جی پلاس

پرواز بلند حسن یزدانی؛ این پسر خستگی‌ناپذیر است+عکس

حسن یزدانی به فینال مسابقات بین‌المللی قزاقستان صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حسن یزدانی این روزها نامی بلندآوازه در دنیای کشتی محسوب می شود که طرفداران این ورزش در کشورهای مختلف، با شنیدن نام او به سالن مسابقات می روند و از دیدنش هیجان زده می شوند.

یزدانی که سال گذشته در کشتی درخششی کم نظیر داشت، پس از نقره المپیک و طلای جهان، قریب به هفت ماه استراحت کرد تا برای سال پرفشار 2022 آماده شود.

ابتدا به نظر می رسید یزدانی نماینده ایران در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی باشد اما با لغو بازی های آسیایی، حالا تمام تمرکز حسن یزدانی بر مسابقات جهانی معطوف است.

یزدانی در ماه های گذشته در تمرینات تیم ملی حاضر اما روی تشک نرفته بود و همین موضوع، باعث شد کادر فنی تصمیم بگیرد تا سه طلایی ایران در نروژ، یعنی حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، در یک تورنمنت متوسط محک بخورند تا دوباره روی ریل قرار بگیرند.

حسن یزدانی هم صبح امروز در رقابت های بین المللی قزاقستان، که از سری مسابقات رنکینگ دار اتحادیه جهانی است، دو کشتی برابر فاتح اردین از ترکیه، و عظمت دولت بیکوف از قزاقستان گرفت که هر دو را با امتیاز عالی شکست داد تا در فینال به مصاف بوریس ماکوئف از اسلواکی برود.

درخشش یزدانی در مسابقات صبح امروز، تمجید اتحادیه جهانی را هم به دنبال داشت.

اتحادیه جهانی پس از راهیابی یزدانی به فینال نوشت: انگار او هرگز در استراحت نبوده است. بعد از ۷ ماه بار دیگر به تشک مبارزه برمی‌گردد و کار معمول خود را انجام می‌دهد.

اتحادیه جهانی همچنین خطاب به هواداران کشتی در جهان نوشت: به روز چهارم مسابقات جام تورلیخانوف خوش آمدید. آیا از دیدن بازگشت حسن یزدانی هیجان زده‌اید؟

یزدانی و ماکوئف، در فینال مسابقات جهانی 2017 در پاریس هم با یکدیگر کشتی گرفتند که یزدانی موفق شد با شکست رقیب، به طلای جهان برسد و حالا فینال قزاقستان، یادآور مسابقه این دو در پاریس است.

حسن یزدانی به همراه کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، در آخرین مرحله از چرخه انتخابی وارد رقابت می شوند تا در صورت موفقیت در چرخه، دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی صربستان بر تن کنند.

حسن یزدانی کشتی آزاد

دیدگاه تان را بنویسید