حرکت جنجالی قهرمان شطرنج جهان/ باخت عمدی کارلسن در دو حرکت!

قهرمان شطرنج در حرکتی جنجالی و اعتراض آمیز مقابل نیمان پس از دو حرکت تسلیم شد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در شرایطی که به نظر می رسید با اعلام تیم برگزاری کننده مسابقات سنت لوئیس مبنی بر این که شواهد و مستنداتی دال بر تقلب به دست نیامده، جنجال مربوط به مسابقه کارلسن و نیمان به پایان رسیده باشد، اما قهرمان جهان نشان داد که همچنان از اتفاقاتی که تمایلی به بیانش ندارد، ناراحت است.

حدود دو هفته پیش بود که کارلسن و نیمان در رقابت های سنت لوئیس در دور دوم به مصاف هم رفتند و در حالی که نیمان بیش از 150 واحد ریتینگ اختلاف با قهرمان جهان داشت، توانست با مهره سیاه در دیداری کم خطا او را شکست دهد. کارلسن پس از این بازی از ادامه رقابت ها انصراف داد و این حرکت او باعث به وجود آمدن شائبه های بسیاری در خصوص احتمال تقلب شطرنج باز آمریکایی شد. قهرمان جهان درباره انصرافش دلیل مشخصی ذکر نکرد و تنها ویدئویی از مورینیو منتشر کرد که گفته بود اگر حرف بزنم به دردسر می افتم!

هانس نیمان که به تازگی از ریتینگ 2700 عبور کرده در آن رقابتها پس از پیروزی مقابل کارلسن، یک بازی کم خطای دیگر مقابل فیروزجا انجام داد، اما در پایان بازی از پس تحلیل درست حرکات دقیق خود بر نیامد و همین مساله باعث شد که بسیاری از جمله هیکارو ناکامورا عملا او را به تقلب متهم کنند.

اما کارلسن و نیمان امشب مجددا در سوپرتورنمنت اینترنتی با نام جام نسل ها با هم روبرو شدند که قهرمان جهان تنها پس از دو حرکت از شروع بازی تسلیم شد تا نشان دهد که همچنان بر سر اعتقاداتش در خصوص مشکل دار بودن بازی حریف هست. مفسران پس از این حرکت بی سابقه کارلسن بهت زده شده و نمی دانستند چه باید بگویند.

 

دیدگاه تان را بنویسید