جی پلاس؛ بررسی شرایط آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی

نبرد دوباره زارع و آکگول در نیمه نهایی/ دوئل یزدانی و تیلور قبل از فینال جهان؟

بر اساس شرایط رنکینگ کشتی گیران، حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال قهرمانی جهان با یکدیگر برخوردی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ قرعه کشی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شرایطی عصر امروز برگزار می شود که خیلی ها منتظر تعیین تکلیف نبردهای جذاب مسابقات هستند؛ دوئل هایی همچون کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور یا مچ اندازی امیرحسین زارع و طاها آکگول.

بر اساس شرایط رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی و امتیاز کشتی گیران در طول سال، حسن یزدانی در بین 8 نفر برتر وزن 86 کیلوگرم، در جایگاه پنجم قرار دارد و دیوید تیلور در رنک هفتم.

بر اساس این رنکینگ، در جدول قرعه کشی مسابقات نفرات دارای رنک های 1، 4، 5 و 8 در یک سمت جدول قرار می گیرند و نفرات با رنک 2، 3، 6 و 7 در سمت دیگر جدول.

به این ترتیب حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال رقابت های جهانی با یکدیگر مبارزه ای نخواهند داشت و در صورت رسیدن هر دو کشتی گیر به دیدار پایانی، آن ها باید روز یکشنبه در فینال به مصاف هم بروند.

گفتنی است یزدانی در صورت پیروزی در دور مقدماتی، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف مایلز امین کشتی گیر سن مارینو خواهد رفت که رنک 4 این وزن را دارد (در صورت پیروزی امین در مقدماتی).

علاوه بر این وزن، در وزن 125 کیلوگرم هم نبرد سنتی میان امیرحسین زارع و طاها آکگول ترکیه ای می تواند جذاب باشد؛ زارع در جهانی 2021 موفق به شکست آکگول شد اما سال گذشته در نیمه نهایی به او باخت و حالا سومین پرده از دوئل آن ها می تواند بار دیگر در بلگراد شکل بگیرد.

بر اساس رنکینگ این وزن، طاها آکگول نفر اول رنکینگ است و امیرحسین زارع نفر پنجم؛ به همین دلیل در صورت صعود این دو کشتی گیر به نیمه نهایی، این دو با یکدیگر مبارزه خواهند کرد که این رقابت می تواند یادآور نبرد نیمه نهایی مسابقات جهانی 2021 باشد که زارع در نیمه نهایی طاها را شکست داد و حالا در صورت پیروزی در مقدماتی، آن ها برای بار سوم در نیمه نهایی مسابقات جهانی 2023 به مصاف هم می روند.

دیدگاه تان را بنویسید