جی پلاس

کشتی آزاد قهرمانی جهان| سه طلای ناب در انتظار شاگردان درستکار

سه ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در ۴ وزن اول به فینال رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت‌های مقدماتی کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح امروز در بلگراد آغاز شد که در ۴ وزن اول، سه آزادکار ایران با برتری در نیمه نهایی به فینال رسیدند.

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۳۰ نفر شرکت کرده اند، امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۱ به پیروزی رسید. او با پیروزی ۶ بر ۰ مقابل ماگومد خانیف از آذربایجان به یک چهارم نهایی رسید. یزدانی در یک چهارم نهایی به مصاف آکماتالیف از قرقیزستان رفت و با پیروزی ده بر صفر به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله با برتری 13 بر 2 مقابل رمضان رمضانوف از بلغارستان به فینال رسید. یزدانی در فینال باید به مصاف زین ردرفورد آمریکایی برود.

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

در وزن ۸۶ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۴۸ کشتی گیر برگزار می شود، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با پیروزی ۸ بر ۲ و با ضربه فنی مقابل لاورنس از استرالیا به یک هشتم نهایی رسید. یزدانی در این مرحله با پیروزی ۱۱ بر ۰ مقابل بیامباسورن از مغولستان راهی یک چهارم نهایی شد. یزدانی این مرحله با پیروزی ۷ بر ۲ مقابل ناظم امینه از سن مارینو راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله با ژبریل شاپیف از ازبکستان کشتی گرفت و با برتری 10 بر 0 به فینال رسید. یزدانی در فینال باید به مصاف دیوید تیلور برود.

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با برتری 4 بر 0 به فینال رسید. زارع در فینال باید به مصاف پتریاشویلی از گرجستان برود.

اسامی کامل‌ نفرات راه یافته به نیمه نهایی ۴ وزن اول کشتی ازاد؛

 ۶۱ کیلوگرم:

عباس گادژی ماگمدوف (روسیه) 10 - 0 شرتا پرتنادزه (گرجستان)

تایربک ژوماشبکوف ( قرقیزستان) 2 - 12 ویتالی آروجائو (آمریکا)

 ۷۰ کیلوگرم:

امیرمحمد یزدانی (ایران) 13- 2 رمضان رمضانوف (بلغارستان)

آرمن آندرسیان (ارمنستان) 0 - 7 زین‌ رترفور (آمریکا)

 ۸۶ کیلوگرم:

حسن یزدانی (ایران) 10 - 0 ژبریل شاپیف ( ازبکستان)

دیوید تیلور (آمریکا) 7 ضربه فنی- 0 عظمت دولت‌بیکوف ( قزاقستان)

 ۱۲۵ کیلوگرم:

امیرحسین زارع (ایران) 4 - 0 طاها آکگول (ترکیه)

گئو پتریاشویلی (گرجستان) 8 - 6 میسون پاریس (آمریکا)

 

 

دیدگاه تان را بنویسید