پایان هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال

تساوی محرم و فرهاد به سود یحیی/ گام بزرگ سرخ‌ها به سمت صدر/ فرار قلعه‌نویی از شکست + جدول

در حساس‌ترین بازی هفته 25 لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال و سپاهان به تساوی 1 - 1 دست یافتند و پرسپولیس هم با دو گل پیکان را شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در ادامه رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم سپاهان از ساعت 18:30 در نقش جهان اصفهان میزبان استقلال صدرنشین بود که در پایان این دیدار حساس، شاگردان مجیدی و نویدکیا به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس تهران، با پیروزی 2 بر صفر مقابل پیکان تهران گام بزرگی را برای رسیدن به صدر جدول بردارند. استقلال با چهار امتیاز اختلاف صدرنشین رقابت‌ها است.

سپاهان 1 - 1 استقلال

ترکیب سپاهان: محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی محمدی، سیدمحمدرضا حسینی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، محمد دانشگر، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، صالح حردانی، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و رودی ژستد

گزارش نیمه اول 

بازی با حملاتی توسط سپاهانی‌ها آغاز شد و استقلال در دقایق ابتدایی بازی سعی در مدیریت بازی داشت اما در دقیقه ۶، آبی‌پوشان پایتخت بر خلاف جریان بازی موفق شدند گل اول را به ثمر برساندند. محمد دانشگر روی سانتر جعفر سلمانی صاحب موقعیت در محوطه جریمه سپاهان شد و با ضربه سر توانست  گل اول آبی‌ها را به ثمر برساند. سپاهان پس از این گل شکل هجومی‌تری به خود گرفت و در دقیقه ۱۲، محمدرضا حسینی با نفوذ خود به محوطه جریمه استقلال، توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد و یک دقیقه بعد ولسیانی از روی نقطه پنالتی موفق شد گل تساوی‌بخش شاگردان محرم نویدکیا را به ثبت برساند. پس از گل سپاهانی‌ها، بازی شکل آرام‌تری به خود گرفت و دو تیم بیشتر در میانه میدان به دنبال ایجاد فرصت‌های گلزنی بودند. در این میان موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای در بازی شکل گرفت که البته دروازه دو تیم تهدید نشد. در دقیقه ۳۴، سپاهان روی یک کار ترکیبی، شهریار مغانلو را در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. مغانلو یک دقیقه بعد باز هم موقعیتی شبیه به فرصت قبلی داشت که بازهم نتوانست کاری از پیش ببرد. جعفر سلمانی در دقیقه ۴۰ روی اشتباه مدافع سپاهان، موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما شوت این بازیکن در نزدیکی دروازه سپاهان، با دفع رشید مظاهری روبرو شد. در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل برتری در نیمه اول ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

گزارش نیمه دوم

موقعیت‌های خطرناک نیمه دوم، از دقیقه ۵۵ آغاز شد. رودی ژستد روی سانتر صالح حردانی و اشتباه مدافع فولاد صاحب فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او را محمد نژادمهدی موفق شد دفع کند تا ضربه این بازیکن به گل تبدیل نشود. در دقیقه ۵۹ سپاهان می‌توانست دروازه استقلال را باز کند. شهریار مغانلو روی ارسال سروش رفیعی از روی نقطه کرنر صاحب موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی شد اما ضربه سر او با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت. دو تیم در اواسط نیمه دوم نتوانستند موقعیت خطرناکی ایجاد کنند و بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود. در دقیقه ۷۷، امید نورافکن با حضور در محوطه جریمه استقلال، شوت سنگینی روانه دروازه سید حسینی کرد که این ضربه با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. استقلالی‌ها تا دقایق پایانی تلاش زیادی کردند تا بتوانند دروازه سپاهان را باز کنند اما موقعیت‌های نصفه و نیمه این تیم راه به جایی نبرد تا این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

پرسپولیس 1 - صفر پیکان

در ورزشگاه آزادی و از ساعت 20:40 نیز پرسپولیس پذیرای پیکان بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه 3 بر یک به سود شاگردان گل محمدی به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، حامد پاکدل، احسان پهلوان، شرزود تمیروف

ترکیب پیکان: محمد ناصری، امیرحسین رنگرز، فلاح، اسماعیل بابایی، ابراهیم صالحی، محمد قاسمی نژاد، میلاد بدرقه، رمضانی، فرامرزی، حقدوست، ثابت ایمانی

گزارش نیمه اول

شاگردان یحیی گل‌محمدی با توجه به توقف استقلال مقابل سپاهان، با انگیزه بالایی مقابل پیکان بازی را آغاز کردند به طوری که در همان ۱۰ دقیقه ابتدای می‌توانستند به وسیله علی نعمتی و تمیروف به گل برسند اما این اتفاق رخ نداد. با این حال تلاش پرسپولیس پس از ۱۶ دقیقه جواب داد و این تیم به گل رسید. نفوذ امید عالیشاه از جناح راست و پاس خوب او به داخل محوطه جریمه، حامد پاکدل را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد و این مهاجم پرسپولیس با شوتی تک ضرب، دروازه پیکان را باز کرد. پرسپولیس در این نیمه به طور کامل توپ و  میدان را در اختیار داشت. این تیم پس از گلی هم که به ثمر رساند، چند موقعیت ایجاد کرد اما درخشش محمد ناصری، دروازه‌بان پیکان مانع از گل‌زنی سرخ‌ها شد. با این حال اخراج امید عالیشاه در دقیقه ۳۱ به خاطر تکل بدی که هنگام ضد حمله تیمش به روی بازیکن پیکان زد، کار را کمی برای پرسپولیس پیچیده کرد.

گزارش نیمه دوم

یحیی گل‌محمدی که از روی سکو نظاره‌گر دیدار تیمش بود، با وجود اخراج امید عالیشاه در نیمه نخست، دست به ترکیب تیمش نزد و تعویضی انجام نداد. پرسپولیس در همان ابتدای نیمه نخست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال رامین رضاییان روی این ضربه به علی نعمتی رسید تا مدافع پیش‌تاخته پرسپولیس گل دوم تیمش را با ضربه‌ سر زیبا در دقیقه ۴۹ به ثمر برساند. نعمتی پس از این گل پیراهنش را درآورد و یک کارت زرد را به جان خرید. پیکانی‌ها پس از این گل با این که بازی روان و مالکانه‌ای به نمایش گذاشتند، نتوانستند موقعیت خطرناک خاصی ایجاد کنند و در دادن پاس آخر با مشکل روبرو بودند. البته نباید از دفاع تیمی پرسپولیس در این نیمه هم گذشت که مانع از ایجاد موقعیت خطرناک برای پیکان شد. پرسپولیس در دقیقه ۸۰ شانس زدن گل سوم را داشت اما ضربه سر شرزود تمیروف روی ارسال رامین رضاییان به شکل خطرناکی از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

برنامه و نتایج کامل هفته بیست و پنجم لیگ برتر

مس رفسنجان 2 - 1 فجرسپاسی

نفت مسجد سلیمان 1 - 1 تراکتور

شهرخودرو 1 - 1 صنعت نفت آبادان

در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک، یک به پایان رسید. محمد ابراهیم رضازاده در دقیقه ۲۲ با شوتی از راه دور، تک گل ارزشمند تیمش مقابل صنعت نفت آبادان را به ثمر رساند اما در دقیقه ۸۵ صنعت نفت گل تساوی را توسط رضا جبیره به ثمر رساند تا سه امتیاز باارزش این دیدار از کف شاگردان سید عباسی برود. شهر خودرو با این نتیجه ۱۵ امتیازی شد و به یک امتیازی فجر سپاسی رده پانزدهمی رسید تا امیدوار به روزهای آینده باشد. صنعت نفت هم با ۳۲ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

هوادار 1 - صفر ذوب آهن

در این دیدار فرزاد جعفری پس از توپ‌ربایی هم‌تیمی‌هایش در گوشه زمین و کار تیمی آن‌ها، از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد تا دروازه ذوب‌آهن در دقیقه ۷۱ باز شود. با این نتیجه هوادار با ۳۱ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفت و جایگاه ذوب‌آهن را گرفت. ذوب‌آهن هم با ۳۱ امتیاز در رده دهم جای گرفت.

آلومینیوم اراک صفر - صفر نساجی مازندران

در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. آلومینیوم با این نتیجه موفق شد ۳۱ امتیاز به رده دهم جدول رقابت‌های لیگ برتر صعود کند. همچنین نساجی با ۲۸ امتیاز، در جایگاه دوازدهم باقی ماند. این دو تیم هفته گذشته در فینال رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در نهایت با پیروزی یک گله شاگردان ساکت الهامی به پایان رسید.

فولاد خوزستان 1 - 1 گل گهر سیرجان

دو تیم فولاد و گل گهر در قالب هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز (چهارشنبه) ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل فولادی‌ها توسط پاتوسی روی پاس آرش رضاوند به ثمر رسید. در مقابل گل‌گهری‌ها با گلزنی علی‌اصغر عاشوری در دقیقه ۸۵ کار را به تساوی کشاندند.

فولادی‌ها برای گلزنی در این دیدار موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. آن‌ها پس از دریافت گل مساوی روی دروازه گل گهر فشار آوردند اما ناموفق بودند تا پیروزی در این دیدار خانگی را از دست بدهند. شاگردان نکونام ۳۹ امتیازی شدند و به رده چهارم صعود کنند. در مقابل شاگردان قلعه‌نویی ۳۶ امتیازی و رده ششمی باقی ماندند.

 

جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان بازی‌های هفته بیست و پنجم:

جدول رده بندی لیگ برتر

دیدگاه تان را بنویسید