جی پلاس

کریم یک زمینی فوق العاده؛ بنزما بهترین مهاجم حال حاضر جهان است؟

مهاجم رئال مادرید در ۱۵ گل از ۲۱ گل تیمش در این فصل از لالیگا تاثیر مستقیم داشته و حالا فوتبال جهان با یک ستاره به نام کریم بنزما روبه رو شده است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: این روزها نام کریم بنزما بر سر زبان ها است. مهاجم رئال مادرید در نبود کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در لالیگا مانند یک ستاره می درخشد و تاکنون آمار خیره کننده ای از خود بر جای گذاشته است. بازیکن فرانسوی با دبل در دیدار با مایورکا به رکورد ۲۰۰ گل در این رقابت ها دست یافت و تعداد گل هایش را در این فصل به عدد هشت رساند. ستاره سفیدپوشان اکنون از ۱۲ تیم لالیگا بیشتر گلزنی کرده و تنها والنسیا (۱۱)، رایو وایکانو (۱۰)، رئال بتیس، رئال سوسیداد و اتلتیکومادرید (۹) در این زمینه بالاتر از او قرار دارند. تعداد گل های کریم با بارسلونا و سویا برابر است. البته هر دو تیم یک بازی کمتر انجام داده اند. 

بنزما تنها در این فصل گلزنی نکرده و در به ثمر رسیدن گل های دیگر مادرید نیز تاثیر گذاشته است. او تاکنون هفت پاس گل داده تا بهترین رکورد قرن ۲۱ را در لالیگا به نام خود ثبت کند. هیچ بازیکنی پیش از او نتوانسته بود در شش هفته حداقل هفت گل بزند و هفت پاس گل دهد حتی مسی. مهاجم فرانسوی تاثیر گذارترین بازیکن پنج لیگ برتر اروپایی است (لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه). ارلینگ هالند با هفت گل و سه پاس گل و یک بازی کمتر او را تعقیب می کند. لواندوفسکی با هفت گل در رتبه دوم دیده می شود. جایگاه چهارم با پنج گل و دو پاس گل برای وینیسیوس است و کیلیان ام‌باپه این فهرست را با چهار گل و سه پاس گل تکمیل می کند. 

بنزما در شش بازی نخست لالیگا ۲۳ بار به سمت دروازه شوت زد که ۱۲ ضربه اش در چارچوب بود. شش گل این بازیکن با پای راست به ثمر رسید، دو گل با ضربه سر و یکی از روی نقطه پنالتی. او برابر سلتاویگو هت تریک کرد و مقابل آلاوس و مایورکا دبل کرد. همچنین در پنج بازی پاس گل داد. برابر لوانته و مایورکا، هر یک دو پاس گل و مقابل سلتاویگو، بتیس و والنسیا یک پاس گل را ثبت کرد. مهاجم فرانسوی در ۱۵ گل از ۲۱ گل مادرید در این فصل تاثیرگذار بوده است که آمار فوق العاده ای به حساب می آید. 

اگر مجموع گل های مادرید در این فصل در نظر گرفته شود (۲۲) کریم در ۶۸ درصد آن ها تاثیر مستقیم داشته است. آمار نشان می دهد مهاجم فرانسوی به سمت توپ طلا گام برداشته و در میان بهترین گلزنان جهان در سال ۲۰۲۱ قرار دارد. او مانند لواندوفسکی در ۳۴ گل نقش مستقیم داشته است. بازیکن بایرن ۳۱ گل را وارد دروازه حریفان کرد و سه پاس گل داد، از طرفی بنزما ۲۳ گل به ثمر رساند و یازده پاس گل داد. مسی که در رتبه سوم قرار دارد به تعداد مهاجم مادرید گلزنی کرده اما پاس گل های کمتری داده است (هشت). هالند با ۲۴ گل و هفت پاس گل در جایگاه بعدی قرار دارد و سپس ام‌باپه با ۱۶ گل و شش پاس گل دیده می شود که در این زمینه با لوکاکو برابر است. 

مهاجم رئال مادرید که سال ها زیر سایه رونالدو بود و همیشه از او انتقاد می شد اما اکنون به ستاره تیمش تبدیل شده است. این بازیکن پس از جدایی CR7  (آگوست ۲۰۱۸) تا به امروز ۹۵ بار دروازه حریفان را باز کرده و تنها ۱۰ گل کمتر از رونالدو‌ به ثمر رسانده است. بنزما در رتبه پنجم قرار دارد و بالاتر از مهاجمان گلزنی همچون چیرو ایموبیله (۸۸)، محمد صلاح (۸۶) و روملو لوکاکو (۸۳) دیده می شود. لواندوفسکی (۱۵۴)، مسی (۱۲۰) و ام‌باپه (۱۱۵) رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. نکته قابل توجه برتری بنزما نسبت به رونالدو در گل ها بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی است‌. مهاجم فرانسوی ۸۵ گل به ثمر رسانده و ستاره پرتغالی ۷۶ گل، یعنی ۸۹.۴۷ درصد گل های بنزما از روی نقطه پنالتی نبوده و رونالدو ۷۲.۳۸ درصد. 

اعتماد زین الدین زیدان به بنزما موجب شد این بازیکن نشان دهد چیزی کمتر از بهترین گلزنان جهان ندارد. از طرفی باشگاه رئال مادرید که تا آخرین لحظه نقل و انتقالات تابستانی تلاش کرد با ام‌باپه قرارداد امضا کند نمی دانست مهاجم فرانسوی تیمش به یک ستاره تبدیل می شود و نه تنها عملکرد بهتری از بازیکن پاری‌سن ژرمن خواهد داشت بلکه از تمام مهاجم های تیم های بزرگ اروپایی هم بهتر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید