ناصر شهنازی در گفت و گو با جی پلاس

اتفاقات تیم ملی والیبال غیرقابل باور بود/ به لحاظ روانی از لهستان جلوتر هستیم

کار شناس والیبال ایران گفت: به هیچ عنوان پیش بینی صعود به مرحله نهایی را نداشتم و تغییری که در تیم ایجاد شد غیر قابل باور بود.

لینک کوتاه کپی شد

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد و صعود تیم ملی والیبال به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها اظهار کرد: شروع خوبی از لحاظ نوع بازی نداشتیم؛ شاید نتیجه خوب بود ولی نوع بازی بازیکنان که هنوز نتوانسته بودند هارمونی تیم را بدست بیاورند نگران کننده بود. از هفته دوم خصوصا بعد از برد مقابل آمریکا شرایط کلا متفاوت و دیدگاه کادر فنی و بازیکنان بهتر و حرفه‌ای شد. قبل از آن هر اتفاقی می‌افتاد دنبال بهانه بودیم به عنوان مثال مسیر و فاصله کم مسابقات مطرح می‌شد اما بعد از آن کسی دیگر به دنبال این نبود از سختی کار صحبت کند و انگیزه‌ها چند برابر شد.

 

او افزود: این بازی‌ها پر از تجربه، یادگیری جدید و اتفاقاتی است که خیلی‌ها آن را لمس نکردیم. اینکه بتوانیم در شرایط سخت مدیریت کنیم و بهترین تصمیم را بگیریم نشان می‌دهد در حال یاد گرفتن هستیم و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد.

 

شهنازی درپاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می‌کردید نسل نسبتا جدید والیبال چنین نتایجی کسب کند تصریح کرد: صادقانه بگویم به هیچ عنوان پیش بینی چنین اتفاقی را نداشتم مخصوصا بعد از هفته اول و شاید از کسانی بودم که از نوع بازی انتقاد می‌کردم. واقعا تغییری که ایجاد شد غیر قابل باور بود و اتفاقی که افتاد همه بچه‌ها و کادر فنی زحمت کشیدند.

 

کارشناس والیبال ایران با اشاره به دیدار دوباره مقابل لهستان و اینکه آیا انتظار درستی است که چون این تیم را در مراحل قبل شکست دادیم باز هم  باید شکست بدهیم گفت: دور مقدماتی برای تیم‌های بزرگ متفاوت است و نگرش متفاوتی دارند. می‌بینیم که هرسال چند بازیکن اضافه می‌کنند و این بازیکنان در المپیک به اوج خود می‌رسند اما ما احساسی عمل می‌کنیم و ضربه‌اش را هم می‌خوریم؛ الان هم تیم‌های بزرگ در مرحله مقدماتی با یک برنامه خاصی می‌آیند و خیلی از آنها از بازیکنان اصلی خود استفاده نمی‌کنند، ارنج‌های مختلف را به کار می‌گیرند، اکثرا از بازیکنان جوان استفاده کردند و از هفته سوم آرام آرام بازیکنان خود را اضافه می‌کنند و در دور نهایی تمام قوای خود را به کار می‌گیرند بنابراین شرایط بسیار متفاوتی خواهد بود.

 

ناصر شهنازی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: همین که ما توانستیم به مرحله نهایی صعود کنیم کار بزرگی کردیم و این خودباوری را هم داریم و چون این تیم را شکست دادیم از لحاظ روانی جلو هستیم و شرایط بسیار خوبی مقابل لهستان داریم. فکر نکنم اگر تیم ببازد کسی توقع این را داشته باشد که چرا شکست خوردیم. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما باز هم می‌گویم لهستان با دور مقدماتی کاملا متفاوت خواهد بود. کار سختی در پیش داریم اما غیر ممکن نیست چون بازی‌هایی که من از بچه‌ها دیدم مخصوصا در این اواخر واقعا پیشرفت داشتیم و خیلی خوب کار کردند. امیدوارم از این مرحله هم صعود کنیم اما اگر نشد اتفاق خاصی نمی‌افتد.

 

دیدگاه تان را بنویسید