گزارش جی پلاس

مروری بر یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان| بنزما مرد هت‌تریک‌‌ها؛ پایان شکست ناپذیری بایرن مونیخ

کریم بنزما در دیدار رئال مادرید و چلسی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کرد و بایرن مونیخ در خانه ویارئال شکست غیرمنتظره ای را تجربه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و کریم بنزما دوباره مانند یک ستاره درخشید. مهاجم رئال مادرید برابر چلسی هت تریک کرد تا پیروزی ۳ بر یک در خانه حریف به دست آید. بازیکن فرانسوی پس از هت تریک مقابل پاری‌سن ژرمن در مرحله قبل دوباره سه گل دیگر به ثمر رساند. پیش از او تنها کریستیانو رونالدو توانسته بود چنین رکوردی به ثبت برساند. بنزما نخستین بازیکنی لقب گرفت که سه بار دروازه چلسی را در تاریخ لیگ قهرمانان باز می کند. 

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره رئال مادرید باز هم توانست در لیگ قهرمانان دروازه‌بان حریف را دچار اشتباه و گلزنی کند. او پیش از این دروازه بان بایرن مونیخ در نیمه نهایی، دروازه بان لیورپول در فینال و دوناروما را در یک هشتم نهایی به  اشتباه انداخته بود. تک گل چلسی را کای هاورتز در نیمه اول به ثمر رساند. آبی های لندن در سانتیاگو برنابئو کار دشواری خواهند داشت چون سفیدپوشان هرگز برتری دو گل در بازی رفت را از دست ندادند. همچنین نحسی مادرید برابر چلسی به پایان رسید و این تیم پس از شش بازی توانست حریف انگلیسی اش را شکست دهد. 

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ویارئال دیگر تیم اسپانیایی بود که پیروز شد. شاگردان اونای امری با یک نمایش عالی توانستند نخستین شکست بایرن مونیخ در این فصل لیگ قهرمانان اروپا را رقم بزنند. زردپوشان تنها یک گل به ثمر رساند اما اگر کمی خوش شانس بودند می توانستند حداقل دو بار دیگر دروازه مهمان را باز کنند. بایرن که در نیمه نخست حتی یک ضربه در چارچوب نداشت پس از ۲۲ بازی در لیگ قهرمانان در خارج از خانه مغلوب شد. البته داور می توانست در لحظات پایانی به نفع باواریایی پنالتی اعلام کند اما خطای بازیکن ویارئال روی لئون گورتسکا در محوطه جریمه را نادیده گرفت. بایرن پس از ۳۱ بازی در لیگ قهرمانان در گلزنی ناکام ماند. 

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

در نخستین شب لیورپول ۳ بر یک بنفیکا را در استادیو دا لوژ شکست داد و به حضور در نیمه نهایی خیلی نزدیک شد. لوییس دیاس در این دیدار درخشید و علاوه بر پاس گل، گل سوم تیمش را نیز به ثمر رساند. او نخستین بازیکن کلمبیایی لقب گرفت که در لیگ قهرمانان در یک بازی چنین آماری به ثبت می رساند. ابراهیم کانوته برای اولین بار در لیگ قهرمانان گلزنی کرد و سادیو مانه دیگر گل لیورپول را به ثمر رساند. در مقابل داورین نونیس دروازه مهمان را باز کرد. او اولین بازیکن اروگوئه ای لقب گرفت که در مرحله گروهی، یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی گلزنی می کند. 

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی توانست با یک گل اتلتیکومادرید را شکست دهد. شاگردان پپ گواردیولا که با دفاع یازده نفره روخی بلانکو روبرو شده بودند به سختی توانستند پیروز این دیدار شوند. تک گل این بازی را کوین دی بروین در دقیقه ۷۰ به ثمر رساند. هافبک بلژیکی تاکنون یازده گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده که پنج گل در یک چهارم نهایی بوده است. اتلتیکو که دست خالی به اسپانیا برگشت در دیدار سه شنبه شب تنها دفاع کرد. تیم سیئمونه در ۹۰ دقیقه حتی یک شوت هم نزد که برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان چنین آماری به ثبت رسید. نحوه بازی اتلتیکو سوژه رسانه ها شد و مطبوعات انگلیسی  آن را "تاکتیک کثیف" و "دلقک های اتلتیکو" توصیف کردند. 

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دیدارهای برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می شوند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید