پایان تلخ میلیاردر روسی در چلسی

آخرین سکانس از حضور آبراموویچ در چلسی با یک پایان تلخ همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رومن آبراموویچ دارای املاک و مستغلات در انگلیس به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو و همچنین شبکه ای از سوپرمارکت‌ها مانند سولاریس است که ارزش آن ۵۴۰ میلیون یورو است. بیشتر اموال او از طریق خرید و فروش اموال دولتی در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد. با این حال بیشتر شهرت او مربوط به مالکیت باشگاه چلسی در انگلیس بوده است. او از سال ۲۰۰۳ به عنوان مالک باشگاه چلسی معروف شد.

چلسی پس از فروخته شدن به رومن آبراموویچ، ۵ لیگ برتر، ۲ لیگ قهرمانان اروپا، ۵ جام حذفی، ۳ جام اتحادیه، ۲ عنوان قهرمانی در اروپا و یک جام جهانی باشگاه ها را به دست آورد.

پس از مسدود شدن دارایی مالک رومن آبراموویچ توسط دولت بریتانیا، فروش باشگاه چلسی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. آبراموویچ ابتدا سعی کرد مدیریت را به متولیان باشگاه بسپارد تا اینکه مجبور به فروش این باشگاه شد. چرا که در فهرست تحریم ها قرار گرفته بود و این به معنای ضرر مالی و عدم فعالیت باشگاه چلسی بود.

بریتانیا آبراموویچ را متهم کرد که با ولادیمیر پوتین مرتبط است که در حمله به اوکراین نقش داشته است. این در حالی است که آبراموویچ پیوسته هرگونه ارتباط با رئیس جمهور روسیه را رد کرده است.

این تاجر روس در ۱۹ سال هدایتش در چلسی بارها بزرگترین پیشنهادها برای خرید این باشگاه را رد کرده است. به گزارش بلومبرگ، بالاخره پروسه خرید این باشگاه لندنی عملی شد. در ۱۹ سال گذشته، چلسی به لطف سرمایه گذاری رومن آبراموویچ به یکی از بزرگترین برندهای ورزش تبدیل شده است.

در این راستا باشگاه چلسی اعلام کرد که توافق برای فروش سهام باشگاه چلسی به گروه تحت رهبری تاد بوئهلی، مالک آمریکایی باشگاه‌های لیکرز و داجرز حاصل شده است.

به این ترتیب از فصل جدید چلسی با مالکان جدید خود فعالیت خواهد کرد و باید دید این باشگاه می‌تواند موفقیت‌های دوران آبراموویچ را تکرار کند یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید