سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران:همچنان امیدواریم/ در زمین خودمان احساس غربت می‌کردیم!

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره حضور پرشمار هواداران چینی در سالن آزادی گفت: در زمین خودمان احساس غربت می‌کردیم و من فکر می‌کنم بچه‌های ما با روحیه قهرمانانه و جوانمردانه به زمین آمدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از باخت مقابل چین گفت: همه ما می‌دانیم چین چه سرمایه و انرژی در بسکتبال دارد، می‌دانیم چقد برنامه ریزی‌ خوبی در بسکتبال دارند. همه این موارد نشان از خوب بودن چین است. می‌دانستیم بازی سنگینی داریم، اما امیدوار بودیم پیروز شویم که خیلی هم دور نبودیم از این اتفاق، اما نتیجه مد نظر کسب نشد.

او درباره کنترل شدن حامد حدادی توسط بازیکنان چین نیز گفت: حامد چندین سال در چین بازی کرده و همه او را خوب می‌شناسند. با خطاهای زیاد که خیلی از آنها را هم سوت نزدند او را کنترل کردند.

ارمغانی افزود: من فکر می‌کنم بازی ما در کوارتر دوم خوب نبود و نتوانستیم حریف شوت‌های سه امتیازی چین شویم. در کوارترهای سوم و چهارم فشار زیادی آوردیم اما سه امتیازی‌های آخر چین کار را سخت کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره امید خود برای صعود شاگردانش به جام جهانی نیز گفت: قزاقستان به استرالیا باخت و ما امیدوار هستیم. بازی با استرالیا برگزار نمی‌شود و دو دیدار سخت با چین و ژاپن در خانه آن‌ها داریم. من امیدوارم با یک بازی خوب مقابل ژاپن و چین برنده از زمین خارج شویم و به جام جهانی برسیم.

او درباره طرفداران زیاد چین در سالن نیز گفت: در زمین خودمان احساس غربت می‌کردیم و من فکر می‌کنم بچه‌های ما با روحیه قهرمانانه و جوانمردانه به زمین آمدند. باید یاد بگیریم که بسکتبال برد و باخت دارد. مهم این است که کار خودمان را خوب پیش ببریم.

او درباره احتمال برگزاری بازی با استرالیا در زمین ثالث نیز گفت: ما باید هر کاری می‌کنیم طبق قوانین فیبا باشیم. فیبا می‌گوید در ایران شرایط خاصی نداریم که در کشور ثالث با استرالیا بازی کنیم. تماشاگران چین امروز آمدند و بسیار هم شرایط امنی داشتند. ما تابع فیبا هستیم. بازیکنان استرالیا بدون هیچ اطلاعی به ایران نیامدند و مشکل آن‌ها است. ما آماده بازی با آن‌ها بودیم و من امیدوارم فیبا به قوانین خود عمل کند.

ارمغانی درباره داوری ضعیف نیز گفت: باید فیلم بازی را درست ببینیم و درباره داوری تصمیم بگیریم. واقعا خطاهای عجیبی را نگرفتند. حتی برخی دبل‌ها را هم داوران سوت نزدند که عجیب بود. مشکلات داوری وجود داشت اما امیدوارم بدون قصد و نیت خاصی باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید