گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| چیلاورت، اسطوره ای که در کتک زدن و آب دهان انداختن مهارت داشت!

دروازه‌بان پاراگوئه‌‍ای زمانی که خشمگین می شد نمی توانست خود را کنترل کند و با حریف درگیر می شد یا به سمتش آب دهان می انداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: خوسه لوییس چیلاورت اسطوره فوتبال پاراگوئه است. او با به ثمر رساندن ۶۲ گل، دومین دروازه‌بان گلزن تاریخ فوتبال به حساب می آید. "چیلا" با وجود این که رهبر تیم ملی کشورش در زمین بود اما نمی توانست خشمش را کنترل کند و با حریفان درگیر می شد. حتی پس از بازنشستگی هم چند بار جنجال آفرید و هرگز از کنایه زدن به Conmebol (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) دست برنداشت. 

آب دهان انداختن به کارلوس و یک خبرنگار

برزیل در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن در پورتو آلگره به مصاف پاراگوئه رفت و با دو گل پیروز شد. پس از سوت پایان چیلا حرکت جنجالی کرد. دروازه بان پاراگوئه در مقابل دوربین ها روی صورت روبرتو کارلوس آب دهان انداخت. او درباره آن حرکت غیرورزشی اظهار کرد: "در طول بازی کارلوس برای من ادا در می آورد و در پایان بازی به من گفت که سرخپوست، شما را بردیم و در آنجا بود که رویش آب دهان انداختم." کاپیتان آلبی روخا را چهار بازی محروم کردند که سپس به سه بازی کاهش یافت. 

اسطوره فوتبال پاراگوئه یک بار هم به صورت مارتین سیکسیولی، خبرنگار برنامه ورزشی "Palo y Palo" آب دهان انداخت. این خبرنگار وضعیت جسمانی (هیکل) چیلاورت را مسخره کرد که با واکنش دروازه‌بان پاراگوئه ای روبرو شد. او اعلام کرد نمی خواهد با سیکسیولی صحبت کند. 

خفه کردن گایاردو

ولس سارسفیلد و ریورپلاته در سال ۱۹۹۷ برابر هم قرار گرفتند که دروازه میزبان حرکت عجیبی انجام داد و در یک صحنه از بازی می خواست مارسلو گایاردو را خفه کند. او درباره گرفتن گردن بازیکن ریورپلاته گفت: "می خواستم او را خفه کنم چون لحظاتی قبل با دو پا روی من خطا کرد." گایاردو با لگد زدن به ران پای چیلاورت جواب دروازه‌بان ولس را داد. 

 کتک زدن آسپریا 

پاراگوئه و کلمبیا در انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برابر هم قرار گرفتند و میزبان ۲ بر یک پیروز شد اما همه توجه ها به درگیری دروازه‌بان پاراگوئه و تینو آسپریا معطوف شد که روی هم تیمی چیلاورت خطای شدیدی کرد. داور به هر دو کارت قرمز نشان داد. کاپیتان آلبی روخا به سمت نیمکت حریف رفت و به آسپریا ضربه زد. کلمبیایی ها نسبت به این حرکت واکنش نشان دادند، آریستیسابال به چیلا لگد زد. درگیری با وجود حضور نیروهای امنیتی برای دقایقی ادامه داشت و تصویر زشتی از این بازی به ثبت رسید. 

لگد معروف روجری 

یکی از درگیری های معروف اسطوره فوتبال پاراگوئه با هم تیمی سابقش در ولس بود. این اتفاق در آگوست ۱۹۹۶ افتاد، زمانی که روجری برای سن لورنسو بازی می کرد. بازیکن آرژانتینی خطای خشنی روی چیلا کرد و تنها قصدش این بود که دروازه‌بان ولس را مصدوم کند. با این حال به هدفش نرسید و نتوانست به خوبی تکل بزند.   سپس دو بازیکن با هم درگیر شدند و به هم توهین کردند. بعد از آن بازی همیشه درگیری لفظی بین چیلاورت و روجری در تقابل با هم وجود داشت. 

درگیری با تاجر آرژانتینی و یک راننده 

چیلاورت پس از خداحافظی از فوتبال هم خشم خود را با درگیری و کتک زدن نشان می داد. در سال ۲۰۱۰ در فرودگاه با یک تاجر آرژانتینی به نام پابلو مارتین سیخاس درگیر شد چون به دروازه‌بان بازنشسته گفته بود "پاراگوئه ای مرده از گرسنگی". به گفته چیلا ابتدا تاجر آرژانتینی سیلی زده و او تنها از خود دفاع کرده است. او همچنین گفت: "من یک پاراگوئه ای مرده از گرسنگی نیستم و به پاراگوئه ای بودنم افتخار می کنم." 

دروازه‌بان بازنشسته ۹ سال بعد در یک سانحه رانندگی با راننده اتوبوس درگیر شد. اتوبوس از اتومبیلی که چیلاورت و دوستش در آن حضور داشتند سبقت غیر مجاز گرفت که دو وسیله نقلیه به هم برخورد کردند. راننده اتوبوس و چیلاورت پیاده شدند و پس از درگیری لفظی و توهین به هم نزدیک بود مقابل مامور پلیس گلاویز شوند. در یک صحنه یکی از ضربه های چیلاورت به صورت مامور زن برخورد کرد. 

 محکوم شدن به زندان

اسطوره فوتبال اروگوئه در یک سری توئیت الخاندرو دومینگس (رییس Conmebol) را به دریافت رشوه یک میلیون و نیم دلاری در رابطه با قضیه فیفا گیت متهم کرد. دومینگس در زمان دریافت رشوه رییس فدراسیون فوتبال پاراگوئه بود. پس از شکایت دومینگس، چیلاورت به یک سال زندان و پرداخت ۱۴۳۰۰ دلار محکوم شد. 

چیلا مدام از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی انتقاد می کند و از کلمه Corrupbol به جای Conmebol استفاده می کند تا به این شکل به فساد موجود در این سازمان اشاره کند. او نسبت به اتفاقات دیدار برزیل و آرژانتین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که به خاطر حضور مسئولین سلامت کشور میزبان بازی متوقف شد و دیگر ادامه نیافت، واکنش نشان داد و در توئیترش نوشت: " شرم ساری کوروپبول". همچنین به گل مردود  پرو مقابل اروگوئه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ واکنش نشان داد و نوشت: "شرم جهانی کوروپبول، از پرو دزدی کردند." اروگوئه به لطف آن پیروزی به جام جهانی صعود کرد و پرو باید در هفته آخر برای حضور در پلی اف تلاش می کرد‌.

دیدگاه تان را بنویسید