اقدام عجیب کادرفنی کشتی آزاد؛ تغییر وزن ناگهانی قهرمان جهان!

در لیست جدید اعضای تیم ملی کشتی آزاد، از کامران قاسمپور به عنوان کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم دعوت شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ خبر عجیب بود و واقعی؛ کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در اعلام لیست ملی پوشان دعوت شده به اردو، از کامران قاسمپور به عنوان کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم دعوت شده است.

طی روزهای گذشته خبر مصدومیت قاسمپور در صدر اخبار بود و پس از آن اعلام شد به دلیل اهمیت سلامتی و آماده نبودن کامران، او به جهانی اعزام نمی شود و آذرپیرا که نفر دوم وزن 97 کیلوگرم بود، جایگزین کشتی گیر جویباری شد.

پس از این موضوع خبرهایی مبنی بر لزوم درمان قطعی مصدومیت قاسمپور و طول درمان یک و نیم ماهه او شنیده شد، اما حالا شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است قاسمپور رسما در بازی های آسیایی در وزن 97 کیلوگرم کشتی بگیرد و به نظر می رسد دلیل دعوت شدنش به اردو در یک وزن بالاتر هم همین است!

حالا سوالی که پیش می آید این است که اگر قاسمپور قرار است در فاصله دو هفته که بین جهانی و بازی های آسیایی فاصله است به حد نصاب آمادگی برسد، چگونه قرار است مصدومیتش را درمان کند؟ از طرفی این کشتی گیر در چرخه انتخابی نفر اول وزن 92 کیلوگرم بوده اما در هیچ یک از مسابقات داخلی در وزن 97 کیلوگرم کشتی نگرفته پس با کدام متر و معیار قرار است در هانگژو دوبنده ایران را بپوشد؟

اگر قرار است مانند سایر اوزان در این وزن هم فرد دیگری اعزام شود، یا باید همچون سبک وزن انتخابی برگزار شود و یا نفر دوم این وزن عازم بازی های آسیایی؛ هرچند همچون بقیه اوزان در این وزن هم می بایست حکم به حضور مجتبی گلیج در بازی های آسیایی داده می شد چرا که گلیج نفر اول چرخه انتخابی در این وزن است اما تنها کشتی گیری است که بدون هیچ دلیل عادلانه ای قرار است از ترکیب بازی های آسیایی جا بماند.

نکته دیگر اینکه در برخی رسانه ها از اعزام قاسمپور به هانگژو برای محک خوردن در وزن جدید گفته شده؛ سوال عجیبی که باید فدراسیون و کادرفنی به آن پاسخ دهند که مگر بازی های آسیایی جای محک خوردن کشتی گیران است؟ اگر قرار بر این موضوع است چرا در سایر اوزان هم از دیگر نفرات استفاده نمی شود؟

شایعه عجیب پیرامون حضور قاسمپور در وزن بالاتر!

پس از اعلام احتمال حضور دارنده دو مدال طلای جهان در وزن بالاتر در بازی های آسیایی، شایعاتی مبنی بر پشت پرده این موضوع به گوش می رسد که مشخص نیست تا چه اندازه واقعیت داشته باشد؛ گفته می شود از آنجایی که بر اساس چرخه انتخابی، اگر کامران قاسمپور قصد حضور در وزن 97 کیلوگرم را داشته باشد باید سال آینده کارش را از قهرمانی کشور شروع کند، کادرفنی و فدراسیون به دنبال آن هستند تا با اعزام او به هانگژو و کسب مدال احتمالی اش، در چرخه سال آینده امتیازاتی را برای این کشتی گیر جویباری لحاظ کرده و او را از مراحل اولیه چرخه معاف کنند. موضوعی که به نظر می رسد دور از عدالت و چرخه قانونمندی است که کادر فنی و فدراسیون بر آن تاکید دارند و باید دید بالاخره به این موضوع واکنشی نشان می دهند یا همچنان در سکوت و ابهام کار خود را پیش می برند؟

دیدگاه تان را بنویسید