جی پلاس

پسرطلایی از کشور نروژ مالک تاج و تخت رونالدو! +عکس

تنها ارلینگ هالند می تواند به رکورد گلزنی ستاره پرتغالی در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: کریستیانو رونالدو برای مدت زمان طولانی بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. با این حال اگر بازیکنی بتواند جانشین مهاجم پرتغالی شود کسی نیست جز ارلینگ هالند. آمار نشان می دهد مهاجم جوان دورتموند می تواند در سال های آینده به رکورد بازیکن پرتغالی برسد. به نوشته بی ساکر، هیچ ستاره ای در قرن ۲۱ نتوانسته است به رکورد ۲۰ گل هالند دست یابد.

مهاجم نروژی هر بار نشان می دهد می تواند جانشین رونالدو شود. کریستیانو هنوز فرصت دارد تا آمارش را بهتر کند اما بالاخره یک روز از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. هالند با تنها دو دوره حضور در لیگ قهرمانان رکورد قابل توجهی به ثبت رسانده است. او در ۱۴ بازی ۲۰ بار دروازه حریفان را در لیگ قهرمانان باز کرده است. 

سال ها زمان می برد تا هالند به رکورد رونالدو برسد اما اگر عملکرد مهاجم دورتموند با دیگر ستاره ها مقایسه شود برتری این بازیکن کاملا آشکار است. برای مثال کریستیانو برای به ثمر رساندن ۲۰ گل در لیگ قهرمانان نیاز به ۵۶ بازی داشت. درست است که CR7 در روزهای نخست در منچستریونایتد نیمکت نشین بود اما هالند توانست با تیم سالزبورگ در ۶ بازی هشت گل نخستش را به ثمر برساند، در حالی که تیم اتریشی با لیورپول و ناپولی هم گروه بود.

لیونل مسی دیگر فوق ستاره جهان فوتبال هم به بازی های بیشتری نیاز داشت تا به ۲۰ گل برسد. مهاجم آرژانتینی پس از ۴۰ بازی با پیراهن بارسلونا چنین رکوردی را به ثبت رساند. نزدیک ترین بازیکن به هالند هری کین است. او پس از ۲۴ دیدار ۲۰ گل به ثمر رساند. آندره‌آ پیرلو (۳۶)، رود فان نیسلتروی (۲۷) و فیلیپو اینزاگی (۲۸)  دیگر بازیکنانی هستند که برای به ثمر رساندن ۲۰ گل به کمتر از ۳۰ بازی نیاز داشتند. 

از گلزن های برتر کنونی کریم بنزما به ۳۴ دیدار نیاز داشت. روبرت لواندوفسکی در ۳۶ بازی این رکورد را به ثبت رساند. سرخیو آگوئرو با ۳۷ و نیمار با ۳۸ بازی در این فهرست قرار دارند. این در حالی است برای گلزنی همچون لوییس سوارس پس از ۴۲ دیدار این اتفاق افتاد و زلاتان ایبراهیموویچ در ۷۱ بازی توانست ۲۰ گل به ثمر برساند. 

ارلینگ هالند
ستون اول: تعداد بازی هایی که بازیکنان برای به ثمر رساندن ۲۰ گل نیاز داشتند
ستون دوم: تعداد گل های بازیکنان تا شروع فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ 

دیدگاه تان را بنویسید