گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| ناکام ترین تیم ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا

برخی تیم های بزرگ اروپایی بیش از قهرمانی شکست را در فینال لیگ قهرمانان تجربه کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: فتح لیگ قهرمانان اروپا آرزوی همه تیم های باشگاهی در قاره سبز است. با این حال تعداد کمی از آن ها قهرمانی در این رقابت ها را تجربه کردند. برخی از تیم ها تا یک قدمی فتح جام پیش رفتند اما نتواستند آن را به دست آورند. شکست در فینال برای بعضی از این تیم بارها تکرار شده است. 

یوونتوس (۷)

جنجال های جهان ورزش

تیم تورینی تاکنون ۹ بار به فینال لیگ قهرمانان راه یافته اما اغلب در کسب جام ناکام مانده است. نخستین بار یوونتوس می توانست در سال ۱۹۷۳ جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما مغلوب آژاکس قدرتمند شد که در ترکیب از یوهان کرویف بهره می برد. یک دهه بعد بانوی پیر دوباره فرصت حضور در فینال را یافت اما باز هم مغلوب شد و برابر هامبورگ نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد. یووه در دو فینال بعدی موفق بود اما پس از آن در همه دیدارهای نهایی شکست خورد.

تیم تورینی در سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ به ترتیب برابر دورتموند و رئال مادرید مغلوب شد. شکست بعدی این تیم برابر میلان در سال ۲۰۰۳ رقم خورد. بازی پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی ادامه یافت و بانوی پیر نتوانست پیروز شود. یوونتوس پس از رسوایی در کالچو و غیبت در لیگ قهرمانان بالاخره در سال ۲۰۱۵ توانست فینال را تجربه کند. تیم آلگری با نتیجه ۳ بر یک مغلوب بارسلونا شد. آخرین باری که بانوی پیر برای فتح جام تلاش کرد سال ۲۰۱۷ بود که با نتیجه ۴ بر یک از رئال مادرید شکست خورد. 

بایرن مونیخ (۵

جنجال های جهان ورزش

باواریایی ها دومین تیمی هستند که بیشترین شکست را در فینال لیگ قهرمانان تجربه کردند. آن ها از 11 باری که توانستند راهی این مرحله شوند پنج بار از کسب جام ناکام ماندند. نخستین شکست خود را در سال ۱۹۸۲ برابر استون ویلا تجربه کردند. پنج سال بعد در حالی که شانس بیشتری نسبت به پورتو برای قهرمانی داشتند ۲ بر یک مغلوب تیم پرتغالی شدند. بیش از یک دهه طول کشید تا بایرن مونیخ به دیدار نهایی راه پیدا کند اما نتوانست بر منچستریونایتد غلبه کند. در سال ۲۰۱۰ تیم آلمانی به فینال رسید اما باز هم ناکام بود و این بار اینتر با دو گل آن ها را شکست داد. آخرین باخت باوارایی ها در سال ۲۰۱۲ برابر چلسی اتفاق افتاد که در ضربات پنالتی مغلوب تیم لندنی شدند. 

بنفیکا (۵)

جنجال های جهان ورزش

نخستین شکست بنفیکا در فینال لیگ قهرمانان در سال ۱۹۶۳ برابر میلان اتفاق افتاد که از نحسی بلا گوتمن، سرمربی مجاری می آید که زمان ترک باشگاه گفت: "بدون من تا ۱۰۰ سال دیگر جام اروپایی فتح نخواهید کرد." نحسی گوتمن در ابتدا به شوخی گرفته شد اما با گذشت زمان دلیلی برای آن پیدا شد. تیم پرتغالی چهار فینال دیگر را تجربه کرد اما در همه آن ها شکست خورد. بنفیکا در سال ۱۹۶۵ دوباره به دیدار نهایی راه پیدا کرد و باز هم مغلوب یک تیم ایتالیایی شد (اینتر یک بر صفر). این تیم در سال ۱۹۶۸ فینالیست شد و با نتیجه سنگین ۴ بر یک از منچستریونایتد شکست خورد. سپس در سال ۱۹۸۸ فینال دیگری را تجربه کرد و این بار در ضربات پنالتی مغلوب آیندهوون شد. آخرین بار در سال ۱۹۹۰ به فینال رسید که باز هم نتوانست جام قهرمانی را فتح کند (شکست برابر میلان). دو قهرمانی بنفیکا در لیگ قهرمانان در زمان گوتمن در سال های ۶۱ و ۶۲ بود. 

میلان (۴

جنجال های جهان ورزش

روسونری از یازده فینال خود در لیگ قهرمانان چهار بار در فتح جام ناکام مانده است. میلان اولین شکست خود را در دیدار نهایی برابر رئال مادرید تجربه کرد (۳ بر ۲). در سال ۱۹۹۳ تیم ایتالیایی برابر مارسی با یک گل شکست خورد. دو سال بعد با نتیجه مشابه مغلوب آژاکس شد. بزرگترین ناکامی روسونری در سال ۲۰۰۵ رقم خورد که پیروزی ۳ بر صفر را برابر لیورپول با تساوی عوض کرد. سپس در ضربات پنالتی مغلوب تیم انگلیسی شد. 

لیورپول (۴)

جنجال های جهان ورزش

قرمزها تاکنون ۱۰ بار به دیدار نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده اند و چهار بار نتوانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اولین شکست لیورپول در سال ۱۹۸۵ رقم خورد. این دیدار با تراژدی همراه شد. جایگاه ورزشگاه هیسل فرو ریخت و پس از هجوم جمعیت ۳۹ هوادار جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح شدند. این حادثه یکی از تلخ ترین اتفاق های تاریخ فوتبال بود. لیورپول در سال ۲۰۰۷ به فینال صعود کرد اما با نتیجه ۲ بر یک از میلان شکست خورد. تیم یورگن کلوپ در سال ۲۰۱۸ توانست راهی دیدار نهایی شود اما اشتباهات جبران ناپذیر کریوس، دروازه‌بان لیورپول منجر به شکستشان شد. رئال مادرید در این دیدار ۳ بر یک پیروز شد. چهار سال بعد لیورپول دوباره در فینال برابر رئال مادرید ناکام بود و با یک گل شکست خورد. 

رئال مادرید (۳

جنجال های جهان ورزش

سفیدپوشان از ۱۷ فینالی که تجربه کردند تنها سه بار شکست خوردند. مادرید نخستین بار در دیدار نهایی در سال ۱۹۶۲ برابر بنفیکا مغلوب شد. این تیم در سال ۱۹۶۴ نتوانست اینتر را شکست دهد و در کسب جام ناکام ماند. تیم دیگری که توانسته مادرید را در فینال مغلوب کند لیورپول است که این اتفاق در سال ۱۹۸۱ رخ داد. سفیدپوشان پس از آن هر ۱۴ فینال خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. 

بارسلونا (۳

جنجال های جهان ورزش

آبی اناری ها نخستین فینال خود را با شکست به پایان رساندند. آن ها در سال ۱۹۶۱ با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب بنفیکا شدند. در سال ۱۹۸۶ پس از اینکه دیدار دو تیم بارسلونا و استوا بخارست با تساوی بدون گل تمام شد تیم رومانیایی توانست در ضربات پنالتی پیروز شود. آخرین باری که بارسا تنها توانست نایب قهرمان شود به سال ۱۹۹۴ برمی گردد. آبی اناری ها با چهار گل برابر میلان تحقیر شدند. تیم کاتالانی از هشت فینال خود پنج دیدار را با پیروزی به پایان رساند. 

اتلتیکومادرید (۳

جنجال های جهان ورزش

بدترین تیم در این فهرست اتلتیکومادرید است. روخی بلانکو هر سه فینالی که صعود کرده را با شکست به پایان رسانده است. آن ها هرگز قهرمان لیگ قهرمانان نشدند. نخستین ناکامی قرمز و سفیدپوشان در سال ۱۹۷۴ برابر بایرن مونیخ رقم خورد که پس از تساوی یک بر یک در دیدار نخست، در بازی تکراری باوارایی ها چهار بار دروازه اتلتیکو را باز کردند. دو فینال بعدی را روخی بلانکو برابر همشهری اش از دست داد. رئال مادرید در سال ۲۰۱۴ توانست در وقت های اضافه ۴ بر یک اتلتیکو را شکست دهد. دو سال بعد سفیدپوشان در ضربات پنالتی همشهری شان را مغلوب کردند.

دیدگاه تان را بنویسید