فرصت ویژه برای کشتی‌گیران ایران و آمریکا؛ قهرمانی در غیاب تانک روس؟

کایل اسنایدر این فرصت را دارد تا در غیاب سعداله‌یف، بار دیگر قهرمان جهان شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کایل اسنایدر، چندی پیش در مسابقات کشتی قهرمانی قاره آمریکا، موفق شد به مقام قهرمانی وزن ۹۷ کیلوگرم برسد تا برای رقبای خود در صربستان، خط و نشان بکشد.

اسنایدر که تا سال ۲۰۱۸ پادشاه بلامنازع وزن ۹۷ کیلوگرم بود، پس از حضور عبدالرشید سعداله‌یف در این وزن، به سدی سخت برخورد کرد و از مسابقات جهانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، دیگر رنگ طلا را ندید.

ستاره آمریکایی کشتی در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ و المپیک ۲۰۱۶ به طلا رسید و در مسابقات جهانی ۲۰۱۷، در مصاف با سعداله یف که تازه به این وزن آمده بود، به طلای جهان رسید اما پس از آن دیگر از سکوی نخست بالا نرفت.

قهرمان المپیک ریو، در جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱و المپیک ۲۰۲۰ سه بار به تانک روسی باخت و نتوانست طلسم رقیب روسی را بشکند.

حالا او در حالی خود را آماده مسابقات جهانی صربستان می کند که روس ها به دلیل حمله نظامی به اوکراین، از حضور در مسابقات بین المللی منع شده اند و تا کنون هیچ مجوزی از سوی اتحادیه جهانی برای حضور آن ها صادر نشده است.

موضوعی که می تواند یک شانس ویژه برای اسنایدر باشد تا در غیاب سعداله یف بار دیگر از سکوی قهرمانی وزن ۹۷ کیلوگرم بالا برود و یک طلای دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

در این بین، نباید از کشتی گیران ایرانی در این وزن غافل شد. اسنایدر سال گذشته در حالی به فینال جهان رسید، که در نیمه نهایی از مجتبی گلیج عقب افتاده بود و با اشتباه گلیج به فینال رسید اما مطمئنا امسال نماینده های ایران، از انگیزه ای دوچندان برای درخشش در این وزن برخوردارند.

ایران در این وزن، نفراتی همچون مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان را دارد که باید دید چه کسی دوبنده مسابقات جهانی را بر تن می کند اما مطمئنا حضور آن ها در صربستان، یک زنگ خطر جدی برای اسنایدر و سایر رقباست که در غیاب سعداله یف، می توانند مدال جهان را به خانه بیاورند.

همچنین کایل اسنایدر باید پیش از مسابقات جهانی صربستان، در یک مسابقه انتخابی در کشور خود شرکت کند و در صورت برتری مقابل فرد منتخب آمریکا، راهی مسابقات جهانی خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید