گزارش جی پلاس

مروری بر نیمه نهایی لیگ قهرمانان| جادوی سانتیاگو برنابئو و لیورپول توقف ناپذیر

لیورپول و رئال مادرید با پیروزی برابر حریفانشان به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دیدارهای برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه و چهارشنبه شب برگزار شد و تیم های لیورپول و رئال مادرید به فینال صعود کردند. کامبک های تاریخی از نکات قابل توجه هفته پایانی این مرحله بود. ویارئال شکست ۲ بر صفر بازی رفت را مقابل لیورپول تنها در ۴۵ دقیقه نخست جبران کرد‌. البته تیم امری این برتری را نتوانست حفظ کند و با دریافت سه گل مغلوب شد و از حضور در فینال بازماند. 

دیا و کوکلین برای زیردریایی ها گلزنی کردند و در نیمه دوم فابینیو و لوییس دیاس دروازه میزبان را باز کردند. دیاس دومین گلزن کلمبیایی لقب گرفت که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان گلزنی می کند. پیش از او خامس رودریگس موفق به این کار شده بود. سادیو مانه گل سوم لیورپول را به ثمر رساند تا برترین گلزن آفریقایی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان شود. لیورپول دومین تیمی لقب گرفت که  شکست ۲ بر صفر را پس از نیمه اول در خانه حریف جبران می کند. پیش از آن تاتنهام در سال ۲۰۱۹ در آمستردام موفق به این کار شده بود. 

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ویارئال برای نخستین بار در بازی خانگی در نیمه نهایی رقابت های اروپایی شکست خورد. پیش از آن سه پیروزی و دو تساوی کسب کرده بود. لیورپول که فاتح جام اتحادیه شده است به جز فینال لیگ قهرمانان در دیدار نهایی جام حذفی انگلیس نیز رقابت خواهد کرد و در لیگ برتر هم شانس فتح جام دارد (با یک امتیاز کمتر نسبت به منچسترسیتی در جایگاه دوم قرار دارد). تیم یورگن کلوپ در ۲۵ روز هفت بازی سرنوشت ساز را پیش رو دارد و می تواند با فتح سه جام دیگر تاریخ سازی کند.

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

در دومین شب رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو برابر منچسترسیتی قرار گرفت و توانست شکست یک بر صفر مقابل مهمان را در دو دقیقه جبران کند. این بار رودریگو قهرمان سفیدپوشان بود. او در دقیقه ۹۰ و ۹۱ دروازه ادرسون را باز کرد تا همه چیز مساوی شود. در وقت های اضافه کریم بنزما یک پنالتی گرفت و با گلزنی از فاصله یازده متری حضور تیم مادریدی را در فینال قطعی کرد. البته درخشش تیبو کورتوا درون دروازه به این صعود کمک کرد. سفیدپوشان برای نخستین بار در تاریخ پس از شکست در بازی رفت توانستند به مرحله بعد صعود کنند. مادرید در یک هشتم نهایی و یک چهارم هم در یکی از بازی های خود شکست خورده بود. پیش از آن تنها دو تیم با شکست در هر سه مرحله حذفی توانسته بودند به فینال راه پیدا کنند. پارتیزان در سال ۱۹۶۶ و بروخه در سال ۱۹۷۸ چنین آماری را به ثبت رساندند.

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

پپ گواردیولا از ۳۳ مرحله حذفی که در بازی رفت پیروز شده بود توانسته بود در ۳۱ مرحله به دور بعد صعود کند. تنها برابر موناکو در سال ۲۰۱۷ ناکام ماند و مقابل رئال مادرید هم این اتفاق افتاد. در مقابل کارلو آنچلوتی نخستین سرمربی لقب گرفت که پنجمین فینال اروپایی خود را تجربه می کند. او فرصت دارد برای چهارمین بار قهرمان شود. سرمربی ایتالیایی این بار کلوپ را پیش روی خود دارد‌. بیست و هشتم می (۷ خرداد) رئال مادرید در پاریس برای چهاردهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان تلاش خواهد کرد و لیورپول محمد صلاح به دنبال انتقام و جبران شکست سال ۲۰۱۸ است. این دو تیم برای سومین بار در فینال به مصاف هم می روند. نخستین بار در سال ۱۹۸۱ برابر هم قرار گرفتند که قرمز پوشان قهرمان شدند.

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دیدگاه تان را بنویسید