ساپینتو: سوپرجام نباید در زمین پر از چاله برگزار شود!/ در این زمین می‌بازیم

سرمربی استقلال نسبت به انتخاب ورزشگاه باهنر کرمان برای بازی سوپرجام اعتراض کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، انتخاب ورزشگاه باهنر کرمان برای بازی سوپرجام صدای ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال را هم در آورده است. او اعتقاد دارد در ایران ورزشگاه های بهتری برای این مسابقه وجود دارد. 

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل هوادار تهران در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی فردا صحبت کنم، در مورد اتفاقاتی که برایم افتاد و جریمه شدم ناراحت هستم. لایق آن نبودم و واقعا نمی‌فهمم. از این رای واقعا مایوس شدم. صادق و جدی نبودند.

*گفتند جریمه نمی‌شوید ولی محرومیت دادند

وی افزود: توافق کردیم که ۵ دقیقه صحبت کنیم. رفتیم و صحنه‌هایی را که دیدیم چیزی در آنها نبود. بیشتر از وقت معمول هم ماندیم. جو دوستانه بود و تاکید کردند که کاری نکردم. گفتن جریمه نمی‌شوید اما جریمه و محرومیت دادند. می خواهم بدانم وقتی رفتیم بیرون چه اتفاقی افتاد؟ از من هم خواستند وقتی بیرون رفتم صحبت نکنم. باعث شگفتی من شد. اگر روزی کاری کنم فکر کنم 10 جلسه محروم می‌کنند. این نا امیدی بود که خواستم با شما در موردش صحبت کنم. وقتی روی یک نفر دست می‌گذارند تاثیر برای همه است.

*لایق این هستیم که از داوران صداقت ببینیم

ساپینتو گفت: موضوع دوم داوران است. تا کجا می‌خواهند این رفتار را داشته باشند؟ کی می‌خواهند صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. لایق این هستیم که در بازی ها صداقت را ببینیم. دوباره می‌خواهم از داوران بپرسم که چرا اشتباهات بزرگ را در مقابل رقم می‌زنند؟ وقتی به استقلال آمدم، به هواداران قول دادم که سه قهرمانی برایشان بیاورم چون تیم بزرگی مانند استقلال، سپاهان و پرسپولیس احترامی از سوی داوران دارند. نمی‌خواهم کار خارق العاده‌ای کنند. فقط صداقت داشته باشند. تا به حال احترامی بابت برتری ما ندیدم.

سرمربی استقلال ادامه داد: اگر با ما صادق بودند ۶ امتیاز جلوتر بودیم. این لیگ خیلی سخت است. همه تیم‌ها قوی و خوب هستند. اگر از این امتیازات استفاده نکنیم، کار خیلی سخت می شود. این حقیقت است. اگر پنالتی‌ها را  برایمان می‌گرفتند شکاف بزرگی در لیگ ایجاد می‌شد. تیم‌های دیگر هم می‌توانند در خصوص مشکلات خودشان صحبت کنند ولی من در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم و به همه احترام می‌گذارم.

وی درباره انتخاب ورزشگاه باهنر کرمان به عنوان میزبان سوپرجام گفت: ما استادیوم‌های خوبی داریم. آزادی بی‌طرف نیست و نمی‌توانیم آنجا بازی کنیم. البته استادیوم سپاهان را داریم که خیلی خوب است. حتی استادیوم‌های فولاد، مشهد و ورزشگاه یادگار امام (ره) تراکتور. ما چهار استادیوم نمادین داریم. ما برای این بازی تماشاگران نداریم و حتی در آزادی هم می‌توانیم بازی کنیم.

 

وی ادامه داد: حالا قبول می‌کنیم در این استادیوم نمی‌توانیم بازی کنیم، اما با تمام احترامی که برای مس کرمان قائلم، به نظرم این یک فینال است و باید در یک استادیوم و زمین خیلی خوب برگزار شود. بازی‌های مس کرمان را من دیدم، زمین آنها خیلی هموار نیست و پُر از چاله است. ما دوست داریم باکیفیت بازی و حریف را کنترل کنیم و مطمئناً در آن زمین بازی را می‌بازیم. این هم خوب و منصفانه نیست. من بهترین را برای هر دو طرف می‌خواهم. بازی روی یک زمین که هموار نیست خوب نیست. نمی‌دانم چه کسی تصمیم گرفته، ولی این تصمیم دوباره بر علیه ماست.

سرمربی استقلال تصریح کرد: نمی‌دانم مس کرمان بازی خانگی دارد یا خیر، امیدوارم روی زمین چمن‌شان کار کنند. می‌دانم فدراسیون تیمی را به استادیوم فرستاده است که بهترین را برای ترمیم زمین انجام دهند و امیدوارم یک فینال خیلی خوب را در پیش داشته باشیم؛ نه اینکه یک جنگ برای توپ‌های اول و دوم به خاطر کیفیت زمین داشته باشیم. همانطور که به هواداران قول دادم ما خواهیم جنگید؛ نمی‌توانم الان هیچ قولی به هواداران بدهم، چون این شش امتیازی که از ما گرفتند چیز نرمالی نیست، این تصمیمی هم که برای سوپرجام گرفتند نرمال نیست. ما مقابل چند جبهه می‌جنگیم. الان متوجه این شدم. حالا هر چقدر هم بخواهند با ما بد باشند ما متحدتر خواهیم شد و ادامه خواهیم داد مقابل اینطور مسائلی که نرمال نیست. امیدوارم که در آینده مسائل نرمال‌تری ببینیم، ما فقط نکات نرمال‌تر می‌خواهیم، هم برای خودمان و هم برای تیم‌های دیگر، اما تا الان این احساس به من دست نداده است.

ساپینتو درباره تیم هوادار نیز گفت: آنها در سه بازی آخر نتایج خوبی کسب کردند. الان سیستم خودشان را تغییر دادند و الان با سیستم 3-4-3 بازی می‌کنند. آنها سه بازیکن دارند که در حمله خیلی سریع هستند و باید مراقب آنها باشند. وینگر و دفاع راست‌شان خیلی سریع به محوطه جریمه می‌رسند. یک بازی خیلی سخت خواهد بود، در استادیومی که می‌دانید. امیدوارم این بازی را ببریم، چون لازم داریم و نباید امتیاز از دست بدهیم. امیدوارم داوران هم خوب قضاوت کنند بدون هیچ اشتباهی.

وی در پاسخ به این پرسش که استقلال مقابل تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند نمی‌تواند پیروز شود، عنوان کرد: متأسفم که این تیم‌ها با اصولی که ما داریم و برای قهرمانی کار می‌کنیم بازی نمی‌کنند. دوست دارم آن‌ها مثل سپاهان و پرسپولیس بازی کنند، ولی تا الان اینطور بازی نکردند و این جای تأسف دارد. باید فوتبال خوب بازی کردن را شروع کنند، ولی تا الان من ندیدم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این موضوع که یونان هم به همین شکل قهرمان اروپا شد و سیستم دفاعی یک نوع فوتبال است، عنوان کرد: من به شیوه تیم‌ها احترام می‌گذارم؛ اینکه اتوبوس پارک می‌کنند، استراتژی آن‌هاست. من دوست ندارم و برای فوتبال ایران هم خوب نیست، ولی احترام می‌گذارم. هر مربی ایده خودش را دارد. نه در مقابل استقلال، بلکه مقابل تیم‌های دیگر هم همان فوتبال را بازی کنند، ولی مقابل پرسپولیس و سپاهان این فوتبال‌ها را ندیدم. آنطور که مقابل ما دفاع می‌کنند مقابل تیم‌های دیگر دفاع نمی‌کنند. اگر آن رفتار را مقابل تیم‌های دیگر ببینم احترام می‌گذارم، چون مقابل تیم‌های دیگر هم همانطور هستند. در آینده این را می‌بینیم. چیزی که من می‌خواهم این است که باید کار کنیم، خیلی سخت. اینکه نتوانیم در لحظات اول گل بزنیم، داوران پنالتی‌ها را نگیرند و ... در ادامه کار خیلی سخت می‌شود. باید در حمله کارآمدتر کار کنیم و روی ضربات آخر کار کنیم.

شاهرخ بیانی: برابر استقلال دفاعی بازی نمی‌کنیم

شاهرخ بیانی، مربی تیم فوتبال هوادار در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل استقلال در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: به عنوان یک پیشکسوت، جا دارد از سردار آجورلو، مدیرعامل سابق استقلال تشکر کنم و به او خسته نباشید بگویم. ایشان در شرایطی مدیریت استقلال را در بحران برعهده گرفتند و آرامش را به تیم آوردند. خوشحالم که استقلال به جایگاه خودش رسیده است. بازی سختی داریم. من خودم تمام جوانی خودم را در این تیم گذاشتم. استقلال تیم پرافتخاری است و هوادار تیم جوانی است و می‌دانیم در این بازی چه می‌خواهیم و می‌خواهیم یک بازی خوبی را انجام دهیم.

او در پاسخ به این سوال که هوادار در بازی مقابل استقلال دفاعی بازی می‌کند؟ گفت: تمام تفکر سرمربی تیم ما، فوتبال زیباست و اصلا دنبال فوتبال اتوبوسی نیست. ما دنبال فوتبال زیبا هستیم و می‌خواهیم بازیکنان توپ را حرکت دهند. شما ۱۰ بازی قبلی تیم هوادار را دیدید که در آمار، مالکیت توپ و تعداد پاس‌های ما بالا بوده است. ما دنبال بازی‌های خوب هستیم و امیدوارم یک بازی زیبا را شاهد باشیم.

مربی هوادار درباره تقابل تیمش مقابل استقلال خاطرنشان کرد: ما روبروی استقلال تا به حال نباخته‌ایم و یک بازی دوستانه هم مقابل استقلال انجام داده‌ایم. من خوشحالم با کسی (ساکت الهامی) کار می‌کنم که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد. این امتیازی است که یک سرمربی دارد. می‌دانیم استقلال چه نقاط ضعف و قوتی دارد و ما روی این مسائل کار کردیم و امیدوارم یک بازی خوبی انجام دهیم. فوتبال باید زیبایی خودش را داشته باشد. فوتبال تیم‌های ایرانی نزدیک به هم است، البته به نظر مالی تفاوت دارند اما از نظر من، فوتبال تیم‌ها در ایران به هم نزدیک است.

او همچنین گفت: عزت‌الله پورقاز، بازیکن بزرگی است و یکی از بهترین دفاع وسط‌های ایران است. الان این بازیکن، یکی از بازیکنان خوب ماست و امیدوارم آقای کی‌روش نگاه خوبی به این بازیکن داشته باشد تا به تیم ملی کمک کند.

او بیان اینکه تیمش فوتبال تهاجمی ارائه خواهد داد،‌ گفت: ما روبری تیم‌های بزرگ دفاعی بازی نمی‌کنیم و این تیم‌هایی که مقابلشان بازی کردیم، امکانات خوبی دارند و اگر هم گل خوردیم، روی اشتباهات سهوی بوده است. ما همان فوتبال تهاجمی خود را بازی می‌کنیم. در فوتبال یا می‌بری یا می‌بازی.

بیانی در پایان درباره عملکرد داوری گفت: در رابطه با داوری، تیم ما خیلی لطمه خورده است و روی این مساله هم کارشناسی شده است. اشتباهات داوری جزوی از فوتبال است. امیدوارم VAR بیاید و فوتبال ما قشنگ شود و این صحبت‌ها درباره داوری وجود نداشته باشد. امیدوارم یک داوری خوب شاهد باشیم. از آقای افشاریان (رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال) هم تشکر می‌کنم.

دیدگاه تان را بنویسید