سوپرجام اروپا با حضور قهرمان آمریکا!

یوفا در حالی برسی پیشنهاد برگزاری سوپرجام اروپا با حضور سه قهرمان این قاره به اضافه قهرمان لیگ MLS آمریکا است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اتحادیه فوتبال اروپا به زودی پیشنهاد برگزاری سوپرجام این قاره با حضور چهارم تیم شامل قهرمان لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، لیگ کنفرانس و لیگ MLS آمریکا را بررسی می کند. 

اتحادیه باشگاه های اروپا که زیر نظر یوفا اداره می شود و مدیریتش به عهده ناصر الخلیفی، مدیر قطری پی اس جی و یکی از دوستان صمیمی الکساندر چفرین رئیس یوفا است، ایده عجیبی را برای سوپرلیگ اروپا دارد.

سرمایه گذاران آمریکایی با پیشنهادی اغواکننده در نظر دارند که سوپرجام اروپا که تا کنون میان قهرمان چمپیونزلیگ و قهرمان لیگ اروپا برگزار می شود را کاملا دستخوش تغییر کنند. این ایده قرار است که از سال 2024 آغاز شود و به جای دو تیم، چهار تیم در این مسابقات حضور پیدا کنند. به نظر می رسد که یوفا از این ایده حمایت کرده است.

ناصر الخلیفی مدیر پی اس جی یکی از حامیان این طرح بوده است. در حقیقت قرار است که پنجشنبه و جمعه در مجمع یوفا در استانبول این طرح بررسی شود و مورد تصویب قرار بگیرد. قرار است که قهرمان چمپیونزلیگ، لیگ اروپا، لیگ کنفرانس و MLS (لیگ آمریکا) چهار تیم حاضر در مسابقات خواهند بود که البته حضور تیمی از کشور آمریکا در تورنمنتی تحت عنوان سوپرجام اروپا اتفاق کاملا عجیبی است که نشان می دهد که  فوتبال در مسیر عجیبی است چرا که حضور سرمایه گذاران می تواند اتفاقات عجیبی نظیر حضور قهرمان کشور امریکا در یک تورنمنت قاره اروپا را رقم بزند!

البته آمریکایی ها در تلاش بودند تا فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم در آمریکا برگزار کنند اما چفرین با این ایده مخالفت کرد. البته الخلیفی در تلاش است تا برخی بازیها به جز فینال در امریکا، چین یا خاور میانه برگزار شود تا این گونه درآمد حق پخش تلویزیونی بیشتر شود که چفرین با این ایده هم مخالفت کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید