جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| ریکلمه، بازیکنی که همیشه با مربیان و مدیران باشگاه مشکل داشت

ستاره بوکاجونیورز در تمام تیم هایی که بازی کرد با مدیر یا سرمربی اختلاف داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: خوان رومن ریکلمه یکی از هافبک های برجسته تاریخ فوتبال آرژانتین و اسطوره بوکاجونیورز به حساب می آید.  او برای تیم های بارسلونا، ویارئال و آرخنتینوس جونیورز هم بازی کرد اما همیشه با سرمربی یا مدیران باشگاه اختلاف داشت و به همین خاطر مجبور می شد تیم خود را ترک کند. ریکلمه با همه رابطه خوبی نداشت و برخی جدایی ها را نمی توانست بپذیرد. 

دیگو مارادونا 

زمانی که دیگو آرماندو مارادونا هدایت آرژانتین را بر عهده گرفت ریکلمه از تیم ملی خداحافظی کرد. مارادونا در همان ابتدا علیه هافبک آرژانتینی صحبت کرد و گفت: "می خواهم او در ۲۰ متری دروازه اثر گذار باشد و بتواند با لیونل مسی، سرخیو آگوئرو و کارلوس ارتباط برقرار کند. اگر به عقب برگردد و توپ را از پای دمیکلیس در بیاورد یا دور ماسچرانو و گاگو بچرخد به درد من نمی خورد."

بازیکن بوکاجونیورز هم به تندی پاسخ سرمربی آرژانتینی را داد و اظهار کرد: "کدهای من مشابه مارادونا نیست. تا زمانی که او سرمربی تیم ملی باشد نمی توانیم با هم کار کنیم." ریکلمه مخالف جدایی آلفیو باسیله از تیم ملی آرژانتین بود و احساس می کرد مارادونا و دیگر بازیکنان موجب برکناری باسیله شدند. در آن دوران رومن مدام مصدوم می شد و دیگو معتقد بود بازیکن زمانی به درد می خورد که در وضعیت جسمانی خوبی قرار داشته باشد. 

اختلاف ریکلمه و مارادونا تنها به تیم ملی محدود نشد و یک بار اسطوره فوتبال آرژانتین، رومن را خائن خطاب کرد. ریکلمه پس از شکست بوکا از کورینتیانس در فینال کوپا لیبرتادورس از این تیم خداحافظی کرد در حالی که دو سال از قراردادش باقی مانده بود. کاپیتان بوکا گفت که احساس خالی بودن می کند و دیگر چیزی برای ارائه در تیم ندارد. مارادونا در این رابطه اظهار کرد: "نمی توانید در لحظه ای که در کوپا لیبرتادورس شکست خوردید احساس خالی بودن کنید و سپس به ۷۵ درصد مردم این کشور خیانت کنید."

رابطه مارادونا و ریکلمه از ابتدا بد نبود و اختلافشان از سال ۲۰۰۹ به خاطر کریستن، برادر کوچکتر رومن شروع شد. کریستین و آگوئرو با هم دوست بودند و در این دوران بردار رومن با جیانینا، دختر مارادونا آشنا شد و آن ها با هم بیرون می رفتند. آگوئرو هم به جیانینا علاقه داشت. در نهایت دختر مارادونا سرخیو را انتخاب کرد. با این حال کریستین نمی توانست آن را بپذیرد و همچنان به جیانینا زنگ می زد. مارادونا از ریکلمه خواست تا با برادرش صحبت کند و این مشکل را حل کند اما دیگو از این درخواست خوشش نیامد. 

ویارئال

ریکلمه و مانوئل پیگرینی بهترین دوران ویارئال را رقم زدند و توانستند برای نخستین بار زیردریایی ها را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسانند. با این حال در فصل ۰۷-۲۰۰۶ هافبک آرژانتینی دیگر ستاره تیمش نبود و دقایق کمتری می توانست بازی کند. افت رومن دلایل زیادی داشت. هافبک آرژانتینی می خواست رفتار خاصی با او داشته باشند. ریکلمه می خواست پارکینگ اختصاصی داشته باشد، خانواده اش بتوانند در اتوبوس تیم سوار شوند و هنگام صحبت سرمربی در تمرینات اجازه گوش دادن به موسیقی داشته باشد. 

ریکلمه همچنین مخالف جدایی خوان پابلو سورین از ویارئال بود. او از پیگرینی خواست تا تعطیلات بیشتری داشته باشد که با مخالفت سرمربی شیلیایی روبرو شد. ریکلمه دیگر نخواست تحت هدایت پیگرینی کار کند و به همین خاطر در سال ۲۰۰۷ به صورت قرضی به بوکا پیوست. با این حال مشکل اصلی ستاره آرژانتینی با مدیریت باشگاه بود. او با فرناندو رویگ اختلاف داشت و پیگرینی هم از رییس باشگاه طبعیت می کرد. برای ریکلمه قابل پذیرش نبود یک مرد ۵۰ ساله مطیع مدیران باشد. به همین خاطر ترجیح داد اسپانیا را ترک کند و به کشورش باز گردد‌. 

مائوریسیو ماکری 

ماکری رییس باشگاه بوکاجونیورز بود و در سال ۲۰۰۱ به دنبال این بود که ریکلمه با یک تیم خارجی قرارداد امضا کند. با این حال هافبک آرژانتینی نمی خواست بوکا را ترک کند و به دنبال بهتر کردن وضعیت قراردادش بود. این موضوع منجر به اختلاف بین این دو نفر شد و ریکلمه با یک شادی گل پاسخ رییس باشگاه را داد. او در دیدار برابر ریورپلاته گلزنی کرد، به وسط زمین رفت و دستانش را روی گوش هایش گذاشت. زمانی که از هافبک آرژانتینی دلیل شادی گل را پرسیدند او گفت: "به خاطر دخترم این کار را کردم چون توپو جیجیجیو را دوست دارد." با این حال همه می دانستند که مخاطبش ماکری بوده است. ریکلمه در نهایت در تابستان ۲۰۰۲ به بارسلونا پیوست.  

لوییس فان خال 

لوییس فان خال پس از مراسم معارفه ریکلمه را به دفتر خود برد تا به او هشدار بدهد زمانی که توپ را در اختیار دارد بهترین بازیکن جهان می شود و هنگامی که آن را ندارد انگار تیم با یک بازیکن کمتر بازی می کند. سرمربی هلندی بارسلونا، هافبک آرژانتینی را نمی خواست و مدیریت تصمیم گرفت که با ستاره بوکا قرارداد امضا کند. فان خال ترجیح می داد ریکلمه به عنوان وینگر چپ بازی کند اما هافبک آرژانتینی در سومین دیدار در میانه میدان بازی کرد تا بیشتر توپ را در اختیار داشته باشد‌. با این که رومن در آن پست بهتر بازی می کرد اما سرمربی معتقد بود او باعث بی نظمی می شود و به همین خاطر بازیکن آرژانتینی نیمکت نشین شد. 

آرخنتینوس جونیورز

ریکلمه در سال ۲۰۱۴ به آرخنتینوس جونیورز پیوست تا به تیم کمک کند دوباره به سطح اول فوتبال آرژانتین برگردد. کلودیو بورگی هدایت آرخنتینوس را بر عهده داشت و او با رومن رابطه خوبی داشتند. پس از کسب نتایج ضعیف، باشگاه بورگی را برکنار و پیپو گوروسیتو را جانشینش کرد. ریکلمه و سرمربی جدید رابطه خوبی با هم نداشتند. هافبک آرژانتینی همچنین برخورد شدیدی با دستیار تیم داشت. او یک بار دستیار را از رختکن بیرون کرد چون نمی خواست بازیکنان را تشویق و تهییج کند و می خواست خودش این کار را انجام دهد. 

بازی خداحافظی 

ستاره بوکاجونیورز در سال ۲۰۱۵ برای آخرین بار به میدان رفت اما بازی خداحافظی اش در هفته ای که گذشت برگزار شد. این دیدار قبل از شروع حاشیه داشت. مکسی رودریگس که قرار بود بازی خداحافظی اش یک روز زودتر با حضور بازیکنان برجسته ای همچون مسی انجام شود، گفت:" ریکلمه از این مراسم استفاده کرد تا برخی مهمان های این دیدار را با خود به بازی خداحافظی اش ببرد. من به بازی خداحافظی رومن نخواهم رفت، هر کسی می داند چه می کند." توتی پاسمن، روزنامه نگار آرژانتینی هم به ریکلمه در رابطه با برخی از صندلی های خالی در بازی خداحافظی اش با کنایه گفت که در بازی خداحافظی مارادونا جای سوزن انداختن نبود و به نظر می رسد رومن اسطوره شماره یک بوکاجونیورز نیست. 

دیدگاه تان را بنویسید