گزارش جی پلاس

مروری بر یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان| زیردریایی های شگفتی ساز و جنگ مادرید به نفع سیتی

رئال مادرید، لیورپول، ویارئال و منچسترسیتی با کنار زدن حریفان بزرگی همچون چلسی و بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و رئال مادرید، ویارئال، لیورپول و منچسترسیتی به نیمه نهایی صعود ‌کردند. هر چهار تیمی که در بازی های رفت پیروز شده بودند برتری شان را در دیدار برگشت حفظ کردند و توانستند حضورشان را در مرحله بعدی قطعی کنند. 

چلسی، مدافع عنوان قهرمانی با وجود به ثمر رساندن سه گل پیاپی به رئال مادرید نتوانست نتیجه مورد نظر را حفظ کند و از این رقابت حذف شد. میسون مونت، آنتونیو رودیگر و تیمو ورنر دروازه تیبو کورتوا را باز کردند اما رودریگو با باز کردن دروازه آبی های لندن موجب شد نتیجه بازی رفت تکرار شود. در وقت اضافه کریم بنزما درخشید و گل صعود سفیدپوشان را به ثمر رساند‌. مهاجم فرانسوی تعداد گل هایش را در این رقابت ها به ۱۲ رساند. رئال مادرید آمار خوبش را مقابل مدافع عنوان قهرمانی حفظ کرد. تاکنون سفیدپوشان ۹ بار توانسته اند تیم هایی که مدافع عنوان قهرمانی بودند را شکست دهند و تنها سه بار در این امر ناکام ماندند. آخرین بار بایرن مونیخ را در سال ۲۰۱۴ مغلوب کردند.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بایرن مونیخ باز هم در مرحله حذفی مقابل تیم های اسپانیایی حذف شد. باورایی ها در نیمه دوم با گل روبرت لواندوفسکی پیش افتادند اما ساموئل چوکوئزه با گلزنی اش در دقیقه ۸۸ آلیانز آره‌نا را در سکوت فرو برد. با این تساوی ویارئال پس از ۱۶ سال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد. زردپوشان با هدایت اونای امری به شگفتی سازی شان در این رقابت ها ادامه خواهند داد. در مقابل یولیان ناگلزمن، سرمربی جوان آلمانی با اشتباهات فاحشی که در دو دیدار رفت و برگشت داشت یکی از مقصران اصلی حذف بایرن لقب گرفت. باوارایی ها فصل گذشته هم در این مرحله حذف شدند و در نبود چند ستاره خود از پاری‌سن ژرمن شکست خوردند.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکومادرید در یک بازی جنجالی در به ثمر رساندن گل ناکام ماند و با تساوی بدون گل از این رقابت ها حذف شد. منچسترسیتی به لطف پیروزی یک بر صفر در دیدار رفت به نیمه نهایی صعود کرد و دومین تیم انگلیسی لقب گرفت که روخی بلانکو را در مرحله حذفی کنار زد (فصل گذشته چلسی تیم مادریدی را شکست داده بود). در بازی چهارشنبه شب صحنه های زشتی دیده شد، درگیری بازیکنان تا تونل ادامه داشت، فلیپه اخراج شد و اتلتیکو ۱۲ دقیقه وقت اضافه را ۱۰ نفره بازی کرد. وقت کشی بازیکنان سیتی نیز از نکات قابل توجه این دیدار بود.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بنفیکا تا آخرین لحظه شانس خود را برای صعود امتحان کرد اما تساوی ۳- ۳ کافی نبود و لیورپول در آنفیلد جشن صعود گرفت. کانوته مانند دیدار رفت (۳ بر یک) گلزنی کرد تا نامش در کنار کریم بنزما فرانسوی قرار بگیرد. ام‌باپه (۱۷-۲۰۱۶)، کارمبو (۹۸-۱۹۹۷) و اودک (۹۶-۱۹۹۵) دیگر بازیکنان فرانسوی بودند که در دو بازی رفت و برگشت یک چهارم گلزنی کردند. فیرمینو دو گل دیگر لیورپول رو به ثمر رساند و راموس، یارمچوک و نونیز برای بنفیکا گلزنی کردند. لیورپول در نیمه نهایی به مصاف ویارئال خواهد رفت و دیگر بازی این مرحله را سیتی و رئال مادرید برگزار خواهند کرد.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

 

دیدگاه تان را بنویسید