7 مدال فرنگی کاران ایران در قزاقستان

شاگردان محمدبنا در مسابقات ۷ وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف، و رنکنیگ اتحادیه جهانی، هفت مدال رنگارنگ کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رقابت های کشتی فرنگی، تورنمنت بین المللی قزاقستان، از صبح امروز با برگزاری مسابقات ۷ وزن نخست آغاز شده که ۹ نماینده ایران روی تشک رفتند.

 

در  این رقابت ها پویا دادمرز، علیرضا نجاتی و رامین طاهری در اوزان ۵۵، ۶۰ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم ، مهدی فلاح در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند. علی اکبر یوسفی در سنگین وزن، به مدال برنز رسید.

نتایج نمایندگان کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اسلامجان عزیزف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. دادمرز در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد مارلان موکاشف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزا رجب اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد که نجاتی با نتیجه ۹ بر صفر از سد ناصرپور گذشت و صاحب مدال طلا شد. ناصرپور هم به مدال نقره رسید.

ایران در وزن ۶۳کیلوگرم، نماینده ای نداشت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کالی سلیمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ابرار آتابکوف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ و به دلیل مصدومیت مغلوب شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد آتابک عزیز بیکف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ آیونگو ریکادزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. در این وزن علی شریفی دیگر نماینده کشورمان در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ از سد میلیس آیتبکف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد مقابل جالگاسبای بردی مراتف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد. و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار نیمه نهایی، شریفی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ از سد اومالت دادوف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ رستم آسوکولوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل متهان باشار از ترکیه با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یاکوبی کاجایا از گرجستان را زا پیش رو برداشت. امین میرزازاده دیگر نماینده کشورمان در این وزن هم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ساتیش از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دیدار نیمه نهایی بین میرزازاده و یوسفی برگزار شد که در نهایت امین میرزازاده با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد و یوسفی به دیدار رده بندی رفت.

یوسفی در دیدار رده بندی، در یک کشتی یک طرفه، با نتیجه ۹ بر صفر و به دلیل سه اخطاره شدن رقیب، برنده شد و مدال برنز را کسب کرد.

در رقابت فینال، امین میرزازاده به مصاف عثمان ییلیدریم از ترکیه رفت که با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

دیدگاه تان را بنویسید