مسی در نبود رونالدو ناپدید شده است!

مهاجم بارسلونا پس از جدایی ستاره پرتغالی از رئال مادرید نتوانسته است در ال کلاسیکو گلزنی کند.

لینک کوتاه کپی شد

ناکامی در گلزنی در ال کلاسیکو

به گزارش جی پلاس؛ جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید روی عملکرد لیونل مسی در ال کلاسیکو ها تاثیر گذاشته است. مهاجم بارسلونا در پنج بازی که پس از جدایی ستاره پرتغالی برابر رئال مادرید به میدان رفت نتوانست نه گلی به ثمر برساند و نه پاس گل بدهد. همچنین در آخرین دیداری که رونالدو برای سفیدپوشان بازی کرد نیز گلی به ثمر نرساند. این آمار عجیبی به حساب می آید چون ستاره آرژانتینی در ۳۳ بازی که رونالدو در ال کلاسیکو حضور داشت ۲۱ بار گلزنی کرد.

مسی در آخرین ال کلاسیکوهایی که مهاجم پرتغالی به میدان رفت توانست گلزنی کند. او دو گل در فصل ۱۷-۲۰۱۶ در سانتیاگو برنابئو به ثمر رساند (بارسلونا ۳ بر ۲ پیروز شد و مسی گل برتری تیمش را در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند). او در سوپرجام ۲۰۱۷ در دیدار رفت در نوکمپ گلزنی کرد اما در بازی برگشت که رونالدو در برنابئو حضور نداشت (محروم بود) گلی به ثمر نرساند. بازیکن آرژانتینی در دو بازی لیگ در هر دو بازی رفت و برگشت یک بار گلزنی کرد. بارسا در برنابئو ۳ بر صفر پیروز شد (مسی یک پاس گل هم به ویدال داد) و در نوکمپ دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند.

مهاجم آبی اناری ها فصل گذشته نخستین ال کلاسیکو بدون رونالدو را به دلیل آسیب دیدگی از دست  اد. آبی اناری ها مادرید یولن لوپتگی را با نتیجه ۵ بر یک در نوکمپ گل باران کردند. مسی سپس نتوانست در نیمه نهایی کوپا دل ری دروازه مادرید را باز کند و در بازی برگشت لالیگا هم در این امر ناکام ماند. در این فصل بارسا در حالی با ال کلاسیکو لیگ خداحافظی کرد که نتوانست دروازه تیبو کورتوا را باز کند. 

در طول این سال ها (تقریبا یک دهه) رقابت دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی در سطح جهان مطرح بوده است. آن ها در حالی برای کسب پیچیچی (جایزه آقای گل لالیگا) تلاش می‌کردند که پس از دوران تلمو سارا هرگز چنین رقابتی دیده نشده بود. مسی و رونالدو همچنین تمام عناوین فردی را به خود اختصاص می دادند تا این که لوکا مودریچ به حمکرانی دو ستاره جهان فوتبال پایان داد. البته یک سال بعد دوباره مسی توانست برنده توپ طلا شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید