جهانگیر سیدعباسی در گفت وگو با جی پلاس؛

نباید عطایی را محکوم کنیم/جوان گرایی زمان کولاکوویچ بود؛ نه الان!

کارشناس والیبال ایران گفت: اینکه بگوییم بهروز عطایی تعویض کرد نتیجه نگرفت و او را محکوم کنیم درست نیست چون بهترین تعویض‌ها هم گاهی نتیجه معکوس می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جهانگیر سیدعباسی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در 5 بازی از رقابت‌های لیگ ملت‌ها گفت: هفته اول دو برد قانع کننده بود و برای تیمی که شکل جدیدی پیدا کرده می‌توان به عنوان موفقیت در نظر گرفت. هفته دوم تازه شروع شده و قطعا بازی‌های سخت تری در پیش خواهیم داشت. بازی مقابل بلغارستان راضی کننده نبود و احتمالا هم طبیعی است چون ترکیب نفرات اصلی تیم تغییر کرد اما امیدوارم در ادامه تیم به شرایطی که مورد انتظار است برسد.

او افزود: من موافق این نیستم که می گویند تیم تغییر نسل پیدا کرده؛ اگر تغییر نسل بوده قبل از این اتفاق افتاده چون بیشتر بازیکنان زمان کولاکویچ هم بازی می‌کردند اما موافق هستم تعدادی از بازیکنان عوض شده‌اند. وقتی نسل جوان تری را می‌آوریم باید فرصت بدهیم تا آب دیده تر و برای مسابقات مهمی مثل قهرمانی جهان و المپیک آماده شوند. درست است بازیکن سال‌ها در تیم ملی بوده اما هیچ وقت مثلا پاسور اول نبوده بنابراین نیاز به زمان داریم. اگر تا پایان مسابقات صبر کنیم می‌توانیم ببینیم که می‌شود به این تیم امیدوار بود و انتظار کارهای بزرگ داشت یا باید فکر دیگری کرد.

سید عباسی با بیان اینکه جوان گرایی باید برنامه داشته باشد، گفت: به نظر من برای جوان گرایی باید طرح داشته باشیم؛ این اتفاق را والیبال ایران در گذشته هم تجربه کرده بود و بازیکنی مثل ترکاشوند و امیرحسینی کنار گذاشته شدند و نفراتی جوانی همچون سعید معروف و چند بازیکن دیگر را آوردند. روش دیگر جوان گرایی روشی است که در زمان کولاکویچ اتفاق افتاد. در هر صورت وقتی بازیکنان اصلی تیم عوض می‌شوند نیاز به زمان است.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال گفت: عملکرد سرمربی را نمی‌توان در چند بازی مورد قضاوت گذاشت و اینکه بگوییم عطایی تعویض کرد نتیجه نگرفت و او را محکوم کنیم درست نیست چون مربی حتی بهترین تعویض را هم که انجام دهد ممکن است نتیجه‌اش معکوس باشد بنابراین عطایی بیشتر از بازیکنان نیاز به فرصت دارد تا زیر و بم تیم و توانایی‌های بازیکنان را در شرایط بازی بسنجد.

 

دیدگاه تان را بنویسید