چهره سوپرجام را زشت نکنید!

دیدار استقلال و نساجی در سوپرجام که مورد توجه کنفدراسیون فوتبال آسیا و کشورهای همسایه است، در جایی برگزار می شود که از نظر زیرساختی در حد و اندازههای ورزشگاه های خوب ایران نیست!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اگر چه ورزشگاه های مستهلک بسیاری در ایران وجود دارد اما ورزشگاه هایی مانند آزادی، نقش جهان، فولاد آره‌نا، شهید سلیمانی سیرجان، فولادشهر، یادگار امام و امام رضا از وضعیت خوبی برخوردارند و سازمان لیگ با این وجود ورزشگاه نه چندان مناسبی را برای سوپرجام برگزیده است!

سازمان لیگ در تصمیمی بحث برانگیز، ورزشگاه شهید باهنر کرمان را به عنوان محل برگزاری تک دیدار سوپر جام میان تیم های استقلال و نساجی برگزیده است. 

این تصمیم با اعتراض سرمربیان و مسئولان دو تیم استقلال و نساجی همراه شده و هر دو تیم خواهان انتخاب ورزشگاهی با چمن مناسب هستند اما سازمان لیگ تصمیم خود را گرفته و هیچ قصدی برای تجدیدنظر در تصمیم خود ندارند.

منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال که مسئولیت نظارت بر تصمیمات این مجموعه را دارد می گوید که سوپرجام به خاطر یادبود شهید سلیمانی باید در کرمان برگزار شود و امکان برگزاری این مسابقه در شهر دیگری وجود ندارد!

اصرار این مسئول سازمان لیگ به برگزاری بازی در کرمان در شرایطی است که مطمئنا ورزشگاه باهنر از وضعیت ساختاری مناسبی برخوردار نیست. اگر بازی در ورزشگاه خانگی گل گهر یعنی شهید سلیمانی برگزار می شد، مطمئنا می توانستیم بگوییم ورزشگاه وضعیت خوبی دارد اما درباره ورزشگاه شهید باهنر این تردیدها وجود دارد. 

مهم ترین ایراد به سخنان منصور قنبرزاده به عنوان متولی سازمان لیگ از این جهت است که مطمئنا بازی استقلال و نساجی در سوپرجام بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و لزومی برای برگزاری بازی در کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی وجود ندارد. 

از سوی دیگر مشابه چنین دیدگاهی در گذشته درباره خرمشهر هم وجود دارد. جام حذفی فوتبال ایران به عنوان یادواره آزادسازی خرمشهر برگزار می شود و چند سالی مسئولان سازمان لیگ اصرار داشتند که فینال بازی ها در خرمشهر برگزار شود که ورزشگاه مستهلک و فرسوده ای دارد و مشکلات بسیاری در آخرین دوره به وجود آمد و بازی با دو، سه ساعت تاخیر انجام شد و در نهایت بساط برگزاری ازی در این شهر برچیده شد. اکنون چند سالی است که فینال جام حذفی در شهرهای دیگر مانند تهران و مشهد برگزار می شود. 

بعد از گذشت چند سال از ماجراهای فینال جام حذفی در خرمشهر، باز هم مسئولان سازمان لیگ همان راه را می روند و معتقدند جامی که یادواره شهید سلیمانی است باید در کرمان برگزار شود؛ در حالی که شهید سلیمانی فقط متعلق به کرمان و سیرجان نبوده و این بازی در هر شهری با همین نام قابلیت برگزاری دارد. 

وقتی دیداری به این اهمیت در ایران برگزار می شود و بازتاب هایی هم در کشورهای آسیایی همسایه به خصوص در کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد شد، مهم است که بهترین ورزشگاه برای برگزاری سوپرجام در نظر گرفته شود؛ نه اینکه ورزشگاهی فرسوده برای این بازی در نظر گرفته شود که موجب کاهش کیفیت مسابقه و نمایش سیمایی نامناسب از فوتبال ایران شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید