شکایت شطرنجباز جنجالی از قهرمان جهان و درخواست خسارت 100 میلیون یورویی!

شطرنجباز آمریکایی اعلام کرد از قهرمان جهان و سایر کسانی که او را به تقلب متهم کرده اند رسما شکایت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ جنجال مربوط به تقابل پر حرف و حدیث کارلسن مقابل نیمان تمامی ندارد. کارلسن پس از باخت به نیمان در مسابقات سینکفیلد بدون مطرح کردن هیچ گونه اظهاراتی از رقابت ها انصراف داد. (اینجا بخوانید) او بعدا در مسابقات اینترنتی جولیوس بائر نیز در حرکت جنجالی دیگر بعد از یک حرکت اعلام باخت کرد. (اینجا بخوانید)

قهرمان جهان چندی بعد سکوتش را شکست و نیمان را با انتشار بیانیه ای رسما به تقلب متهم کرد (اینجا بخوانید). این اتهام با همراهی هیکارو ناکامورا، سوپراستاد بزرگ آمریکایی و چند شطرنجباز دیگر همراه بود.

در نهایت نیمان اعلام کرد که بیکار نمی نشیند و از کارلسن، ناکامورا، گروه پلی مگنوس (یک برنامه شطرنجی وابسته به کارلسن)، سایت چس دات کام و مدیرش (دنیل رنچ)، رسما شکایت حقوقی می کند. در دادخواست او آمده درخواست رقم دقیق غرامت در دادگاه مشخص خواهد شد اما مسلما کمتر از صد میلیون یورو نخواهد بود!

در بخشی از این دادخواست 44 صفحه ای در دادگاهی در میسوری آمریکا ثبت شده است، آمده است: کارلسن نتوانسته با باخت به حریفش کنار بیاید و به این دلیل به او ضربه زده است. کارلسن از این که نیمان که 12 سال از او کوچیکتر است به "پادشاه شطرنج" بی احترامی کرده و او را شکست داده خشمگین شده است و از ترس اینکه در آینده با باخت دوباره به او برند شطرنجی اش از اعتبار بیفتد بی هیچ سند و مدرکی به او اتهام تقلب زده و از برگزار کنندگان مسابقات سینکفیلد خواسته او را از مسابقات اخراج کنند اما زمانی که برگزارکنندکان از انجام این کار سرباز زدند او اقدام به بایکوت کردن ادامه رقابت ها گرفت و انصراف داد که این حرکت برای یک شطرنج باز معمولی هم حرکتی بسیار غیرحرفه ای است چه برسد به قهرمان جهان.

دیدگاه تان را بنویسید