جی پلاس

کشتی قهرمانی جهان| نبرد احتمالی نخودی با جانشین باروز؛ امامی پنجه در پنجه غول روسی؟

با توجه به وضعیت رنکینگ کشتی گیران 4 وزن دوم کشتی آزاد، احتمال رقابت یونس امامی با رقیب روسی زیاد است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های مقدماتی 4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان، از ساعت 12 ظهر امروز آغاز می شود؛ بر این اساس ملی پوشان در اوزان 57، 74، 79 و 92 کیلوگرم به روی تشک می روند که احتمال نبردهای سخت برای ملی پوشان ایران به خصوص در اوزان 74 و 79 وجود دارد.

بر اساس این رنکینگ، در جدول قرعه کشی مسابقات نفرات دارای رنک های 1، 4، 5 و 8 در یک سمت جدول قرار می گیرند و نفرات با رنک 2، 3، 6 و 7 در سمت دیگر جدول.

در وزن 57 کیلوگرم میلاد والی زاده در جدول رنکینگ اتحادیه جهانی جایگاهی ندارد اما طبق قرعه کشی او باید با رقبای سرسختی مصاف کند.

در وزن 74 کیلوگرم، یونس امامی نفر سوم جهان در سال گذشته، رنکینگ 4 این وزن را دارد و در صورت برتری در کشتی های اول و دوم خود، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سولدخو اولونبایار نفر پنجم رنکینگ خواهد رفت. از سوی دیگر سونر دمیرتاش نفر اول رنکینگ این وزن در صورت پیروزی در رقابت های مقدماتی باید با توران بایراموف نفر 8 رنکینگ کشتی بگیرد که به این ترتیب احتمال برخورد امامی با دمیرتاش یا بایراموف در نیمه نهایی وجود دارد. البته نباید از این موضوع غافل شد که زائور بک سیداکوف، قهرمان جهان و المپیک از روسیه، در گروه امامی قرار دارد و احتمال برخورد آن ها در دور سوم زیاد است.

در وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی نایب قهرمان جهان در سال های 2021 و 2022 نفر اول رنکینگ این وزن است. نخودی بر اساس شرایط رنک خود در صورت رسیدن به یک چهارم نهایی، احتمالا به مصاف احمد ماگمدوف نفر هشتم این وزن می رود و آرمن آواگیان و چنس مارستلر نفرات چهارم و پنجم این وزن هم در گروه نخودی هستند؛ بر این اساس در صورت رسیدن نخودی و مارستلر به نیمه نهایی، ملی پوش جویباری ایران باید این بار با جانشین جردن باروز رقابت کند.

در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسمپور قهرمان 2 سال گذشته این وزن، غایب بزرگ مسابقات است و به همین دلیل امیرعلی آذرپیرا نماینده ایران در این وزن رنکینگ خاصی ندارد.

آذرپیرا طبق قرعه در صورت پیروزی در دور اول، در مرحله دوم به مصاف زاهد والنسیا، ملی پوش آمریکایی که جانشین جی دن کاکس شده برود. آذرپیرا در صورت پیروزی مقابل والنسیا احتمالا باید با عثمان نورماگمدوف، کشتی گیر روسی الاصل آذربایجان که مدال برنز سال قبل را دارد، کشتی بگیرد. نکته جالب حضور آرش یوشیدا کشتی گیر دو رگه ایرانی ژاپنی در گروه آذرپیرا است که در صورت رسیدن این دو به نیمه نهایی، باید برای رسیدن به فینال با یکدیگر رقابت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید