گزارش جی پلاس از حواشی الکلاسیکو ۲۷۲ / رئال مادرید ۲- بارسلونا صفر

رئال با پیروزی بر بارسا صدرنشین لالیگا شد/ شب بد مسی و اولین شکست ستین در الکلاسیکو+عکس و فیلم/جدول

بازی تیم های رئال مادرید و بارسلونا به سود مادریدی ها به پایان رسید تا این تیم به صدر جدول لالیگا بازگردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دو تیم رئال مادرید و بارسلونا از ساعت 23:30 یکشنبه 11 اسفند در ورزشگاه شهر سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر صفر رئال مادرید به پایان رسید تا شاگردان زیدان با 56 امتیاز به صدر جدول لالیگا بازگردند. بارسلونا هم با 55 امتیاز دوم است. در پایان لالیگا و در صورت تساوی امتیازی دو تیم این رئال مادرید است که با یک تساوی و یک برد در بازی های رودر رو قهرمان می شود.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. بارسلونا با تساوی برابر ناپولی و رئال با شکست مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان پای به این مسابق گذاشتند.

ترکیب بارسا با نظر ستین: تراشتگن، سمدو، پیکه، سرجی روبرتو، آرتور، مسی، گریژمان، جوردی آلبا، دی‌یانگ، ویدال،اومتیتی

ترکیب رئال با نظر زیدان: کورتوآ، کارواخال، راموس، وران، کروس، بنزما، مارسلو، والورده،کاسمیرو، ایسکو و وینیسیوس

photo_2020-03-02_01-29-28

نیمه اول

بازی متعادل آغاز شد اما رئال بیش از حریف توپ را در اختیار داشت و بیشتر روی دروازه بارسا حاضر بود. در 20 دقیقه نخست مسابقه متئو لاهوز به کارواخال، جونیور و آلبا کارت زرد نشان داد. با وجود اینکه رئال بازی را در اختیار داشت اما اولین موقعیت جدی بارسلونا را گریژمان روی پاس آلبا از دست داد. با وجود اینکه بازیکنان رئال مادرید توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند اما در زدن ضربات آخر دقت نداشتند. در دقیقه 34 این مسابقه آرتور با کورتوآ تک به تک شد اما دروازه بان رئال توپ این بازیکن را به کرنر فرستاد. دقیقه 38 این بار نوبت مسی بود که برابر کورتوآ ناکام باشد؛ یک بار دیگر در موقعیت تک به تک دروازه بان رئال موفق ظاهر شد. بازیکنان بارسلونا بازهم روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شدند که با بی دقتی در پاس آخر این موقعیت هم از دست رفت. در نهایت نیمه اول بدون گل به پایان رسید. در پایان این نیمه بارسا 3 و رئال یک ضربه در چارچوب داشت. شاگردان ستین 392 پاس و شاگردان زیدان 281 پاس را ثبت کردند.

نیمه دوم

مهم ترین اتفاق نیمه دوم در دقیقه 56 رخ داد جایی که ایسکو با یک شوت دروازه ترشتگن را تهدید کرد اما دروازه بان آلمانی توپ را به کرنر فرستاد. این بار نوبت پیکه بود که دروازه خودی را روی ضربه سر ایسکو نجات بدهد، این مدافع توپ را از روی خط دروازه به بیرون زد. در دقیقه 63 توپ پشت مدافعان بارسلونا به بنزما رسید اما او نتوانست دروازه حریف را باز کند. مارتین بریتویت به محض ورود به زمین صاحب یک موقعیت شد و با وجود اینکه توپ را از کورتوآ رد کرد اما مدافع رئال دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 71 وینیسیوس جونیور بازیکن جوان رئال از زاویه بسته دروازه حریف را باز کرد تا تیمش با یک گل پیش بیفتد. این توپ با پای پیکه تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد. در دقیقه 78 بازهم بازیکنان رئال صاحب موقعیت شدند اما آن ها از زدن ضربه دقیق بازماندند. آنسو فاتی برای بارسا و مودریچ برای رئال مادرید به میدان آمدند. در دقیقه 82 روی ارسال مسی، پیکه در نظر داشت اشتباهاش روی صحنه گل را جبران کند اما ناموفق بود. در دقیقه 83 وینیسیوس می توانست گل دوم خودش و تیمش را بزند اما ترشتگن توپ را مهار کرد. مسی در دقیقه 84 این مسابقه به دلیل خطا روی کروس کارت زرد گرفت. تلاش های تیم میهمان بی فایده بود و در دقیقه 92 این ماریانو دیاز بود که چند ثانیه بعد از حضورش در زمین گل دوم را زد تا این بازی با نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد و رئال در حضور رونالدو در برنابئو صدرنشین لالیگا شود. هر دو گل رئال مادرید از زاویه بسته وارد دروازه بارسلونا شد. ستین سرمربی بارسلونا در اولین تجربه اش در الکلاسیکو شکست خورد.

حواشی:

*سرخیو راموس با حضور در این مسابقه با عبور از مانوئل سانچز، رکورددار بیشترین حضور در الکلاسیکو در تاریخ باشگاه رئال مادرید شد‌.

*با توجه به لغو بازی یوونتوس و اینتر در سری آ به خاطر کرونا، کریستیانو رونالدو در VIP ورزشگاه خانگی رئال نظاره گر این بازی بود.

*وینیسیوس جونیور با 19 سال و 233 روز سن رکورد لیونل مسی با 19 سال و 259 روز را شکست و به جوانترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو تبدیل شد.

*وینیسیوس جونیور پس از گلزنی به بارسلونا شادی پس از گل کریستینو رونالدو که در ورزشگاه حاضر هم بود را تقلید و تکرار کرد.

*تونی کروس در جریان ال‌کلاسیکو  98.5% دقت پاس را به ثبت رساند، کروس در این بازی 65 پاس ارسال کرد که 64 پاس با موفقیت به هدف رسید، گل اول رئال مادرید هم روی پاس زیبای این بازیکن به ثمر رسید.

*مسی در جریان دیدار با رئال مادرید تنها 4 بار اقدام به دریبل کرد که از این تعداد تنها 1 بار موفق به عبور از حریف مقابل خود شد.

پس از ۴۷ ماه و ۷ ال‌کلاسیکو که با ۳ تساوی، ۴ شکست برای رئال‌مادرید همراه بود، بالاخره در لالیگا موفق به  شکست بارسلونا در لیگ شدند. آخرین پیروزی لالیگایی کهکشانی ها به سال ۲۰۱۶ و با نتیجه ۲ بر یک برمی‌گشت. این پیروزی اولین پیروزی زیدان برابر بارسلونا در خانه به عنوان سرمربی به شمار می‌رود.

*با این پیروزی، تعداد برد های رئالمادرید در تاریخ الکلاسیکو با بارسلونا برابر شد.

*ماریانو دیاز 50 ثانیه پس از ورود به بازی گلزنی کرد این در شرایطی است که این بازیکن اولین بازی خود در این فصل لالیگا را انجام داد و با چهارمین لمس توپ خود در این فصل به گل رسید، 3 لمس توپ دیگر او پیش از لحظه گل و در کورس با بازیکن بارسلونا بود.

 

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

photo_2020-03-02_00-05-30

IMG_20200301_232759_152

 

photo_2020-03-01_23-16-37

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

ال کلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

بارسلونا - رئال مادرید - الکلاسیکو

ستین: زمان زیادی تا پایان فصل باقی است/این باخت معنی زیادی ندارد

ستین سرمربی بارسلونا بعد از این مسابقه درمورد مسی گفت:« لئو بازیکن خیلی مهمی است. شرایط در بازی امشب به نحوی پیش رفت که نشد که بشود. ولی ما بازیکنان دیگری هم داریم که می توانند به تیم کمک کنند؛ بازیکنانی مثل آنتوان گریژمان.. هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی است و بازی های زیادی پیش روست و اتفاقات فراوانی ممکن است رخ دهد.»

ستین در ادامه در آنالیز بازی ال کلاسیکو گفت:« در نیمه اول ما توانستیم از فشارها عبور کنیم و خودمان را به محوطه جریمه رئال مادرید برسانیم ولی در نیمه دوم کار برایمان خیلی سخت تر شد. سخت است که همزمان دفاع و حمله کرد. در نیمه اول رئال مادرید فشار زیادی به تیم ما وارد کرد ولی توانستیم از این فشارها عبور کنیم. هر بازی فوتبال فازهای مختلفی دارد که عملکرد تیم در آن فاز بستگی به دقت عملش دارد. اگرچه که ما از فشار حریف رها شدیم و موقعیتهای متعددی داشتیم ولی نتوانستیم به گل برسیم.»

او در پاسخ به این سوال که نتیجه این بازی شایستگی رئال را نشان می دهد یا عدم شایستگی بارسا را گفت:« گاهی وقتها هردوی اینها هست. گاهی این طبیعی است که بلغزی و سعی کنی که بازی کنی ولی وقتی حریف تا این حد تو را تحت فشار می گذارد، کار آسان نیست. رئال بازیکنان سرسختی دارد و باید به شایستگی آنها اشاره کرد. این باخت معنی زیادی ندارد. الان رئال یک امتیاز بیشتر از ما دارد و هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی است.»

بوسکتس :هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده است

بوسکتس درمورد عملکرد تیمش دراین مسابقه گفت:« باید بعضی وقت ها ریسک هایی را انجام داد ولی به نظرم ما بازیکنان مناسبی برای این کار داریم؛ گاهی وقتها چنین ریسک هایی را شاهد هستیم. ما در نیمه اول بازی بهتر بودیم و درنیمه دوم رئال بهتر کار کرد. همین سرنوشت بازی را رقم زد. البته بعید می دانم که برتری رئال نسبت به ما برتری فیزیکی بوده باشد. تیم ما در نیمه اول عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت ولی در نیمه دوم کار برایمان ست شد. در یک صحنه بدشانسی آوردیم و توپ برگشتی گل اول رئال را به همراه داشت. ما همیشه دوست داریم که توپ را در اختیار داشته باشیم ولی همیشه اینطور نمی شود. در هر بازی بین دو تیم بزرگ، تیمی که توپ را در اختیار نداشته باشد، زجر می کشد. »

او در مورد برد رئال در این بازی و گرفتن صدر جدول از بارسلونا گفت:« هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده و ما فقط یک امتیاز با رئال مادرید فاصله داریم. باید اشتباهاتمان را اصلاح کنیم.»

وینیسیوس: این بهترین شب من در رئال بود

وینیسیوس اندکی بعد از اتمام این بازی در حالی که نمی توانست شادی اش را از بازی خوبی که به نمایش گذاشته بود پنهان کند، گفت:« این بهترین شب من از زمان انتقالم به رئال مادرید بود. قطعا در طول این مدت تلاشهای زیادی انجام دادم و همیشه منتظر آن بودم که زمان درخششم فرا برسد. تونی کروس پاس خوبی به من داد. ما این حرکت را درتمرینات تیم تمرین می کردیم و این بار کار خوب پیش رفت و توانستم گل بزنم. توپ را به سمت دروازه شلیک کردم و به پیکه خورد.»

او که یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید در بازی امشب ال کلاسیکو بود ادامه داد:« باید همین گونه به تلاش ادامه دهیم؛ برای خودمان و برای هواداران که همیشه در ورزشگاه از ما حمایت می کنند. امشب بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. من در بهترین تیم دنیا هستم و می خواهم که هواداران تیممان همیشه همینگونه شاد و خوشحال باشند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید