گزارش جی پلاس از قرعه کشی پلی اف جام جهانی۲۰۲۲

مسیر مرگ برای ایتالیا و رونالدو؛ خداحافظی با لواندوفسکی یا خدای سوئد!

جام جهانی ۲۰۲۲ بدون قهرمان یورو ۲۰۲۰ یا ستاره پرتغالی در قطر برگزار خواهد شد و ممکن است ستاره لهستانی نیز در این رقابت ها حضور نداشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی ۲۰۲۲ بدون کریستیانو رونالدو یا ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ یا شاید هم هیچ کدام برگزار خواهد شد و از میان روبرت لواندوفسکی و زلاتان ایبراهیموویچ تنها یکی از آن ها شانس حضور در قطر دارند. پس از قرعه کشی جمعه شب پلی اف اروپا مسیر ها مشخص شد و ۱۲ تیم حاضر حریفان خود را شناختند. 

 

اتفاق شرم آور در لیگ پرتغال؛ بازی که هرگز نباید برگزار می شد

 

در مسیر A  اسکاتلند به مصاف اوکراین می رود و ولز برابر اتریش قرار می گیرد. برنده این دو دیدار در فینال با هم رقابت می کنند تا یکی از سهمیه های باقی مانده اروپا را به دست آورند. قرعه مناسبی برای هر چهار تیم است و آن ها می توانند در مسیری نسبتا آسان به هدف خود برسند. با این حال شانس صعود اوکراین یا ولز بیش از دیگر دو تیم است.

تیم ملی ولز

مسیر B تقابل لهستان با روسیه و سوئد با جمهوری چک است. روسیه که در لحظات پایانی فرصت صعود مستقیم به جام جهانی را از دست داد اکنون باید ابتدا از تیمی عبور کند که ستاره ای همچون لواندوفسکی رهبرش است. در طرف دیگر سوئد که از ایبراهیموویچ با تجربه بهره می برد به نظر نمی رسد کار دشواری برای صعود به فینال داشته باشد. چک با سهمیه لیگ ملت ها در پلی اف حاضر است و حریف خیلی قدرتمندی به حساب نمی آید. اگر لهستان بتواند میزبان دوره قبل جام جهانی را کنار بزند و سوئد از سد چک عبور کند تقابل لواندوفسکی و ایبراهیموویچ در فینال رخ خواهد داد. در هر صورت یکی از این ستاره ها در جام جهانی نخواهد بود. 

یورو ۲۰۲۰ تیم فوتبال سوئد و لهستان

مسیر C، مسیر مرگ است. ایتالیا در نخستین گام با مقدونیه شگفتی ساز روبرو می شود. شاید در کاغذ آسان ترین حریف ممکن برای آتزوری باشد اما مقدونیه به راحتی شکست نمی خورد. در نیمه نهایی دیگر پرتغال و ترکیه روبرو می شوند. تیم کریستیانو رونالدو می تواند از سد ترک ها عبور کند اما در فینال به احتمال فراوان با ایتالیا روبرو می شود. هر دو تیم به آسانی می توانستند به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنند اما در عین ناباوری این فرصت خوب را از دست دادند و اکنون یکی از این تیم باید با جام جهانی خداحافظی کند.

جشن قهرمانی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰

روبرتو مانچینی پس از مشخص مسیر ایتالیا گفت: "قرعه خیلی سختی است. مقدونیه تیم خیلی خوبی است و در صورت پیروزی باید با پرتغال یا ترکیه در فینال روبرو شویم." این اظهارات نشان می دهد قهرمان اروپا برای رسیدن به جام جهانی کار آسانی نخواهد داشت‌. ایتالیا در دوره گذشته هم حضور نداشت. اگر این بار هم نتواند صعود کند شکست بزرگی برایش به حساب می آید و برای اولین بار در تاریخ چنین اتفاقی رخ خواهد داد. 

در طرف دیگر جام جهانی بدون رونالدو، یک ضرر بزرگ برای فیفا خواهد بود. ستاره پرتغالی یکی از بزرگان جهان فوتبال است و نبودش در قطر برای خیلی از فوتبالدوستان قابل تصور نیست. از طرفی کریستیانو نمی خواهد شانس حضور در آخرین جام جهانی اش را از دست بدهد. بعید به نظر می رسد او به خاطر سنش در جام جهانی ۲۰۲۶ بازی کند. آخرین باری که پرتغال در جام جهانی حضور نداشت به سال ۹۸ برمی گردد. 

سرنوشت ۱۲ تیم ابتدا با انجام بازی های نیمه نهایی پلی اف در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مارس (۴ و ۵ فروردین) مشخص می شود. سپس سه دیدار نهایی در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم مارس (۸ و ۹ فروردین) برگزار می شود و چهره سه تیم دیگر راه یافته به جام جهانی معلوم می شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید