جی پلاس

همه تقابل های جذاب مرحله گروهی جام جهانی 2022| مسی و لواندوفسکی به هم رسیدند؛ ایران به آمریکا!

در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر علاوه بر رویارویی های تیمی تماشایی و تقابل های فردی جذابی هم دیده خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: با برگزاری قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نخستین تقابل ها مشخص شد. این رویایی ها تنها میان تیم ها نیستند و دوئل های فردی نیز وجود دارند. بازی های هیجان انگیزی در مرحله گروهی برگزار خواهد شد. 

اسپانیا و آلمان

آخرین بازی های این تیم در یورو و جام جهانی به نفع لاروخا تمام شده است.‌ به نوشته مارکا، نخستین بار در سال ۲۰۰۸ برابر هم قرار گرفتند که تیم لوییس آراگونس به لطف گل فرناندو تورس پیروز شد. در سال ۲۰۱۰ اسپانیا توانست با گل کارلس پویول راهی فینال جام جهانی شود. آخرین بازی دو تیم در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد که اسپانیا با شش گل آلمان را شکست داد. این بازی در لیگ ملت ها انجام شد و برتری میزبان کاملا آشکار بود. 

لواندوفسکی و مسی

آخرین برنده توپ طلا مقابل آخرین برنده جایزه The Best  قرار می گیرد. روبرت لواندوفسکی که چند ماه پیش نتوانست جایزه فرانس فوتبال را ببرد در مراسم فیفا به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد.‌ در سال ۲۰۲۲ مهاجم لهستانی همه رکوردهای گلزنی را شکست و دوباره یکی از نامزدهای توپ طلا می شود. مسی که از لیگ قهرمانان حذف شده  و آمار ضعیفی در فرانسه به ثبت رسانده است بعید است دوباره بتواند این جایزه را به دست آورد. 

تاتا مارتینو مقابل آرژانتین

لیونل اسکالونی مقابل تاتا مارتینو قرار می گیرد. تیم آرژانتین برابر گذشته خود بازی خواهد کرد. تاتا توانست مکزیک را راهی قطر کند، این صعود درخشان نبود اما تیمش راهی مرحله نهایی شد. در مقابل آرژانتین صعود آسانی داشت و چند ماه قبل حضورش را در خاورمیانه قطعی کرده بود. تاتا که متولد روساریو آرژانتین است در سال ۱۹۹۹ به عنوان بازیکن برای تیم ملی کشورش بازی کرد و سپس هدایت آلبی سلسته را در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بر عهده گرفت. در این مدت آرژانتین دو کوپا آمه‌ریکا را به دلیل شکست از شیلی در ضربات پنالتی از دست داد. 

داربی های گروه B

نخستین داربی بین انگلیس و آمریکا است. آمریکا در گذشته های دور پیش از تولد، مستعمره بریتانیایی ها بود. انگلیسی ها ممکن است با اسکاتلند یا ولز هم روبرو شوند که عضو بریتانیا هستند (آخرین پلی اف اروپا ژوئن برگزار می شود). در رابطه با آمریکا علاوه بر بازی مقابل انگلیس به مصاف ایران هم خواهد رفت. پیش از این دو تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ در فرانسه به مصاف هم رفتند. در اوج تنش سیاسی، ایران توانست ۲ بر یک آمریکا را شکست دهد. 

برزیل تقریبا در گروه مشابه جام جهانی ۲۰۱۸ قرار گرفت 

چهار سال پیش برزیل در گروه E قرار داشت و به جای کامرون با کاستاریکا همگروه بود. همچنین صربستان و سوییس دیگر حریفانش بودند. سلسائو با تساوی یک بر یک مقابل سوییس کار خود را شروع کرد اما با دو پیروزی در ادامه راه توانست به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کند. سوییس همراه برزیل به یک هشتم نهایی راه پیدا کرد و صربستان سه امتیازی و کاستاریکا یک امتیازی حذف شدند. این بار باید دید کامرون مقاومت بیشتری نسبت به کاستاریکا خواهد داشت و یا صربستان تیم با تجربه تری نسبت به چهار سال پیش خواهد بود یا نه. البته با توجه به عملکردشان در مرحله مقدماتی بعید نیست این چنین باشند. آن ها پرتغال را به پلی اف فرستادند و خود به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کردند. 

رونالدو و سوارس

دو گلزن عصر. کریستیانو رونالدو که پنجمین جام جهانی اش را تجربه می کند برابر لوییس سوارس قرار می گیرد که برای چهارمین بار در این رقابت ها حاضر می شود. هر دو مهاجم بارها با هم روبرو شدند به خصوص در لیگ اسپانیا. اکنون ستاره پرتغالی در منچستریونایتد بازی می کند و سوارس در اتلتیکو مادرید. سوارس در ۱۳ بازی خود در جام جهانی هفت گل به ثمر رسانده است و بهترین عملکردش در آفریقای جنوبی رقم خورد که چهار بار گلزنی کرد. رونالدو در ۱۷ بازی تنها هفت گل به ثمر رسانده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید