گزارش ویژه سایت روسی از مثلث طلایی کشتی؛ رهبران ایران

سایت کشتی داغستان، گزارشی از حضور سه کشتی گیر طلایی ایران در جام تورلیخانوف منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وبسایت کشتی داغستان، WRESTDAG.RU، گزارشی از شرایط سه کشتی گیر طلایی ایران منتشر کرد.

این وبسایت روسی نوشت: حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، در مسابقات رنکینگ دار قزاقستان که روزهای ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود، حاضر می شوند.

دو نفر از این سه کشتی گیر ایرانی، در بازی ها المپیک شرکت کردند که حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم مدال نقره گرفت و زارع در ۱۲۵ کیلوگرم، به برنز رسید.

این دو کشتی گیر به همراه کامران قاسمپور کشتی گیر وزن ۹۲ کیلوگرم، در مسابقات جهانی اسلو نمایشی پیروزمندانه داشته و به طلای جهان رسیدند.

مثلث طلایی کشتی ایران، از آن زمان تاکنون در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده و مسابقات قزاقستان، اولین مسابقه آن ها در هفت ماه اخیر خواهد بود.

مسابقات پیش رو برای کشتی گیران ایرانی، از نظر کسب آمادگی اهمیت بالایی دارد و آن ها خود را برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد، در شهریور ماه آماده می کنند. این مسابقات از نظر ارتقای رنکینگ هم برای ایران حائز اهمیت است.

در حال حاضر در رده بندی اتحادیه جهانی، کامران قاسمپور در صدر قرار دارد، حسن یزدانی در وزن خود دوم است و امیرحسین زارع هم با قهرمانی در اسلو، از آکگول و پتریاشویلی پیشی گرفته و در صدر است.

ذکر این نکته لازم است که ارتقای رتبه در رنکینگ، باعث می شود تا کشتی گیران با رنک بالاتر، در مسابقات جهانی و المپیک، از قرعه راحت تری برخوردار باشند و در مراحل اول از دیدار با رقبا، معاف شوند. علاوه بر این، پاداش های مالی هم در انتظار آن ها خواهد بود.

پس از جام یاشاردوغو که اولین تورنمنت رنکینگ دارد اتحادیه جهانی در سال جاری بود، جام دولت تورلیخانوف، دومین تورنمنت رنکینگ دار اتحادیه جهانی است که در قزاقستان برگزار می شود.

پس از این مسابقه، دو تورنمنت رنکینگ دار دیگر هم در رم و تونس، به ترتیب در ژوئن و ژوئیه برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید