جی پلاس

نتایج کامل مسابقات جهانی کشتی آزاد صربستان 2023

در این خبر می توانید نتایج کامل مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان را مطالعه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 25 لغایت 28 شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 1 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم ایران در این مسابقات توسط امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به مدال نقره و محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی آمریکا با 148 امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با کسب 110 امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم گرجستان نیز با 80 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

 

برنامه و نتایج کامل کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو 2022

 

در ادامه این خبر می توانید نتایج کامل این رقابت ها در اوزان دهگانه را بخوانید: (این خبر به مرور تکمیل شده است)

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۳۳ شرکت کننده داشت، میلاد والی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با رضوان کواکس از رومانی مبارزه کرد و با پیروزی 4 بر 1 به دور سوم صعود کرد. او در این مرحله به مصاف علی عباس رضازاده از آذربایجان رفت و با پیروزی 8 بر 4 در یک کشتی جذاب به یک چهارم نهایی رسید. والی زاده در این مرحله به مصاف زلیم خان آباکاروف، کشتی گیر روسی الاصل آلبانی و قهرمان سال قبل جهان رفت و با نتیجه 12 بر 2 شکست خورد. با شکست آباکاروف در نیمه نهایی، والی زاده حذف شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۲۷ نفر حضور داشتند، رضا اطری در دور اول استراحت کرد. او در دور دوم با نتیجه 1 بر1 به کودای اوگاوا از ژاپن باخت و با توجه به باخت این کشتی گیر در دور بعد مقابل آروجا از آمریکا، اطری حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که با حضور ۴۵ نفر برگزار شد، رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برتری 10 بر 0 مقابل یانیس مادی از کامبوج به مرحله بعد رفت. او در مرحله بعد با پیروزی 12 بر 0 مقابل کومان از رومانی راهی یک چهارم نهایی شد. عموزاد در این مرحله با نیک لی از آمریکا کشتی گرفت و با پیروزی7 بر 4 به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله به مصاف اسماعیل موسوکایف از مجارستان رفت و در حالی که ۵ بر ۴ جلو بود، در ثانیه های آخری ۶ بر ۵ شکست خورد. این در حالی است که عموزاد سال گذشته این رقیب روسی الاصل را شکست داده بود. او در رده بندی به مصاف شمیل ممدوف رفت و در نهایت با شکست 8 بر 6 مقابل این حریف از رسیدن به مدال برنز بازماند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۳۰ نفر شرکت کردند، امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۱ به پیروزی رسید. او با پیروزی ۶ بر ۰ مقابل ماگومد خانیف از آذربایجان به یک چهارم نهایی رسید. یزدانی در یک چهارم نهایی به مصاف آکماتالیف از قرقیزستان رفت و با پیروزی ده بر صفر به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله با برتری 13 بر 2 مقابل رمضان رمضانوف از بلغارستان به فینال رسید. یزدانی در فینال به مصاف زین ردرفورد رفت و با شکست 8 بر 5 به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۴۵ نفر حضور داشتند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان کشتی گرفت که با برتری 6 بر 0 راهی یک هشتم نهایی شد. او در این مرحله به مصاف زائور بک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه رفت و با نتیجه 6 بر 0 باخت. امامی در این کشتی اسیر تکنیک بالای رقیب روسی شد و نتوانست به امتیازی برسد که با صعود سیداکوف به فینال، امامی به جدول شانس مجدد راه یافت. امامی در کشتی خود در شانس مجدد به پیروزی 10 بر 0 مقابل کنچادزه از گرجستان رسید. او در کشتی بعد به مصاف ختیک تسابالوف از صربستان رفت و با شکست 11 بر 4 از رسیدن به رده بندی بازماند و حذف شد. امامی در حالی به این کشتی گیر روسی الاصل باخت که جزو شانس های اصلی کسب مدال بود اما مقابل رقیب غافلگیر شد و نهایتا با باخت 11 بر 4 از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۷ شرکت کننده داشت، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف رمضان ساری از ترکیه رفت و با پیروزی 9 بر 4 راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله به مصاف احمد عثمان اف از روسیه رفت و با نتیجه 5 بر2 باخت. با توجه به صعود حریف روسی به فینال، نخودی به شانس مجدد راه یافت. نایب قهرمان جهان، در کشتی خود در شانس مجددبه پیروزی 5 بر 1 مقابل ماگمدوف از مقدونیه رسید و راهی دیدار رده بندی شد. محمد نخودی با نتیجه 10 بر 0 حریف خود از آذربایجان را در رده‌بندی شکست داد و در کمتر از 3 دقیقه مدال برنز را کسب کرد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۴۸ کشتی گیر برگزار شد، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با پیروزی ۸ بر ۲ و با ضربه فنی مقابل لاورنس از استرالیا به یک هشتم نهایی رسید. یزدانی در این مرحله با پیروزی ۱۱ بر ۰ مقابل بیامباسورن از مغولستان راهی یک چهارم نهایی شد. یزدانی این مرحله با پیروزی ۷ بر ۲ مقابل ناظم امینه از سن مارینو راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله با ژبریل شاپیف از ازبکستان کشتی گرفت و با برتری 10 بر 0 به فینال رسید. یزدانی در فینال باید به مصاف دیوید تیلور رفت که با شکست 9 بر 3 و ضربه فنی نایب قهرمان شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۴ نفر حضور داشند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول به مصاف جانگ از کره جنوبی رفت و با پیروزی 11 بر 0 راهی دور دوم شد. آذرپیرا در این مرحله با زاهد والنسیا از آمریکا کشتی گرفت و در حالی که 9 بر 4 جلو بود، با نتیجه 12 بر 9 شکست خورد. با توجه به شکست والنسیا مقابل عثمان نورماگمدوف در یک چهارم نهایی، آذرپیرا از جدول مسابقات حذف شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۳۵ نفر حضور داشند، مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا رفت و با پیروزی 8 بر 2 راهی دور بعد شد. گلیج برای صعود به یک چهارم نهایی به مصاف ایشیگورو از ژاپن رفت و به راحتی مقابل این حریف 11 بر یک و با امتیاز عالی شکست داد و صعود کرد. گلیج برای رسیدن به نیمه نهایی باید با عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روسی مبارزه کرد که با شکست 4 بر 4 از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. گلیج در این کشتی در یک مبارزه حساب شده موفق شد با رقیب پر افتخار خود رقابت کند و در حالی که تا لحظات آخر 4 بر 2 جلو بود، در یک غفلت به پل رفت و 4 بر 4 و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد. در ادامه هم سعدالله یف به حریف روسی الاصل بحرین باخت تا گلیج هم حذف شود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با برتری 4 بر 0 به فینال رسید. زارع در فینال باید به مصاف پتریاشویلی از گرجستان رفت و با برتری قاطع 11 بر 0 قهرمان جهان شد.

 

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- استوان میچیچ (صربستان) 2- ری هیگوچی (ژاپن) 3- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) و آرسن هاراتونیان (ارمنستان) 5- میرامبک کارتبای (قزاقستان) و زائور اوگویف (روسیه) ... 8- میلاد والی زاده (ایران)

61 کیلوگرم: 1- ویتالی آروجایو (آمریکا) 2- عباس گادژی ماگومدوف (روسیه) 3- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) و شوتا پارتنادزه (گرجستان) 5- کودای اوگاوا (ژاپن) و والنتین بلیاستسکی (اوکراین) ... 21- رضا اطری (ایران)

65 کیلوگرم: 1- اسماعیل موسوکایف (روسیه) 2- سباستین ریورا (پورتوریکو) 3- شامیل ممدوف (روسیه) و وازگن توانیان (ارمنستان) 5- رحمان عموزاد (ایران) و ماکسیم ساکولتان (مولداوی)

70 کیلوگرم: 1- زاین رترفورد (آمریکا) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- رمضان رمضان اف (بلغارستان) و آرمن آندرسیان (ارمنستان) 5- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و آبهیمانیو (هند)

74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- کایل دایک (آمریکا) 3- ختیگ تسابولوف (صربستان) و دایچی تاکاتانی (ژاپن) 5- توران بایراموف (آذربایجان) و گئورگیس کوگیومتدیس (یونان) ... 10- یونس امامی (ایران)

79 کیلوگرم: 1- احمد عثمان اف (روسیه) 2- ولادمیر گامکرلیدزه (گرجستان) 3- محمد نخودی (ایران) و واسیل میخایلوف (اوکراین) 5- بولات ساکایف (قزاقستان) و اورخان عباس اف (آذربایجان)

86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) 5- جاوریل شاپیف (ازبکستان) و ماگومد شاریپوف (بحرین)

92 کیلوگرم: 1- رضابک آیتموخان (قزاقستان) 2- عثمان نورماگمدوف (آذربایجان) 3- فیض اله آکتورک (ترکیه) و زاهید والنسیا (آمریکا) 5- میریانی مایسورادزه (گرجستان) و آرش یوشیدا (ژاپن) ... 8- امیرعلی آذرپیرا (ایران)

97 کیلوگرم: 1- احمد تاج الدین اف (بحرین) 2- ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) 3- کایل اسنایدر (آمریکا) و گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) 5- عبدالرشید سعداله یف (روسیه) و ابراهیم جیفتجی (ترکیه) ... 8- مجتبی گلیج (ایران)

125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- طاها آکگول (ترکیه) و میسون پاریس (آمریکا) 5- دانیل لیگتی (مجارستان) و عبداله کوربانوف (روسیه)

رده بندی تیمی: 1- آمریکا 148 امتیاز 2- ایران 110 امتیاز 3- گرجستان 80 امتیاز 4- قزاقستان 74 امتیاز 5- آذربایجان 66 امتیاز 6- ژاپن 61 امتاز 7- ارمنستان 49 امتیاز 8- ترکیه 42 امتیاز 9- صربستان 40 امتیاز 10- مجارستان 37 امتیاز

  • داوود قلعه نوی ارسالی در

    همه خوبن ولی آذر پیرا پدیده این تورنمنت میشه

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام درکشتی ایران مایک سروکله از بقیه بالاتر یم انشاله شیرهای ایران همیشه سربلند باشند

  • ابوالفضل ارسالی در

    خداقوت به شیر بچه های ایران. همگی خوب بودند و درخشیدند. به امید خدا سالهای بعد مقام اول رو می گیریم

دیدگاه تان را بنویسید