گزارش جی پلاس

تیم های اروپایی راه یافته به جام جهانی 2022| مسیری سخت در انتظار پرتغال و ایتالیا+ نحوه برگزاری پلی آف

۱۲ تیم اروپایی در پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با هم رقابت می کنند تا سه سهمیه باقی مانده قاره سبز مشخص شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در اروپا سه شنبه شب به پایان رسید. هفته آخر پر از شگفتی بود و دو قهرمان گذشته یورو فرصت صعود مستقیم به قطر را از دست دادند. تیم ملی ایتالیا هر دو بازی خود را با تساوی به پایان رساند (یک بر یک مقابل سوییس و صفر بر صفر برابر ایرلند شمالی) و پرتغال کریستیانو رونالدو پس از توقف مقابل ایرلند مغلوب صربستان شد.

 

لاله های نارنجی را در قطر ببینید؛ اولین غایب بزرگ جام جهانی 2022 معرفی شد+ عکس و ویدیوی گل ها

 

نروژ دیگر ناکام این هفته بود و نتوانست در دو بازی خود پیروز شود تا ارلینگ هالند فرصت حضور در جام جهانی را از دست بدهد. سوئد زلاتان ایبراهیموویچ هم در بازی نخست با شکست برابر گرجستان صدرنشینی را از دست داد و سپس اسپانیا با پیروزی یک بر صفر برابر این تیم جواز حضور در مرحله پایانی را گرفت.

gettyimages-1236568447-2048x2048

تیم های انگلیس، فرانسه، بلژیک، هلند و کرواسی به هدف خود رسیدند و توانستند با تثبیت صدرنشینی شان راهی قطر شوند. از طرفی سوییس و صربستان بر خلاف انتظارها به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کردند و در کنار دانمارک و آلمان قرار گرفتند تا تکلیف ۱۰ سهمیه اروپا مشخص شود. مقدونیه شمالی با کسب دو پیروزی ارزشمند مقابل ارمنستان و ایسلند شگفتی ساز شد و توانست در کنار ایتالیا، پرتغال، روسیه، اسکاتلند، لهستان، سوئد، اوکراین، ولز و ترکیه به پلی اف صعود کند. اتریش و چک هم به لطف داشتن بالاترین رنکینگ در لیگ ملت ها در این مرحله حضور خواهند داشت.

gettyimages-1236567121-2048x2048

بازی های پلی اف در حالی در ماه مارس برگزار می شوند که تیم ها در قرعه کشی پنجم آذر (۲۶ نوامبر) حریفانشان را خواهند شناخت. ۱۲ تیم در سه پلی اف مجزا رقابت می کنند و بازی ها به صورت نیمه نهایی و فینال خواهد بود. قهرمان هر یک از آن ها به جام جهانی صعود می کند. شش نیمه نهایی در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مارس (۴ و ۵ فروردین) برگزار می شود. پس از مشخص شدن فینالیست ها، سه دیدار نهایی در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم مارس (۸ و ۹ فروردین) به انجام می رسد.

gettyimages-1236588282-2048x2048

 تیم هایی که بیشترین امتیاز را در مرحله گروهی کسب کرده اند در نیمه نهایی پلی اف با هم روبرو نخواهند شد. ایتالیا و پرتغال جزو آن ها هستند و این دو تیم برابر هم قرار نمی گیرند اما ممکن است در فینال به مصاف هم بروند. به همین خاطر احتمال دارد یکی از آن ها فرصت رقابت در جام جهانی را از دست بدهد. اگر این اتفاق برای ایتالیا رخ دهد شکست بزرگی خواهد بود چون آتزوری در دوره قبلی هم حضور نداشت. از طرفی اگر پرتغال سهمیه کسب نکند جام جهانی بدون یکی از ستاره های بزرگ خود یعنی رونالدو برگزار می شود. 

gettyimages-1236568293-2048x2048

  • ۵ ارسالی در

    من فرانسه رو خیلی دوست دارم

  • حسین داودی ارسالی در

    باسلام وعرض احترام به دوستان
    به نظر بنده یه کم غیر منطقی میاد که نروژبا( 18 امتیاز حذف شده )وتیم چک با کسب 14 امتیاز وبعلت رتبه در رنکینگ فیفا واتریش هم با کسب 14 امتیاز وبه همین علت در این دوره از مسابقات در پلی اف شرکت کنند یه جورایی حق نروز (18 امتیازی )وآلبانی (18امتیازی ) خورده شده این قانون فیفا یخورده تضاد داره با زحماتی که تیمها کشیدن .

  • Amir ارسالی در

    اووووه همه حذف شن بجز پرتغال

    ینی جام جهانی بازم ایتالیا نیس اووووو

    اگم رونالدو نباشه اووووو

دیدگاه تان را بنویسید