت عنوان کرد: در بازی امروز کاملا له شدم. حریفم بازی استثنایی به نمایش گذاشت و شایسته پیروزی بود. این حرف ها را نمی زنم که او را به چیزی متهم کنم، اما همین که ابتدای بازی متوجه شدم که او ساعت به دست خود بسته تمرکزم را از دست دادم.

وی ادامه داد: من مسئولیت خودم را می پذیرم و می دانم که باید بتوانم با این افکار به درستی مقابله کنم اما ناامید کننده است که برگزارکنندگان هنوز استفاده از تجهیزات ضددوپینگ را جدی نمی گیرند. پخش زنده بازی ها با تاخیر انجام نمی شود و تماشاگران در سالن با گوشی های هوشمند خود قدم می زنند.

این نخستین بار نیست که کارلسن باخت های خود را شائبه دار تلقی می کند. او سال گذشته پس از باخت به هانس نیمان، شطرنجباز آمریکایی او را به تقلب متهم کرده بود که این مساله به شدت حاشیه ساز و کار به شکایت و دادگاه کشیده شده بود.

دیدگاه تان را بنویسید