گزارش جی پلاس

مروری بر هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا| چهار برنده واقعی و ماشین گلزنی به نام لواندوفسکی +عکس

در هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا چهار تیم به مرحله حذفی صعود کردند و مهاجم بایرن مونیخ دوباره درخشید و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: بایرن مونیخ، یوونتوس، آژاکس و لیورپول با کسب چهارمین پیروزی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعودشان را به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کردند. در هفته چهارم بایرن باز هم جشنواره گل به راه انداخت و ۵ بر ۲ بنفیکا را در آلیانز آره‌نا شکست داد. روبرت لواندوفسکی در صدمین بازی اش در این رقابت ها هت تریک کرد تا تعداد گل هایش به ۸۱ برسد. مهاجم لهستانی توانست از رکورد لیونل مسی عبور کند و میانگین ۰.۸۱ گل در هر بازی را به ثبت برساند. پیش از این بهترین رکورد به ستاره آرژانتینی اختصاص داشت که میانگین ۰.۷۵ گل را در هر بازی ثبت کرده بود. گل آخر لواندوفسکی با پاس مانوئل نویر وارد دروازه مهمان شد. دروازه‌بان آلمانی تاکنون در همه رقابت ها پاس گل داده است. 

هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

در دیگر بازی این گروه بارسلونا با تک گل آنسو فاتی دیناموکیف را مغلوب کرد تا با شش امتیاز به جایگاه دوم صعود کند و به راه یابی به مرحله حذفی امیدوار شود. یوونتوس دیگر تیمی بود که سه شنبه شب حضورش را در دور بعد قطعی کرد. بانوی پیر با دبل پائولو دیبالا و گل های کیه‌زا و موراتا ۴ بر ۲ زنیت را شکست داد. گل دوم مهمان را سردار آزمون به ثمر رساند تا تعداد گل هایش را در لیگ قهرمانان به عدد پنج برساند. چلسی در این گروه توانست با تک گل حکیم زیاش مالمو را شکست دهد و تیم سوئدی را از لیگ قهرمانان حذف کند. آبی های لندن با ۹ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارند و زنیت سه امتیازی سوم است. شاگردان توماس توخل برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز دارند. 

هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

لیورپول دوباره اتلتیکومادرید را در بازی که تحت تاثیر داوری قرار گرفت شکست داد. شاگردان یورگن کلوپ در کمتر از ۲۰ دقیقه دو بار دروازه روخی بلانکو را باز کردند (ژوتا و مانه). با این حال تصمیم جنجالی داور که با  اخراج فلیپه در دقیقه ۳۶ همراه شد موجب شد جریان بازی تغییر پیدا کند و میزبان به آسانی این برد را کسب کند. باید یادآوری کرد که اتلتیکو در بازی رفت هم با اخراج آنتوان گریزمان ۱۰ نفره شده بود. روخی بلانکو با چهار امتیاز به رتبه سوم سقوط کرد و پورتو پس از تساوی یک بر یک مقابل میلان در رتبه دوم قرار گرفت. میلان هم با کسب یک امتیاز در خانه از خطر حذف عبور کرد و امیدوار است با دو پیروزی در دو هفته باقی مانده به مرحله حذفی صعود کند. 

هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

آژاکس برای شکست دورتموند نیاز به کامبک داشت. تیم هلندی، گل رویس را با سه گلی که در دقایق ۷۲، ۸۳ و ۹۳ به ثمر رساند جبران کرد. دورتموند که از دقیقه ۲۹ با اخراج مت هوملز ۱۰ نفره شده بود با شش امتیاز در رتبه دوم باقی ماند. اسپورتینگ لیسبون با تحقیر بشیکتاش  دومین پیروزی اش را جشن گرفت و تیم ترکیه ای را هم حذف کرد. در گروه G ولفسبورگ یک پیروزی ارزشمند برابر سالزبورگ به دست آورد و خود را از قعر جدول نجات داد‌. مهمان با وجود شکست ۲ بر یک با هفت امتیاز در صدر باقی ماند. در بازی دیگر سویا در سانچس پیسخوان ۲ بر یک مغلوب لیل شد تا با سه امتیاز صعودش به دور بعد پیچیده شود. 

هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

کریم بنزما هزارمین گل رئال مادرید را در تاریخ رقابت های اروپایی به ثمر رساند. نزدیک ترین تعقیب کننده سفیدپوشان، بایرن مونیخ است که ۷۶۸ گل به ثمر رسانده است. فرناندو در دقیقه ۳۹ گل مساوی را وارد دروازه میزبان کرد تا هر شش گل آخر شاختار در لیگ قهرمانان برابر مادرید به ثمر برسد. سفیدپوشان در نهایت این بازی را با پیروزی ۲ بر یک به پایان رساندند و با ۹ امتیاز در صدر باقی ماندند. در دیگر بازی این گروه اینتر دوباره شریف را به آسانی شکست داد (۳ بر یک) و با هفت امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. شریف شش امتیازی است و هر چهار تیم شانس صعود دارند. 

هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

پاری‌سن ژرمن در غیاب مسی در لحظه آخر مقابل لایپزیش ۲ بر ۲ متوقف شد. دبل واینالدوم برای پیروزی تیم فرانسوی کافی نبود. لایپزیش با وجود کسب این تساوی از این رقابت ها حذف شد. در دیگر بازی گروه منچسترسیتی ۴ بر یک بروخه را شکست داد و با ۹ امتیاز به صدر جدول صعود کرد. پاریس و بروخه به ترتیب هشت و چهار امتیازی هستند. در گروه F منچستریونایتد به لطف دبل کریستیانو رونالدو از شکست فرار کرد و آتالانتا تنها یک امتیاز از این بازی به دست آورد. ستاره پرتغالی مانند لواندوفسکی و سباستبن هالر (آژاکس) در تمام بازی های مرحله گروهی گلزنی کرده است. با این حال لواندوفسکی با هشت گل بالاتر از آن ها قرار دارد و هالر و رونالدو به ترتیب هفت و پنج گل به ثمر رسانده اند. 

هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

یونایتد اکنون با هفت امتیاز صدرنشین گروه خود است و هم امتیاز با ویارئال است که توانست با دو گل یانگ بویز را شکست دهد. در این گروه آتالانتا پنج امتیازی سوم است و یانگ بویز با سه امتیاز در قعر جدول است. دو هفته پایانی که در آذر برگزار می شوند برای هر چهار تیم سرنوشت ساز خواهد بود. 

دیدگاه تان را بنویسید