کارشناس والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛

محمود افشاردوست: والیبالیست های جوان تیم ملی باید بدانند کجا قرار دارند!

کارشناس والیبال ایران گفت: بازیکنان جوان تیم ملی باید بدانند کجا قراردارند و جدا از نتیجه تمام تلاش خودشان را به کار بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

محمود افشاردوست کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در هفته اول لیگ ملت‌ها گفت: ما با تیم جوان راهی این مسابقات شدیم وتعدادی بازیکن هم به دلیل آسیب دیدگی نتوانستند تیم را همراهی کنند.  پیش بینی می‌شد بازی اول برای تیم سخت باشد اما بچه‌ها بسیار خوب شروع کردند و در تمام بخش‌های والیبال عملکرد خوبی داشتند و چین را شکست دادیم.  در بازی دوم انتظار می‌رفت نمایش بهتری داشته باشند چون تیم با شرایط سازگارتر شده بود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و علی رغم تلاش زیاد بازیکنان و کادرفنی شکست خوردیم.

او افزود: در بازی با استرالیا شرایط بهتری داشتیم و بعد از باخت مقابل هلند مشخص بود کادرفنی روی مسائل روحی تیم کار کرده و بازی خوبی انجام دادیم و توانستیم برنده مسابقه شویم.  فاصله زمان کوتاهی میان بازی مقابل استرالیا و ژاپن داشتیم و همه کارشناسان معتقد بودند رقابت سختی در پیش خواهیم داشت و درنهایت تیم اصلا عملکرد خوبی نداشت و با وجود تلاش، بازی را واگذار کردیم. من فکر می‌کنم اگر یک روز استراحت داشتیم بهتر بازی می‌کردیم. در هر حال از هفته اول شش امتیاز کسب کردیم و  باید درس بگیریم و منتظر هفته دوم مسابقات باشیم.

افشار دوست با اشاره به تغییر نسل تیم ملی والیبال گفت: بعد از المپیک ریو هم اعلام کردم باید بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها تمرین کنند و در آن مقطع چند بازیکن آمدند و شاید بهترین تصمیم همین بود که گرفته شد اما بعد از توکیو خیلی از بازیکنان تیم ما  یا با تصمیم خودشان یا فدراسیون به نوعی از تیم ملی خداحافظی کردند و یک مقدار کار سخت شد. قطعا جوان‌ترها در کنار باتجربه‌ها بهتر می‌توانند کار کنند اما این موضوع  به نقطه نظر فدراسیون برمی‌گردد. بازیکنان جوان ما واقعا خوب هستند و باید صبر کنیم تا آب دیده شوند اما انتظارمان از والیبالیست‌های جوان که در تیم ملی هستند این است که بدانند کجا قرار دارند و با آمادگی کامل روحی و جسمی وارد زمین مسابقه شوند و جدا از اینکه چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود تلاششان را بکنند.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود همچنین در مورد عملکرد وادی گفت: وادی پاسور خوب و باتجربه‌ای است و سرعت پاس خوبی دارد اما نیازمند این است که دقت پاس دادنش را هم بالا ببرد چون این تصمیمات در مواقع خاص است که سطح پاسور را بالا می‌برد. من امیدوار هستم در هفته دوم بتواند شرایط بهتری را رقم بزند.  هفته به هفته بازی‌های ما سخت تر می‌شود و هم بازیکنان هم کادر فنی  باید از هفته اول تجربه بگیرند.   

 

دیدگاه تان را بنویسید