حل مسئله بزرگ لیگ برتر؛ تفاضل گل ملاک شد!

دبیرکل فدراسیون فوتبال نسبت به چگونگی ساختار جدول لیگ برتر در پایان فصل واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در روزهای گذشته موضوع تعیین قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران براساس بازی رودررو (در صورت تساوی شدن امتیازها) در روز پایانی به‌شدت وایرال شده بود و تفسیرهای مختلفی نسبت به قانون وضع شده از سوی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال انجام شده است.

سهیل مهدی، سرپرست برگزاری مسابقات سازمان لیگ در اظهارات خود اعلام کرده بود که قانون مصوب فدراسیون فوتبال اجرایی می‌شود و این قانون اعمال بازی رودررو در صورت برابری امتیازها در روز پایانی لیگ است.

دقایقی قبل در برنامه فوتبال برتر، حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و نسبت به حواشی پیش‌آمده واکنش نشان داد.

کامرانی‌فر در توضیح قانون مصوب هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در صورت تساوی امتیازات استقلال و پرسپولیس در پایان فصل چون در بازی رو در رو مساوی کرده‌اند تفاضل گل محاسبه می‌شود.

با این وصف، اظهارات سهیل مهدی از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال نقض شده و برخلاف اعلام قبلی، تغییری در مدل انتخاب تیم قهرمان لیگ در صورت برابری امتیازات انجام نشده است.

در حال حاضر استقلال با 60 امتیاز صدرنشین لیگ است و پرسپولیس با 54 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و 4 هفته تا پایان فصل زمان باقی‌مانده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید