جام بعد از ۹ فصل آبی شد

پایان سلطنت 5 ساله پرسپولیس؛ استقلال قهرمان لیگ برتر شد/جدول

استقلال بعد از 9 فصل قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با پیروزی استقلال مقابل فولاد خوزستان و شکست پرسپولیس مقابل سپاهان شاگردان فرهاد مجیدی 3 هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان لیگ برتر شدند و به سلطنت 5 ساله پرسپولیس و حسرت 9 فصل خود پایان دادند.

 

photo_2022-05-14_23-53-40

 

 

شاگردان فرهاد مجیدی امروز با حساب دو بر یک فولاد را شکست دادند و با توجه به شکست ۲ بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان، زودتر از موعد مقرر به این قرمانی دست یافتند و به چهارمین مقام قهرمانی خود دست یافتند.

استقلال با احتساب سه بازی باقی مانده و همینطور دست برتر در بازی رودررو با پرسپولیس ۹+۱ امتیاز از این تیم پیشتاز است و حتی با وجود شکست استقلال و پیروزی پرسپولیس در سه بازی آینده، باز هم تیم مجیدی از صدرجدول تکان نخواهد خورد.

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دوازدهم باز می‌گردد که این تیم با غلبه بر فولاد در اهواز، یک هفته زودتر از موعد به مقام قهرمانی دست یافت و در نهایت در خانه با وجود شکست مقابل داماش، فرهاد مجیدی جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان استقلال بالای سر برد.

همچنین فرهاد مجیدی نیز به اولین مقام قهرمانی خود دست یافت تا همراه با امیر قلعه نویی به مربیانی تبدیل شوند که استقلال به قهرمانی رسانده‌اند و به این ترتیب وارد باشگاه مربیانی شد که عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده‌اند.

در ۲۱ دوره گذشته لیگ برتر، پرسپولیس با ۷ قهرمانی، سپاهان با ۵ قهرمانی، استقلال با ۴ قهرمانی و فولاد با ۲ قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر هستند.

برنامه و نتایج کامل هفته بیست و هفتم لیگ برتر

هوادار یک- فجرسپاسی صفر

شهرخودرو یک - پیکان یک

فولاد یک - استقلال 2

نفت مسجد سلیمان یک -نساجی مازندران یک

آلومینیوم اراک 2 - صنعت نفت آبادان یک

مس رفسنجان یک - گل گهر سیرجان 2

ذوب آهن صفر - تراکتور صفر

پرسپولیس یک - سپاهان 2

 

دیدگاه تان را بنویسید